Ana Sayfa
Son dakika :
Haber
Yaşam
İlanlar
İnteraktif
Arşiv
26 Kasım 2014 Çarşamba 14:41


Hürriyet Anasayfa > Tüm Otoyaşam Haberleri

3 tekerlekli 2 motorlu scooter

Paylaş Benimsayfam'da Paylaş
Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş
Bülent OVACIK 25 Ağustos 2010
3 tekerlekli 2 motorlu scooter
İtalyan Piaggio’nun hem benzinli hem elektrikli motora sahip 3 tekerlekli hibrid modeli ‘Mp3 Hybrid LT 300ie’, Avrupa’da 6090 Euro’ya piyasaya çıkarken, Türkiye’ye ise 2011 yılında gelmesi bekleniyor. Elektrikli motoruyla maksimum 20 km menzile sahip aracın 300 cc’lik benzinli motoruyla birlikte gücü 400cc’lik bir scooter ile eşitleniyor.

DÜŞÜK çevresel etkiye sahip geleneksel bir içten yanmalı motorun ve sıfır emisyonlu bir elektrikli motorun güçlerini birleştiren, üç tekerlekli scooter, Piaggio Mp3 Hybrid LT 300ie, Avrupa kıtasının caddelerinde uçmaya başladı. Mp3 Hybrid, tekerleğe eş zamanlı güç verecek şekilde entegre olan bir elektrikli motor ve bir içten yanmalı motor olmak üzere iki enerji kaynağında, paralel bir hybrid tahrik sistemi kullanıyor. Piaggio mühendisleri “Elektrikli bir motorun avantajlarını, gelişmiş 300cc benzinli motor ile birleştiren, 257 kiloluk LT 300 ie, 400cc benzinli bir scooter ile kıyaslanabilir hızlanma kapasitesi ve ivmeye sahip” diyecek kadar iddialı.

Sürücü, tek bir düğmeye basarak araç için, Hibrid Güç ve Hibrid Şarj olmak üzere iki hybrid mod ve iki elektrikli moddan birini seçebiliyor. Gidondaki düğmeye basarak Mp3 Hybrid’i tamamen ekolojik, sıfır emisyonlu bir scootera dönüştürebiliyor. Mp3 Hybrid’in elektrikli motorunu çalıştıran lityum iyon aküler tam şarjlıyken, saf elektrikli modda, 2.6 Kw güç, 15 Nm tork üretiyor. Maksimum 20 kilometrelik bir menzile erişim sağlayabiliyor. Düğmeye tekrar bastığınızda, 278cc Euro3 motor tekrar faaliyete geçiyor ve aracın birincil enerji merkezi olarak rolüne devam ediyor. Hybrid modda, iki motor 18.2 Kw güç, 27.5 Nm tork üretiyor. Eğer Hybrid Şarj modu seçilirse, sürüş anında sistem aküleri şarj edebiliyor. Hangi sürüş modu seçilirse seçilsin, frenleme ve yavaşlama sırasında enerji kazanımı Mp3 Hybrid’de her zaman aktif. Sürücü hareket ederken de, tam elektrikli ve hybrid mod arasında geçiş yapabiliyor. Elektrikli motor, Mp3 Hybrid’e sıkışık alanlarda manevra ve park için, sessiz bir geri mod seçeneği de sunuyor.

FİŞLE ŞARJ EDİLEBİLİYOR

Mp3 Hybrid’in, fişle, şehir şebekesinden şarj kabiliyetine sahip lityum iyon akü paketi, bir kask ve diğer eşyaları barındırmaya yetecek kadar yere sahip sele altı bölümde gizli. Bu bölümün içinde elektronik cihazları şarj etmek için 12V güç soketi de bulunuyor. Tam şarj yaklaşık üç saat sürüyor. Şarjın yüzde 85’i iki saatte tamamlanıyor. İşlem sırasında hem iyon akü hem de geleneksel hizmet aküsü eş zamanlı olarak şarj edilebiliyor. Mp3 Hybrid LT 300ie, ECE 40 devrinde sadece 75g/Km’lik CO2 emisyonu üretiyor. Tipik bir şehir devrinde, Hybrid Güç modunda üçte ikilik kullanımda CO2 emisyonu 46 g/Km’ye düşüyor. Yakıt verimliliği 50 Km/litre’ye çıkıyor.

İNTEGRAL PEDALLI FREN DE VAR

MP3 Hybrid, içten yanmalı motor için gaz kelebeği açıklığını yönetmek amacıyla sofistike bir Ride-by-Wire sistemi kullanılıyor. Piaggio Mp3 Hybrid LT 300ie, Mp3 yelpazesindeki diğer modeller gibi, sürücü iki ayağını yere koymadan aracı durdurmasına ve desteği kullanmadan park etmesine izin veren bir elektronik ön süspansiyon kilit sistemine sahip. Piaggio Mp3 Hybrid LT 300ie integral bir pedallı fren sistemine sahip. Aynı zamanda ön ve arka fren levyelerini muhafaza ediyor. Gösterge panosu akü şarj göstergesine sahip. Merkez pano tehlike uyarı ışığı göstergesi, yerleşik bilgisayar düğmesi ve aracın aküleri şarj etmek için şehir şebekesine bağlı olduğunu gösteren bir ışık barındırıyor. Motosiklet, kısıtlı trafik alanlarında elektrikli modda sessizce süzülürken diğerlerini “Buradayım” diye uyarmak için hayati öneme sahip korna solda. Sürücünün dört farklı işletim modu arasında seçim yapmasına izin veren “Hy Tech” düğmesi ise sağda. Piaggio Mp3 Hybrid LT 300 ie yurtdışında 6090 euroya satışta. Ferco Motor, 2011’de Türkiye’ye getirebilmek için Piaggio ile temasta.

30 yılın şerefine kırmızı seleli, beyaz GS yaratıldı

BMW Motorroad’un GS serüveni, mühendis ve aynı zamanda bir off road yarışçısı olan Laszlo Peres’in, 1979’da, R 65’i baz alarak geliştirdiği 800 cc motorlu prototiple başladı. Projenin başlatılmasından bir yıl dokuz ay sonra BMW’nin geliştirme departmanı ilk R 80G/S modelini Fransa’da basına tanıtmasının üzerinden tam 30 yıl geçti. Maceracı ruhlu bu motosikletin serisini belirleyen, Türkiye’de yıllardır Fenerbahçeli motosiklet tutkunlarını tedirgin eden GS haflerinin Almanca açılısı “Gelände/Straße”. İngilizcede offroad/onroad, bizim dilimizde ise arazi/yol anlamında.
BMW Motorrad, 30’uncu yıl şerefine, R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, F 800 GS ve F 650 GS modellerinde, gövde rengi alpin beyazı, kırmızı selesi üzerinde üç boyutlu GS baskısı bulunan, BMW Motorrad Motorsport’u simgeleyen üç renkli etiketli, “GS 30. Yıl Serisi” model etiketi bulunan özel bir seri çıkardı. Bu modellerin bazılarına, elcik korumaları, karartılmış ön cam, siyah tel jant, spoiler, beyaz sinyal lambaları gibi farklı ekipmanlar ekledi. 30’uncu yıl için üretilen modellerin Türkiye satış fiyatları şöyle: F 650 GS 14 bin 300 Euro, F 800 GS 17 bin Euro, R 1200 GS 24 bin 300 euro, R 1200 GS Adventure 25 bin 800 Euro.

İlk GS Paris Dakar şampiyonu

1980 sonbaharında BMW Motorrad özel bir makine olan R 80 G/S’yi üreterek, arazi (offroad) v asfalt (onroad) niteliklerini aynı motosiklette birleştirdi.

BMW Motorrad’ın R 80 G/S ve devam eden modelleri motor sporlarında da kendini kanıtladı. Hubert Auriol’un, 1981 yılında, boxer motorlu R 80 G/S ile Paris-Dakar rallisinde birinci olması, GS serisinin ilk başarısıydı.

GS serisinde kullanılan boxer motorlar 30 yıl boyunca geliştirilirken, 1993 yılında, 47 Hp’lik tek silindirli BMW enduro F 650 modeli piyasaya ilk defa tanıtıldı.

BMW R 1100 GS, BMW Motorrad’ın 80 bg’lik dört valfli boxer motorlu ilk GS’ydi. R 1100 GS motoru ve şanzımanı şasi üstünde yer alan ilk enduro motosikletti.

BMW Motorrad mühendislerini ön süspansiyonda kullandıkları “Telelever” teknolojisi, motosikletin öne dalmasını önleyici yapısı ve hassas tepkileri ile BMW motosikletlerinin yeni standartlarından biri oldu.

R 100 GS, dünyada ABS fren sistemini kullanan ilk enduro motosikleti oldu. Bu güvenlik özelliği G 450 X modeli haricinde tüm BMW motosikletlerinde kullanılıyor.

1999’da Teknik olarak R 1100 baz alınarak üretilen R 1150 GS, 85 HP motoru ile beş HP daha güçlü olarak çıktı.

2000 yılında elektronik yakıt enjeksiyonlu, katalitik konvertörlü ve ABS fren sistemli ilk tek silindirli F 650 GS modeli üretilmeye başlandı.

2007 yılında yerini geliştirilmiş teknolojisiyle F 650 GS ve F 800 GS modelleri aldı.

2009 sonbaharında BMW Motorrad, BMW R 1200 GS’yi çıkardı. Daha fazla devire sahip motor yapısıyla iki adet üstten kam mili DOHC boxer motorları sayesinde yeni R 1200 GS 110 hp güç sundu.



 
Yorumlarınızı Yazınız
Bu haber hakkında henüz yorum yok
Diğer Haberler
Tüm Haberler
  Hürriyet Kurumsal Hürriyet USA Hürriyet Avrupa Hürriyet Emlak Yenibiris.com Hürriyet Aile Hürriyet Oto İddaa Avrupa Birliği DYH