Otomobili geri vitese takamayan elenir!

Otomobili geri vitese takamayan elenir!

Sürücü adayları, ehliyet almayı zorlaştıran yeni düzenlemeye göre ilk direksiyon sınavına girdi. Direksiyon eğitimi sınavına girecek adaylar, değerlendirme kriterleri arasında ilk kez yer alan “aracı geri viteste kullanma, araçların arasına park etme” yeteneklerine göre de değerlendirilecek.

Sürücü adayları, ehliyet almayı daha da zorlaştıran yeni düzenlemeye göre ilk direksiyon sınavına girdi. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), trafik kazalarını azaltmak, bilinçli sürücülerin eğitilmesi için Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği'ni mayıs ayında yenileyerek, ehliyet almayı zorlaştıran bir düzenleme getirmişti.

Yönetmelikte en büyük değişiklik direksiyon sınavlarındaki puanlama sisteminde yapıldı. Önceki yönetmeliğe göre, 100 puan üzerinden belirli kriterlere göre değerlendirme yapılıyor ve hata yapıldığında puan düşülüyordu. Yeni düzenlemede bu uygulama kaldırıldı ve yerine daha sıkı kurallar getirildi.

Adayın direksiyon sınavında değerlendirilecek hususların sadece birinde hata yapması, sınavdan elenmesine neden olacak. Örneğin, sınav esnasında arabaya binerken emniyet kemerini takmayan, ayna ve koltuk ayarlarını kontrol etmeyen sürücülerin sınavı araba hareket etmeden sona ermiş sayılacak.

HATA AFFETMEYEN DİREKSİYON SINAVI

Ehliyet alabilmek için daha önce düzenlenen teorik sınavı geçen adaylar, haftasonu yeni düzenlemeye göre ilk direksiyon sınavında ter döktü.

Ancak, yeni yönetmelik çıkmadan önce ehliyet kurslarına kayıt yaptıran sürücü adayları eski hükümlere göre direksiyon sınavına değerlendirmeye tabi tutuldu.

Sınavdaki yeniliklerden bir diğeri de sınav için 30 dakika süre verilmesi olurken, ayrıca ilk kez direksiyon sınavlarında müfettiş ve bakanlık denetçisi görevlendirildi.

PARK EDEBİLİYOR MU?

Direksiyon eğitimi sınıvına girecek adaylar, değerlendirme kriterleri arasında ilk kez yer alan “aracı geri viteste kullanma, araçların arasına park etme” yeteneklerine göre de değerlendirilecek.

Sınav esnasında adaylar iki bölümde belirlenen kriterlere göre değerlendirilecek. Birinci bölümde emniyet kemerini takma, ayna ve koltuk ayarlarını kontrol etme, aracı çalıştırma, emniyetli ve rahat kalkış yapma, hız kurallarına uyma, şerit izleme, direksiyon hakimiyeti, vites değiştirme becerisi, trafik ışık ve işaretlerine dikkat etme gibi konular yer alıyor.

Bu bölümü hiç hatasız geçen aday, ikinci bölümedeki kriterlere göre değerlendirilecek. Buradaki kurallara göre ise iki hata yapan sürücü adayı elenecek.

SINAV ANI

Yeni uygulamaya göre yapılan ilk direksiyon eğitim sınavı, Ankara Gölbaşı'nda gerçekleştirildi.

İncek Bulvarı'nda akan trafikte yapılan sınavda, polis ekibi ve ambulans da hazır bulundu. Sürenin arttığı, puanlama sisteminin değiştiği ve parkurun uzadığı sınavda adaylardan geri vitesle park etmeleri de istendi.

'SINAV DAHA ZORLAŞTI'

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Ali İhsan Avcı, yaptığı açıklamada, yeni uygulamayla direksiyon eğitimi sınavının daha zorlaştırıldığını belirtti.

Öncelikle sınav süresinin artırıldığına dikkati çeken Avcı, "Bu sürede sürücü adayının trafik kurallarının tamanındaki davranışlarını denetliyoruz. Eğer herhangi bir ihlali olursa aday sınavdan kalıyor" dedi.

Sürücü adaylarından direksiyon sınavının zorlaştığını bilmelerini isteyen Avcı, "Çünkü trafikte hata yapan bunu ya hayatıyla ya da başkasının hayatıyla ödüyor" diye konuştu.

Sınav Komisyonu Üyesi Hamit Saydam ise yeni uygulamayla sürücü adaylarının değerlendirilmesinde de değişikliğe gidildiğini belirtti.

Sürücü adaylarının daha önce puanlama sistemiyle değerlendirildiğini hatırlatan Saydam, "Yeni uygulamada ise mesela aday trafiği tehlikeye sokan bir hareket sergiliyor veya sinyal vermeden kontrolsüz çıkış yapıyor, böyle bir durumda adayın sınavını bitiriyoruz ve başarısız olarak değerlendiriyoruz" diye konuştu.

Yeni sistemle ilk defa sınava giren sürücü adaylarından Fırat Babat sınav sırasında geri vitesle park, dur-kalk gibi uygulamalarla karşılaştığını söyledi.

Sınavının iyi geçtiğini belirten Babat, "Yeni sistemle ehliyeti daha çok hak edenlerin alacağını düşünüyorum" ifadesini kullandı.

Okuyucu Yorumları { Toplam 53 Yorum }
  • S-i-N-i-R Z-i-H-N-i 29.7.2013 12:12:41
    Daha zor sartlar = verilecek rusvet en az ikiye katlandi
  • ufuk günaçtı 29.7.2013 11:55:59
    iyi bir gelişme ancak yetersiz. Akan trafikte şeritlerde dönüşlerde, otobanda yapılmalı sınav. Karşısında ölümlü ağır bir kaza gördüğünde soğukkanlılığını yitiriyorsa heyecanlanıyorsa sürücü belgesi verilmemeli.Sınavlar yeni araçlarla değil, kullanımı zor abs gibi özellik olmayan araçlarla yapılmalı
  • BiLiN MeYeN 29.7.2013 11:54:49
    1) Geç kalınmış uygulama2) ehliyeti alıp trafiğe çıkınca bu yaptıklarının hepsi sınavda kalıyor3) Geçmek için verilecek rüşvetin miktarı artacak4) sıkıyorsa şimdi trafikte olanlara bu sınavı yaptır, %90 ı elenir, emniyet kemeri takmayan, şerit değiştirirken sinyal vermeyen maganda dolu
  • YILMAZ ORHUN 29.7.2013 11:36:51
    Bana göre gene yeterli değil. En doğrusu 1970 li yıllardaki sisteme dönmektir. U dönüşleri,yokuşta kaçırmamak,arka arkaya U içerisine girmek kaldırımdan 30 CM aşmamak,100 metre de 1,2,3,4,5 viteslere süratle/çok çabuk olarak çıkmak ve 50 metreden sonra da vitesleri frene basamadan 5,4,3,2,1 indirm
  • nurettin yücel özşahin 29.7.2013 10:19:23
    Bu AB standardı olarak önümüzde. Ülkede yapılan bir şey varsa AB standardı gereğidir. Gerçi standartlarımıza sakın bakmayın. AB bu standartlarla bizi çöğ tenekesine bile almaz. Zira sınavlarda kullanılan araçların hiç biri sınıflarında ve standartlarında değildir. Hatta emniyet kemerleri bile yoktur
  • Sag Duyu 29.7.2013 09:58:41
    kritere bak; aynayı ayarlamayan sınavdan kalacak.insan kendi kullandığı arabada her gün ayna kontrolu yapmaz.bunun yerine kemer takmamak, kavşaklara kontrolsüz girmek, yaya geçidinde durmamak, dar sokakta manevra yapmak gibi şeyler ekleyin.
 
HaberlerGalatasarayFenerbahçeSuriyeTürkiyeALMANYAkanal dburç