Otele 175 milyon dolar yatıracak, işletmeyi 124 yıllık Raffles’a verecek

Hürriyet Haber
12 Mayıs 2011 - 00:00Son Güncelleme : 11 Mayıs 2011 - 21:47

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, İstanbul Zincirlikuyu’daki Zorlu Center’ın içinde yer alacak otele 175 milyon dolar yatıracaklarını söyledi. Zorlu, otelin işletmesi için Singapurlu Raffles’la 30 yıllık anlaşma imzaladıklarını bildirdi.

ZORLU’nu İstanbul Zincirlikuyu’da gerçekleştirdiği rezidans, otel, alışveriş merkezi, performans sanatları merkezi ve ofisten oluşan 5 fonksiyonlu projesinin otelini işletecek marka belirlendi. İlk otelini 1887 yılında Sinpapur’da açan ‘premium luxury’ otel markası Raffles Hotel & Resorts, Zorlu Center’da yer alan 180 odalı otelin yönetimini 30 yıllık anlaşma kapsamında gerçekleştirecek. Raffles, Zorlu Center ile birlikte İstanbul’a da adım atmış olacak. Raffles İstanbul Zorlu Center ismiyle hizmet verecek otelin, 2012 yılının sonunda açılması planlanırken, otele yaklaşık 175 milyon dolar yatırım yapılacak. Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, Zorlu Center’ın Türkiye’nin ilk 5 fonksiyonlu projesi olduğunu hatırlatarak, şunları söyledi: “Bu nedenle Zorlu Center’de yer alacak otel markasının da Türkiye için bir ilk olmasını istedik. Raffles, Türkiye’ye ilk kez Zorlu Center ile giriş yapıyor. Otelimiz için pek çok marka ile görüştük. Raffles’ın sahip olduğu kalite, lüks ve konforun yanı sıra, yönetim ve hizmet kalitesi bizi etkileyen unsurların başında geldi. Otelimizle İstanbul’un dünya turizminde başkenti olmasına katkıda bulunacağız.”
124 yıllık tarihi var
FRHI Holding’e bağlı bulunan Raffles Hotels&Resorts Başkanı John Johnston ise, şöyle konuştu: “Bizim şirket merkezimiz Singapur’da. İlk otelimiz 1887’de Singapur’da açıldı. Şu anda Singapur, Kamboçya, Çin, Dubai, Şeyseller, Suudi Arabistan ve Paris’te 9 otelimiz bulunuyor. Önümüzdeki 2 yıl içinde Jakarta, Maldivler, Çin, Filipinler ve İstanbul’da (Zorlu Center) da otel açmayı planlıyoruz.”
Kişiye özel hizmet anlayışıyla faaliyet göstermesi planlanan otelin fiyat politikasını anlatan Johnston, “Raffles otelleri her  zaman piyasanın en üst noktasında bulunuyor. Fiyatlar da piyasanın en üst noktasında olmanın getirdiği fiyatlar olacak. En yüksek fiyatlı otel olabiliriz ancak sağladığımız hizmet ve kaliteyle bu fiyatı karşılarız” dedi. Otel 250-300 kişiye de istihdam sağlayacak.

3 bin metrekarelik SPA merkezi

RAFFLES İstanbul Zorlu Center’da 3 bin metrekarelik SPA’nın bulunacağını ifade eden John Johnston, “Asyalı bir temayla Türkiye’ye gelip hamam kültürünün hakim olduğu bir yerde bunu yapmak korkutucu ancak SPA merkezimiz büyük ve ince detaylara sahip olacak” diye konuştu. Otelin ‘Business & Leisure’ konseptinde olması ve markanın diğer otellerinde olduğu gibi geleneksel özelliklerini koruyarak İstanbul’un tarihi ve karakteristik özelliklerini yansıtması hedefleniyor.
Johnston, Londra, New  York, Tokyo, Şangay ve Hong Kong’u birinci hedef olarak belirlediklerini  de belirterek, “İstanbul için şu anda ikinci otel hedefimiz yok. Öncelikle Raffles İstanbul Zorlu Center’ın açılmasını bekliyoruz. Şu anda planımız yok daha sonra düşünebiliriz” dedi.

Otel işine projelere göre gireriz

AHMET Zorlu, otel yatırımlarıyla ilgili de şöyle konuştu: “Trabzon’daki otele 14-15 yıl önce şehircilik oteli diye başlamıştık. Sonradan bu fikirlerimiz değişti. Bu projede de otel projesi vardı, kültür  merkezi, iş merkezi projesi vardı. Bu şekilde başladık. Önümüze projeler çıkar, orada da otel olursa devam ederiz. Zorlu Grubu’nda otelcilik zincirini yapacağız  gibi bir durum yok. Karşımıza çıkarsa yapmayacağız da demiyoruz, yapacağız da  demiyoruz.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı