Türkiye’deki yoğun rekabet nedeniyle fiyatta Avrupa’ya göre 40 Euro indirime gittik

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’deki yoğun rekabet nedeniyle fiyatta Avrupa’ya göre 40 Euro indirime gittik
Oluşturulma Tarihi: Nisan 12, 2011 23:29

Türkiye piyasasına 2008 yılında giriş yapan Hollandalı navigasyon cihazı üreticisi TomTom, bu yıl 300 bin adet satış gerçekleştirip, liderliğe ise 2012 yılında ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’nin büyüme hızı nedeniyle TomTom için çok önemli bir ülke olduğunu belirten TomTom Tüketici Ürünleri Genel Müdür Corinne Vigreux, “Türkiye piyasasında ikinci sırada yer alıyoruz ancak hedefimiz tüm dünyada olan pazar liderliğini bu ülkeye de taşımak” dedi.

55 milyon cihaz sattık

Dünyada yüzde 42 pazar payıyla lider olduklarını anımsatan Vigreux, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Şu ana kadar tüm dünyada 55 milyon TomTom satıldı. Türkiye’de pazara çok yeni başladık. Türkiye pazarının en önemli sorunu ciddi fiyat rekabetinin olması. Pek çok uzak doğulu üreticinin rekabet için uyguladığı fiyat politikası, bizim de ürünlerimizi Türkiye’de satabilmemiz için Avrupa’daki fiyattan 40 Euro daha ucuzlatmamız gerekti. Türkiye’de yüzde 22 pazar payı ile ikinci sırada yer alsak da 2012 yılında pazar lideri olacağız.”

T-BRIC ülkeler

Trafiğin kötü olmasına rağmen Türkiye’nin kendileri için büyük bir öneme sahip olduğunu söyleyen Vigreux, “Trafik pek iyi olmasa da Türkiye genç nüfusu ile oldukça hızlı büyüyor. Bu pazarda ikinci olmamız nedeniyle yapacak çok fazla işimiz var. Hindistan ve Latin ABD gibi doymamış pazarlara da giriyoruz. Ancak biz kendi içimizdeki toplantılarda BRIC olarak adlandırılan Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin’in arasına Türkiye’yi de katarak T-BRIC ifadesini kullanıyoruz” dedi.

Anlık trafik bilgisi verecek

Navigasyon cihazı sektöründe fiyatın çok önemli olduğunu ancak bunun yanı sıra farklılaşmak için yeni teknolojilerin de sunulması gerektiğini anlatan Vigreux şöyle konuştu: “Diğer şirketlerin ürettiği cihazlar A noktasından B noktasına götürüyor. Yazılımlar da bakıldığında hep aynı. Farklılaşabilmenin tek yolu fiyat kırmak. Biz de sadece A-B noktaları arasında götürmeyip, anlık trafik bilgisi de vereceğiz. Navigasyon cihazı ile uyumlu çalışacak olan bir modem, araç içine monte edilerek araç için internet deneyimini sunacağız. Veri ağımız içinde çok detay veren bilgiler taşınacak. Bu sayede sürücü trafik yoğunluğuyla ilgili en ince ayrıntıya kadar ulaşabilecek. Cep telefonu ve bilgisayarla internetten yapabildiğiniz her şeyi TomTom üzerinden de halledebileceksiniz.”

Otomotiv pazarının büyümesi navigasyona yarıyor

TOMTOM satışlarının Türkiye’de katlanarak arttığını belirten TomTom Türkiye Genel Müdürü Özgür Yiğiter de artan otomobil satışlarının kendileri için büyük bir potansiyel içerdiğini kaydetti. Yiğiter “2008 yılından bu yana Türkiye’de 300 bin adet TomTom satışı gerçekleşti. Ancak sadece bu yıl 300 bin adetlik satış yaşanmasını bekliyoruz” dedi. 2008 yılında 8 bin olan satışların 2009’da 47 bine çıktığı geçtiğimiz yıl ise 155 bine kadar geldiğine dikkat çeken Yiğiter, “Bu yıl, 2008 yılından bu yana gerçekleştirdiğimiz toplam satış kadar TOMTOM satıp 300 bin barajını aşacağız” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!