Otokoç kapıları ardına kadar açtı

Ayşe AYDIN
15 Aralık 2001 - 14:39Son Güncelleme : 15 Aralık 2001 - 14:39

Otokoç, Haziran 2001'de yeniden yapılanma sürecine girdi. Koç Holding'e bağlı olarak, Ford ürünleri satış ve satış sonrası hizmet veren altı şirket Otokoç çatısı altında birleşti. Yapısal birleşmenin ardından kültürel birleşme çalışmalarına geçildi. ‘Açık Kapı Toplantıları’ ile çalışanlar şirketin faaliyetleri ile ilgili karar sürecine katıldı.

Türkiye'de 1958'den bu yana Koç Holding şirketlerinden biri olarak hizmet veren Otokoç geçtiğimiz aylarda yapısal bir değişim geçirdi. Ford ürünleri satış ve satış sonrası destek hizmetleri veren şirket, Koç Grubu'na bağlı olarak çalışan Türkiye genelindeki altı şirketle birleşti.

Haziran 2001'de gerçekleşen birleşmenin ardından Standard Motor (İstanbul), Otokoç (Ankara, Eskişehir, Konya, Kütahya), Ege Oto (İzmir), Toroto (Adana), Otomotor (Antalya) ve Kuzey Motorları (Samsun) artık Otokoç kimliğiyle çalışıyorlar.

Otokoç Genel Müdürü Cenk Çimen, birleşmenin ana nedeninin ekonomik kriz değil verimlilik ve etkinlik çalışmalarının hızlandırılması olarak tanımlıyor:

‘‘Çoğu Anadolu'da bulunan bu şirketlerin organizasyon yapıları bölgesel sınırları geçemiyordu. Departmanlaşma neredeyse yoktu. İnsan kaynakları ve teknolojik altyapıları güçlü değildi. Hacim ve ciro açısından yeterli değillerdi. Yeni yapıyla birlikte bu çalışmaların hepsi Otokoç'un merkez şubesinden yapılacak ve tüm şirketlerin bu çalışmaları uygulamaları şart olacak.‘‘

Birleşmeden önce her biri ayrı bir genel müdüre bağlı olarak çalışan altı şirket Haziran 2001'den itibaren şube müdürlüğü olarak faaliyet göstermeye başladı. Bu şirketlerin genel müdürleri emekli oldu ve altı yeni şube müdürü göreve getirildi. Genel müdüre bağlı operasyonlardan ve idari işlerden sorumlu iki genel müdür yardımcısı atandı. Şirketin insan kaynakları, pazarlama, bilgi sistemleri ve finans bölümü yapılandırıldı. Yeni yönetim kadrosu oluşturuldu. Satış ve satış sonrası işler dışında Otokoç'a bağlı şubelerin tüm birimleri merkez ofise bağlı olarak çalışıyor.

Şirket, birleşmenin ardından çalışanlara yönelik şirketin geneli ile bilgilere ulaşabilmeleri ve aralarındaki iletişimi kuvvetlendirmeleri için bir dizi program uyguladı.

Bu programların ilki ‘‘Açık Kapı Toplantıları‘‘. Toplantılarda çalışanların sorunları dinlendi ve şirkette olabilecek değişiklikler hakkında bilgi verildi. Çimen, bu toplantılarda şirketin reklam stratejilerinden insan kaynakları uygulamalarına kadar hemen her konuda çalışanların fikirlerine başvurduklarını belirtiyor:

‘‘Son olarak bir reklam kampanyası hakkında çalışanlarımızın fikirlerini almak için toplandık. Beş ayrı alternatif vardı. Oy birliğiyle en beğenileni seçtik.‘‘

Satış, satış sonrası hizmetler, ikinci el satış ve filo satış, finans olanakları ve sigorta alanlarında hizmet veren şirketin 413 çalışanı var. Yönetim kadrosu yaş ortalaması 37, çalışan yaş ortalaması 30.5 olan şirketin yüzde 82.5'i erkek, yüzde 17.5'i kadın çalışanlardan oluşuyor.

‘120 DAKİKA MOLA’ SOHBETLERİ

Otokoç Genel Müdürü Cenk Çimen, Türkiye genelindeki altı şirketin birleşme sürecinde yaşanan en önemli sorunun finansal değil kültürel birleşme olduğunu belirtiyor: ‘‘Otomotiv sektöründe hizmet odaklı bir şirket olmayı hedefliyoruz. Ancak şirket içinde bizi bekleyen önemli sorunlar vardı. Çalışanların kültürel açıdan birleşmeleri, uyumlu çalışmaları gerekiyordu. Bu sorunu şirket içi eğitimlerden ziyade iş dışında özel programlarla giderebileceğimizi anladık. Her ay ‘‘120 Dakika Mola‘‘ adlı toplantılar düzenliyoruz. Bu toplantılarda ünlü konuklarla güncel konularda sohbet ediyoruz. Son olarak Haşmet Babaoğlu ile 'futbol', Ayfer Tunç ile '70'li yıllar' konulu sohbetler düzenledik.‘‘
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı