Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Otobüsler ölüm tuzağı

    Hürriyet Haber
    28 Ekim 1997 - 00:00Son Güncelleme : 28 Ekim 1997 - 00:01

    Konya-Ereğli Karayolu'nda 48 yolcunun yanarak canverdiği kaza, güvenlik çıkış kapıları bulunmayan, milyarlarca lira değerindeki lüks otobüslerin aslında birer ölüm tuzağı olduğunu ortaya koydu. Konya'daki kaza, otobüs şirketlerini ve yolcuları, ilk çarpışmada yara almadan kurtulanların tahliyesinde yaşanan rezaletin acı bilançosuyla yüzyüze getirdi.

    Türkiye'de otobüs yolcularının kazadan sonra aracı terkedebilmeleri tamamen şansa bırakılmış durumda. Kaza sırasında, otobüslere takılan kalın camlar kendiliğinden kırıldıysa, yolcuların buralardan dışarı çıkma şansı olabiliyor. Zira, pek çok kazada, otobüslerin elektrik kumandalı ön ve arka kapıları kilitleniyor.

    ACİL ÇIKIŞ FACİASI

    Eğer otobüs, kapıların üzerine devrildiyse, pencereler ve şoför kapısı dışında çıkış yolu kalmıyor. Eğer, çarpışmanın şiddetiyle otobüsün camları kırılmadıysa, yolcular ölüm tuzağına hapsoluyorlar. Herhangi bir nedenle çıkacak yangın, tıpkı Konya'daki kazada olduğu gibi tüm çıkış yolları kapanan yolcuların diri diri yanmasına neden oluyor.

    Hiçbir otobüs şirketinin, yola çıkmadan önce, muhtemel bir kazadan sonra aracın nasıl tahliye edileceği yönünde yolculara bilgi verdiği görülmedi. Aslına bakarsanız bu konuda verilecek pek bilgi de yok. Çünkü, uçaklarda ve ABD'de yapılan otobüslerde olduğu gibi, bizim otobüslerimizin çoğunda ne yazık ki güvenlik kapıları yok. Her otobüste en az iki ya da üç tane bulunması gereken tahliye kapılarının, araçların elektrik sistemleri devre dışı kalsa da elle kumanda edilerek kolayca açılabilmesi gerekiyor.

    CAMLARI KIRAMAYINCA

    48 kişinin diri diri yandığı otobüste yaşananlar tam bir tahliye rezaleti. Bir anda alevlerin sardığı otobüsten, şoför Muammer Çiçekyurt, yardımcısı Seyit Baykal ile üç yolcu, kırılan ön camdan dışarıya çıkmayı başardılar. Geri kalan yolcular, alevlerin sardığı otobüste, kalın camları kıramadılar. Çünkü, kaza sırasında camları kırmak için her iki yolcu koltuğu üzerinde bir tane bulunması gereken güvenlik çekiçleri yoktu. Güvenlik çekiçleri, pek çok otobüste çalınmış ya da kayıp. Bazılarına hiç konmamış. Bazı çekiçler ise plastik bir sap ve ucunda küçük bir metalden oluşuyor. Bırakın otobüsün camını, saatinizin camını bile kırması olanaksız. Kısacası, güvenlik kapısı olmayan otobüslerde, kaza sırasında kırılmayan camı kırıp dışarı çıkmak da öyle kolay değil. Eğer yola çıkarken, yanınıza sağlam bir çekiç almadıysanız!

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı