Otomotiv sektörü %70 daraldı

Hürriyet Haber
18.01.2002 - 11:16 | Son Güncelleme: 18.01.2002 - 11:16

Türk otomotiv sanayinin milyarlarca dolarlık yatırımlarla kurulan üretim tesislerinde, 2001 yılında toplam kapasitenin ancak üçte biri kullanabildi.

2001 yılı kapasite kullanım oranı ortalaması yüzde 29.2 olan sektörün, 201 bin 843 adedi ihraç edilen toplam 285 bin 737 adetlik üretimi sadece 107 günlük çalışmanın karşılığını oluşturdu.

Sektörde, en yüksek kapasite kullanımı 96 bin 860 adet araç üreten Oyak Renault’da yüzde 59.8 olarak gerçekleşti. Tofaş, 117 bin 360 adetlik üretim ile kapasitesinin yüzde 46.9’unu kullandı.

Kapasite kullanım oranları Otokar’da yüzde 32.5, MAN’da yüzde 31.3, Karsan’da yüzde 30, Uzel’de yüzde 27, Mercedes Benz Türk’te yüzde 24.9, Otoyol’da yüzde 22.3, Ford Otosan’da yüzde 18.8, Anadolu Honda’da yüzde 17.1, Türk Traktör’de yüzde 17 olarak hesaplandı.

BMC kapasitesinin yüzde 16.1’ini, Anadolu Isuzu yüzde 14.5’ini, Temmuz ayından sonra üretimini durduran Opel yüzde 8.3’ünü, Askam yüzde 7.2’sini, Temsa yüzde 3.8’ini, Hyundai Assan yüzde 3.1’ini, Toyota ise yüzde 2.9’unu kullanabildi. 

TOYOTA’NIN ÜRETİMİNE 10 GÜNLÜK ÇALIŞMA YETER

Yapılan hesaplamaya göre günlük 2 bin 683 motorlu araç üretim kapasitesine sahip olan sektörün 2001 yılındaki 285 bin 737 adetlik üretimi, toplam 107 günlük üretime karşılık geliyor.

Yıllık üretim kapasiteleri ve gerçekleşen toplam üretim adetleri dikkate alındığında, Oyak Renault’un 218 gün, Tofaş’ın 171 gün, Otokar’ın 119 gün, MAN’ın 114 gün, Karsan’ın 109 gün, Uzel’in 99 gün, Mercedes Benz Türk’ün 91 gün, Otoyol’un 82 gün, Ford Otosan’ın 69 gün, çalışması yeterli oluyor. 

Anadolu Honda’nın toplam üretimi 62 günlük, Türk Traktör’ün 62 günlük, BMC’nin 59 günlük, Anadolu Isuzu’nun 53 günlük, Opel’in 30 günlük, Askam’ın 26 günlük çalışma karşılığını oluştururken, Temsa’nın14 gün, Hyundai Assan’nın 11 gün, Toyota’nın 10 gün çalışması yetti.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı