OTİ Holding 1 milyon turiste ulaştı

Hürriyet Haber
17.11.2009 - 16:54 | Son Güncelleme:

Turizm sektöründe faaliyet gösteren OTI Holding, küresel ekonomik krizin etkilerine rağmen 2008 yılında başta Türkiye olmak üzere Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri ve Tunus’ta 845 bin turiste hizmet verdiğini, 2009 yılında ise 1 milyonun üzerinde turiste hizmet sağlayarak yüzde 21 büyüdüğünü açıkladı.

OTİ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Bektaş düzenlediği basın toplantısında, 2009’da Avrupa’da ve dünyada yaşanan yüzde 7-8 oranındaki düşüşe rağmen, yolcu girişi anlamında Türkiye’nin 2008 rakamlarını yakaladığını ifade etti. Bektaş, 2009 yılının Ocak ? Ağustos arası turist rakamlarıyla, Akdeniz ve Ege’de düşüş yaşanmasına rağmen, Akdeniz bölgesinde yer alan ülkeler arasında Türkiye’nin , toplamda yüzde 1.47’lik bir oranla tek büyüme gösteren ülke olarak önemli bir başarı yakaladığına dikkat çekti.

 2012 YILINDA 1,5 MİLYON YOLCU HEDEFİ

Bektaş, OTI Holding’in 2010 yılında, faaliyet gösterdiği pazarlarda ve özellikle Rusya’da artış beklediğini belirterek,2009 yılında Rusya pazarında yaşanan yüzde 11’lik daralmanın, Antalya’ya yüzde 4-5 olarak yansıdığını hatırlattı. Rusya ekonomisinde meydana gelen olumlu gelişmelere dikkat çeken Bektaş, Rusya pazarının yüzde 10-15 oranında büyüme göstereceği öngörüsünde bulundu. Bektaş ayrıca ekonomideki bu olumlu gelişmelerin tüketiciye moral olarak yansıması halinde bu büyümenin yüzde 20-25 olarak gerçekleşebileceğini söyledi.

Bektaş OTI Holding’in, halen 4 pazardaki tur operatörlüğü yapısını ve 13 destinasyonda gerçekleştirdiği operasyonları, önümüzdeki üç yıl içinde Kazakistan, Balkanlar ve Türkiye Cumhuriyetleri olmak üzere 7-8 pazarda ve Vietnam, Tayland, Küba, Dominik Cumhuriyeti ve İspanya başta olmak üzere 20 destinasyonda olacak şekilde geliştirmeyi ve uluslararası büyüklükte bir tur operatörü haline gelmeyi hedeflediğini söyledi.

“TANITIMLAR ERKEN BAŞLATILMALI”

Fiyat ve hizmet dengesinin iyi olmasına ve otellerde altyapı ve sistem olarak üst seviyede bulunmasına rağmen, 2010’dan itibaren çok dikkatli olunması gerektiğine işaret eden Ayhan Bektaş, destinasyon ağırlıklı tanıtım modelleri oluşturularak alternatif ürünler sunulması gerektiğine de dikkat çekti. Akdeniz’deki rakip destinasyonların yeni pazarlama stratejileri ile yeni ürünler ve çevreye uyumlu hizmetler oluşturmak üzere operatörlerle acenteleri desteklediğini dile getiren Ayhan Bektaş, Türkiye’de de destinasyon ağırlıklı tanıtım modelleri oluşturularak alternatif ürünler sunulması gerektiğini belirtti. Akdeniz çanağındaki önemli rakiplerin turizm çeşitliliğine verdiği önemin altını çizen Bektaş, Türk turizminin geliştirilmesi için fiyat kalite dengesi ve sunduğu hizmet kalitesinin yanı sıra, turistik ürün odaklı turizm stratejisi geliştirilmesinin önemine değindi. Bektaş, 2010 tanıtımlarının en geç 15 Şubat 2010’a kadar başlatılmasının 2010 sezonu için çok önemli olduğunun da altını çizdi.

“AVRUPA’ DAN TEKLİF ALIYORUZ”

OTI Holding’in yoğun olarak çalıştığı Rusya ve BDT pazarlarında fiyatlandırmanın 2009 ve 2008 arasında bir seviyede yapılmasını riskli bulan Ayhan Bektaş, fiyatların Mart ve Nisan aylarında müşteriye cazip hale getirilmesini önerdi. Bektaş, ayrıca, 10-15 gün öncesinden yapılan değişikliklerin etkili olmadığını ve dolayısıyla gerek tur operatörünün, gerek acentenin ve en başta da otellerin para kaybetmesine sebep olduğunu kaydetti.OTI Holding’in 2009 yılında finansal yapıdaki güçlülüğünün sürdüğünü belirten Ayhan Bektaş, dünyada pek çok tur operatörünün ortaklığa gittiğini vurgulayarak,OTI Holding’e de Avrupalı tur operatörlerinden teklifler geldiğini ekledi. Bu tekliflerin dikkatle incelendiğini aktaran Bektaş, Türk turizmini ve OTI Holding’in menfaatleri doğrultusunda bu teklifleri değerlendireceklerini söyledi.

2009’un, OTI Holding açısından sektör, çalışanları ve getirdiği turistlerle “çevre bilinci”ni paylaşmaya başladığı bir yıl olduğunu ifade eden Bektaş, 2009 başında Çevre Manifestosu’nu yayınladıklarını,Alanya Sapadere köyü ve Isparta’ya yapılan özel temalı çevre turlarından elde edilen gelirler ile bir Çevre Fonu oluşturarak yerel destinasyonların kalkınmasına destek sağladıklarını belirtti.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı