Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Otomobilin ALMAN ŞOVU

    Aslan BATUR
    07 Eylül 2005 - 01:00Son Güncelleme : 07 Eylül 2005 - 01:00

    Dünyanın en önemli otomobil fuarlarının başında gelen ve iki yılda bir düzenlenen Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı, bu yıl da birçok sürprize ev sahipliği yapacak. Takvimin en önemli fuarı olarak görünen ve bu sene 61’incisi düzenlenecek olan fuarda, Almanların dışında tüm dünya otomotiv devleri yepyeni modellerini sergileyecek.

    ‘Cars-Pure Fascination’ (Otomobiller-Kusursuz cazibe) sloganıyla 14 Eylül’de uluslararası basına, 17 Eylül’de ise otomobilseverlere kapısını açacak fuar, 27 Eylül’e kadar gezilebilecek.

    AVRUPA’NIN KALBİ Almanya’nın doğusunda, Avrupa’nın kalbinde yer alan Frankfurt şehrinde düzenlenecek olan büyük şovda, yeni otomobillerin dünya ve Avrupa prömiyerleri gerçekleştirilecek. Diğer ülkelerden katılacak katılımcılardan çok, ev sahipliği yapacak olan Alman üreticiler hazırladıkları 77 yeni modelle gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyorlar. 122 yeni modelin tanıtılacağı fuarda, 80 otomobilin dünya prömiyeri gerçekleştirilecek. Bu yeni modellerin başıda ise; Audi Q7, BMW 3 Serisi Touring, Fiat Grande Punto, Honda Civic, Mercedes S Serisi, Opel Astra TwinTop, Peugeot 407 Coupe, Porsche Cayman S, Renault Clio, Volvo C70 ve VW Passat Variant geliyor. Fuarda sadece otomobiller tanıtılmayacak. Toplam 215 bin metrekarelik alan üzerinde faaliyet gösteren fuara, 44 ülkeden, 1000’in üzerinde firma katılacak.

    ALTERNATİF YAKITLAR:

    Şovda aynı zamanda yeni geliştirilen sürüş sistemlerinin ve emisyon değerlerini azaltan alternatif yakıtlar da tanıtılacak. Diğer bir bölümde ise üreticiler tarafından geliştirilen yeni yolcu koruma sistemleri gün ışığına çıkacak. Bazı katılımcılar ise yeni geliştirdikleri hibrid sistemlerini, yeni nesil common-rail dizel enjeksiyon sistemlerini ve dizel partikül filtrelerini tanıtacak. Yeni geliştirilen sistemler sadece bunlarla sınırlı değil. Güvenliğin yanı sıra, sürüşe yardımcı konfor ekipmanları da fuarda görücüye çıkacak yenilikler arasında. Özellikle üreticiler tarafından benimsenip moda haline gelecek olan teknolojik oyuncaklar dikkat çekiyor. Aktif güvenlik sistemleri, sürücünün göz hizasında cama yansıtılan gösterge bilgileri, LED’li ön aydınlatma grupları bunlardan sadece birkaçı. 17 Eylül tarihinde ziyaretçilere açılacak olan fuar, 25 Eylül tarihinde kapılarını kapatacak. Biz de Otoyaşam olarak fuarda tanıtılacak önemli modelleri fuardan önce sizlerle buluşturuyoruz.

    Civic’in hedefi liderlik

    Yeni Civic devrim niteliğindeki bir değişimle, rekabetin yüksek olduğu C segmentinde, özellikle de premium sınıfta standartları yeniden belirleyecek özelliklerle ortaya çıktı. Öncüsüne göre daha kısa ve alçak bir yapıya sahip olmasına rağmen iç mekan daha geniş tasarlanmış. Yeni geliştirilen ve ‘Dual Link’ adı verilen kokpit tasarımında, gösterge panelinin üst bölümünde aracın hız göstergesi dijital olarak bulunurken, alt bölümünde ise devir saati, hararet ve yakıt göstergeleri yer alıyor. Yol bilgisayarı ise devir göstergesinin içine yerleştirilmiş. Arka koltuklar katlanarak düz bir alan sunabiliyor. Ayrıca, oturma bölümleri yukarı doğru katlanarak geniş bir kullanım alanı sağlıyor. Aracın ortasına yerleştirilmiş benzin deposu sayesinde yeni Honda Civic, 485 litrelik bagaj hacmiyle sınıf standartlarının üstünde bir kapasiteye sahip. 3 farklı motor seçeneği sunulan yeni Civic’te; 1.4 litre 83 beygir, 1.8 litre 140 beygir benzinli ve 2.2 litre 140 beygir gücünde dizel motor bulunuyor. Fuarda Civic’in sadece hatcback versiyonu tanıtılmayacak. Sedan ve Coupe modellerinin de sergileneceği fuarda aynı zamanda yeni Civic sedanın hibrid motorlu IMA modeli de ilk kez günışığına çıkacak. Kendi sınıfında bir ilk olarak tüm motor seçeneklerinde 6 ileri manuel şanzımana sahip olan Civic’in benzinli modellerinde, ayrıca 6 ileri otomatikleştirilmiş manuel vites seçeneği de yer alıyor. Yeni model 2006 yılı başında satışa sunulacak.

    Peugeot 407 Coupe tasarımına güveniyor

    Öncsü 406 Coupe’nin yakaladığı başarıyı sürdürecek olan 407 Coupe radikal tasarımıyla dikkat çekiyor. Dört kişilik tasarlanan otomobilde 2.2 litre 160 beygir, 3.0 litre 211 beygir benzinli, 2.7 litre 205 beygir dizel motorlar kullanılıyor. Altı ileri vitesli otomatik ve manuel şanzımanla satılacak olan 407 Coupe ’de yedi adet hava yastığı, çekiş kontrol sistemi gibi güvenlik donanımları standart olarak sunuluyor. Fuarda dünya prömiyeri gerçekleştirilecek olan otomobil 2006 yılı başında Avrupa’da satışa sunulacak.

    Kapıları hem ters hem de yukarı açılıyor

    Ford da fuara yeni geliştirdiği konsept ile damgasını vurmayı planlıyor. ‘Iosis’ adını verdiği konsept otomobil 4 kapılı bir coupe olarak tasarlanmış. Ön ve arka kapıları birbirine ters olarak açılmasının yanı sıra, kapıların açılış yönü yukarı doğru. Bu şekilde açılan kapılar sayesinde iç mekana geçişin en kolay biçimde olması sağlanmış. Ford’un Avrupa’daki tasarım stüdyosu tarafından yaratılan otomobil marka için çok önemli. Çünkü bu araç Ford’un gelecekte üreteceği modeller hakkında ipucu veriyor. Araç aynı zamanda geniş omuzları ve atletik yapısı ile dikkat çeken bir tasarıma da sahip. Farlarda kullanılan led teknolojisi, arka kısımdaki tamponun altında konumlandırılmış üçüncü stop lambası ve 20 inçlik jantlar aracın dikkat çeken özellikleri arasında. Ayrıca araçta yan aynalar yerine kameralar kullanılarak geri görüş, içerideki ekran yardımıyla sağlanmış.

    350Z’e hafif makyaj

    Nissan’ın 1969 yılında doğan Z Serisi ailesi 2003 yılında tanıtılan 350Z’le yeni bir boyut kazanmıştı. Beşinci jenerasyon ‘Z’ otomobil ufak bir operasyona uğrayarak kendisini yeniledi. Oldukça başarılı bir tasarıma sahip olan araçta çok büyük değişikliklere gidilmezken, otomobilin ön farların optik yapısı değiştirilmiş. Arka stoplar ise led teknolojisi ile donatılmış. Aracın 18 inç çapındaki jantlarının tasarımı da değişikliğe uğrayarak daha geniş bir yapıya kavuşmuş. İç mekanda da önemli bir değişiklik gözlenmiyor. Klima kumandalarının ve vites kolunun çevresi kromajla kaplanmış. Aracın fuardan sonra satışa sunulması planlanıyor.

    Mazda’dan B segmenti için Sassou

    Japon üretici Mazda, Avrupa’da bulunan tasarım stüdyosunda tasarlanan Sassou isimli konsept modelini fuarda gün ışığına çıkaracak. B segmentindeki bir otomobilin boyutlarında tasarlanan üç kapılı otomobilde, 1.0 litre hacminde turbo besleme sistemine sahip bir motor bulunuyor. Şehir içindeki sıkışık trafiğe küçük bir otomobil ile alternatif sunmayı hedefleyen Mazda, bu otomobili de Zoom-zoom tasarım anlayışı içerisinde tasarlamış. Yenilikçi arka koltuk katlama sistemi ve orta konsolundaki USB girişiyle dikkat çeken otomobil fuarda tanıtılacak olan konsept otomobiller arasında yer alıyor.

    Yaris ve RAV4 yeniden doğdu

    Toyota’nın B segmentindeki temsilcisi Yaris, yakaladığı başaryı yeni modelde de sürdürmek istiyor. Yaris öncüsüne göre yükseltilmiş kalite ve güvenlik donanımları içeriyor. Toyota’nın Avrupa’daki dizayn stüdyosunda şekillendirilen otomobil güney Fransa’daki fabrikada 2006 yılının Ocak ayında üretime geçecek. Markanın fuarda tanıtacağı diğer önemli modeli ise, küçük SUV segmentinin doğmasına öncülük eden RAV4 modeli. 11 yıl boyunca kendi sınıfında markasını başarıyla temsil eden RAV4, son 4 yılda Avrupa’da en çok satılan 4x4 olmayı başardı. Toyota, yeni modelin sürüş dinamiği, performansı, kalitesi, teknolojisi ve geniş iç mekanı ile yine sınıfında iddialı olduğunu belirtiyor. Aracın 2006 ilkbaharında piyasaya sunulması bekleniyor.

    Seat’dan 170 beygirlik dizel konsept

    VW grubunun ortak olarak kullandığı 2.0 litrelik dizel motoru geliştirerek, gücünü 140 beygirden 170 beygire çıkartan Seat, bu motoru Altea modeline adapte etmiş. Fuarda Altea FR adını verdiği konsept otomobili sergileyecek olan Seat, aracın bu motorla 0’dan 100 km/s hıza 8.6 saniyede ulaştığını ve maksimum hıznın saatte 208 km olduğunu belirtiyor. 18 inçlik krom janlarıyla dikkat çeken Altea FR, özel iç tasarımıyla da farklılığını ortaya koyuyor.

    Mitsubishi Sportback

    Mitsubishi fuarda Sportback ismini verdiği konsept otomobilini tanıtacak. C segmentindeki bir otomobilin boyutlarına sahip olan konsept araç, Mitsubishi’yi bu segmentte temsil edecek modelin nasıl bir tasarıma sahip olacağı hakkında ipucu veriyor. Evo modellerinde kullanılan turbo beslemeli motor ile donatılan araç, motor kaputunun üzerindeki havalandırma ızgaraları ile ne kadar güçlü olduğunu belli ediyor. Komple camdan tasarlanan tavan iç mekanda ferah bir havanın oluşmasına katkıda bulunuyor. Aracın ön tasarımındaki devasa hava ızgarası ve led teknolojisine sahip ön farları aracın agresif görünümünü vurguluyor. Mitsubishi fuarda Sportback ile yeni L200 modelini de sergileyecek.

    S Serisi Maybach’a benzemiş

    Mercedes’in amiral gemisi olan yeni S Serisi, kendisinden sonra gelecek olan diğer modellere yol gösterecek teknolojiler içeriyor. Üretildiği 1998 yılından beri dünya genelinde 485 bin’lik satış adetiyle lüks otomobil sınıfının birincisi olan S Serisi, yeni modeliyle güvenlik, kalite ve konfor standartlarını yükseltmeyi hedefliyor. Yeni geliştirilen Brake Assist PLUS sürücünün yapması gereken freni yapmadığında devreye girerek fren uyguluyor. Diğer bir güvenlik sistemi olan PRE-SAFE potansiyel kazayı önceden algılayarak araç içiresinde bir takım değişikliklere gidiyor. Muhtemel kazaya yaklaşıldığında araç içerisindeki yolcuların emniyet kemerleri geriliyor, açık camlar ve sunroof kapatılıyor ve hava yastıklarını şişiriyor. DISTRONIC PLUS isimli radar sistemi 0-200 km/s arasınaki tüm hızlarda aktif halde bulunuyor. Bu sistem ‘dur-kalk’ın bol olduğu trafikte öndeki araçla mesafeyi koruyor. Gece görüş asistanı ile birlikte yeni S Serisi, karanlıkta meydana gelebilecek kazaların önüne geçilmesini sağlıyor. Araç içerisinde kullanılan ahşap ve krom parçalar iç mekanda atmosferi iyileştirişyor. Geliştirilmiş AIRMATIC süspansiyon sistemi standart olarak sunuluyor. Sürücü konsoldaki bir buton yardımıyla konfor, orta ve spor olmak üzere üç farklı seviyede seçim yapabiliyor. Ayrıca bir buton yardımıyla devreye giren elektronik el freni ilk defa bir Mercedes modelinde standart hale getirilmiş. Yeni S serisinde 7G-TRONIC isimli 7 ileri şanzıman sistemi V6 ve V8 motorlu modellerde standart olarak sunuluyor. Araçta S 350, 272 beygir, S 500, 388 beygir, S 320 CDI, 231 beygir (2006’nın ilk çeyreği) ve S 600 517 beygir g (2006’nın ilk çeyreği) motor seçenekleri sunuluyor. Yeni lüks otomobil 2005 sonbaharında Avrupa’da satışa sunulacak.

    AMG imzalı 4X4

    Mercedes’in off-road sınıfındaki temsilcisi, markanın resmi modifiye şirketi AMG tarafından baştan yaratıldı. ML 63 AMG ismini alan araç, sportif off-road’cular segmentinde yeni bir standart oluşturacak kadar iddalı bir model. 510 beygir 6.3 litrelik V8 AMG motoruyla dikkat çeken off-road aracı, zengin donanımı, sportifliği ve dinamizmi ön planda tutuyor. Araçta AMG tarafından tamamen yeni ve bağımsız olarak geliştirilen 6.3 litre hacimli V8 motor, 6800 d/d’da 510 beygir güç ve 5200 d/d’da 630 Nm maksimum tork üretiyor. Araç bu motorla 5 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşırken, maksimum 250 km/s (sınırlandırılmış) hızıyla spor bir otomobilin sunduğu performansı sunmayı başarıyor. 347 beygir ve 510 Nm tork ile bir önceki ML 55 AMG ile kıyaslandığında, yeni ML 63 AMG, yüzde 46 daha fazla güç ve yüzde 26 daha fazla tork üretiyor. Motorun ürettiği yüksek güç, direksiyona monte edilmiş AMG SPEEDSHIFT 7G TRONIC otomatik şanzıman ve DIRECT SELECT vites kolu aracılığıyla yola iletiliyor. ML 63 AMG 2006’nın 2. çeyreğinde resmi olarak piyasaya sunulacak.

    Renault’un SUV yorumu

    RENAULT fuarda SUV tasarımlı yeni konsept modeli ‘Egeus’u sergileyecek. Uzun motor kaputu üst sınıf coupe modelleri çağrıştıran akıcı ve yumuşak tasarımı vurgulayan Egeus, Renault’un üst sınıf SUV segmentine ilişkin vizyonunu ortaya koyuyor. Şehir içi ve uzun yolda bir SUV, sürüş keyfi, şıklığı ve sportif özellikleriyle de bir çeşit yüksek coupe olarak tanımlanabilen araç güç ve sağlamlık unsurlarını içinde barındırıyor. Ön farların altında konumlandırılan hava girişleri ızgaranın çok büyük görünmesini engelliyor. Yan çizgiler, iki kez yön değiştirerek, bir ışık oyunu yaratıyor ve Egeus’un akıcı formlarını vurguluyor. Araç başarlı tasarımı sayesinde sanki tek bir parçadan üretilmiş izlenimi veriyor. Kısa ön, arka dingil çıkıntıları ve kavisli arka çamurlukları ile Egeus dinamizmi ve gücü ifade ediyor. Dört tekerlekten çekişli lüks spor otomobil olarak geliştirilen Egeus’da 250 beygir güç üreten 3 litrelik dizel motor kullanılmış. Klasik bir hatchback modele göre yerden daha yüksek konumlanması ve 22 inç’lik büyük lastikleri ile sağlamlığı çağrıştırıyor. Otomobilin içinde, yüksek oturma konumu geniş bir görüş alanı sağlarken, yolcuların konfor ve güvenlik hissini güçlendiriyor. Yeni konseptte 7 ileri otomatik vites bulunuyor. Aracın devrilme riskini gösteren cihaz ve pusulalar aracın dikkat çeken teknolojik özelliklerinden bazıları.

    Punto büyüdü ‘Grande’ oldu

    Fiat, küçük sınıftaki temsilcisi Punto’yu yeniden yarattı. Yeni model, gelecek yıl piyasaya çıkacak olan Opel Corsa ile aynı platformu paylaşıyor. İki İtalyan tasarım devi Italdesign ve Giugiaro ortaklığıyla tasarlanan yeni Punto, markanın geçen yıl Paris fuarında tanıttığı Croma modelinden de esintiler taşıyor. Fiat, aracının boyutlarındaki büyümeyi belirtmek için modele Grande Punto ismini vermiş. 12 yıldan beri üretilen ve dünya genelinde 6 milyon adet satılan Punto, 4030 milimetrelik uzunluğuyla öncüsünden 190 milimetre daha uzun. 3 ve 5 kapılı olarak tasarlanan aracın genişliği 20 milimetre artarken yüksekliği ise 10 milimetre azalmış. Araç 1.2 litre 65 beygir, 1.4 litre 77 beygir benzinli, 1.3 litre Multijet 75 ve 90 beygirlik dizel motor seçeneklerinin yanı sıra, 1.9 litre 120 ve 130 beygirlik güçlü dizel motor seçenekleriyle üretilecek.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı