Otososyal bir medya

Emre ÖZPEYNİRCİ
26.10.2011 - 09:58 | Son Güncelleme:

SOSYAL medyanın gücü hakkındaki tartışmalar ve yanlış kullanımı sonucu çıkan problemler son dönemde çok gündemde. Twitter hakkında, ‘140 karakterle anlamlı bir şey söylemek imkansız’ veya Facebook hakkında ‘Tamamen zaman kaybı’ tarzı düşüncelere 1-2 ay öncesine kadar ben de katılıyordum.

Buralarda zaman kaybetmek yerine yüzyüze görüşmenin, haberleşmenin daha doğru olduğuna inanıyor, çok da bu alanlara girmek istemiyordum. Otomotiv firma yetkililerinin toplantılarda sosyal medya üzerine söylediklerini, hedef ve stratejilerini duymazdan geliyor, önem vermiyordum.

Çok önemli bir mecra oldu

Ama sosyal medyadan çıkan bir kaç önemli haber sonrası yaklaşık 1 aydır faal olarak kullanmaya başladığım twitter’ın gerçekten ne kadar etkili olduğuna bizzat şahit oldum. Eğer sosyal medya üzerinden bildiğiniz konularda, bilgi paylaşıp, yeni fikirler öğreniyorsanız inanılmaz etkili. Kişisel hakaret ve dedikoduya varmadığı takdirde Twitter veya Facebook gibi sosyal medya sitelerinin otomotiv sektörü içinde çok önemli bir mecra haline geleceği veya geldiği ortada.

Pazarlama ve satış başladı

Yeni modellerin tartışıldığı, sektörden gelişmelerin ve bilgilerin verildiği bu mecra firmalar tarafından doğru kullanılırsa gerçekten çok önemli bir kanal haline gelecektir. Bir çok otomotiv markası hali hazırda Facebook üzerinden pazarlama yapıp, satışa bile başlarken, Twitter gibi daha çok bilgi ağırlıklı iletişimin yapıldığı alanlarında etkin kullanılacağı kesin. Kendi adıma son 1 aydır gazeteye yazılmayacak, anlık bilgi akışlarını, haberleri, gelişmeleri Twitter’da yayınlayarak gücünü çok net hissettim. Twitter’a yazdığım yorumların haber haline geldiğini bile gördüm. Hürriyet gibi güçlü bir gazetede yazan biri olarak sosyal medyanın da bu güçten aşağı kalmadığını anladım. Gazetede yazdığım bir yazı ve yorumun yarattığı etkinin bir benzerini Twitter’dan almam, bu mecrada daha fazla olmam gerektirdiğini hissettirdi.

Fikir varsa gelişme vardır

Tabi otomotiv firmalarının da bizlerin yazdıklarını anlık takip etmesi ve hemen tepki vermesi de hoşuma gitti. Bazı büyük firma ve yöneticilerin bizi birebir takip etmese bile özel şirketlere takip ettirip, yorumlarımızı görüp anında tepki vermeleri de önemli. Sonuçta, sosyal medya önümüzdeki dönemde otomotiv sektörüne bizim de desteğimizle damgasını vuracağa benziyor. Sektörün gelişmesi ve büyümesi adına her türlü doğru fikir ortamını destekliyorum. Çünkü fikir ve bilgi varsa gelişme vardır.

Van seferberliği

Geçtiğimiz pazar günü meydana gelen 7.2’lik Van depremi sonrası sosyal medyada adeta seferberlik ilan edildi. Her noktadan her kesimden, yardım kampanyaları, destekler ve bilgiler akmaya başladı. Televizyonlarda bu bilgilerden hareketle yayınlar yapıldı. Gerçekten inanılmazdı. Sosyal medya sayesinde belki birçok insanın hayatı kurtuldu, bir çoğu yatacak bir yer, yiyecek bir şeyler buldu. Bizde otomotiv yazarları ve editörleri olarak hemen sektörü harekete geçirerek elimizden gelen desteği vermeye başladık. Ve inanın çok net sonuçlar aldık. Umarım bundan sonra böyle yıkıcı ve üzücü felaketler yaşamayız.

Acımız büyük...

Van depreminde hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralılara da acil şifalar diliyorum.

www.twitter.com/eozpeynirci

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı