OSD: Türkiye kapısız ev gibi

Hürriyet Haber
19.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme: 19.02.2000 - 00:01

TÜRKİYE'de otomotiv sanayiinin durumuyla ilgili Otomotiv Sanayii Derneği tarafından hazırlanan raporda Türkiye'nin otomobil ithalatında bürokratik engel olmayan tek ülke durumunda bulunduğu belirtilerek, ‘‘Türkiye, kapısız ev gibi’’ denildi.

OTOMOTİV sanayicileri, Türkiye'nin otomotiv sanayinde Gümrük Birliği karşısında izlediği politikaları, ‘‘kapısız ev’’e benzetti. Otomotiv Sanayii Derneği'nin (OSD) Genel kurul topluntasında sunulan raporda, diğer ülkelerin otomotiv sanayi ürünlerinin Türkiye'ye akın ettiği belirtildi.

Raporda, hükümet ve sanayi mensuplarının tarihi bir sorumlulukla karşı karşıya bulunduğu belirtilerek, ‘‘Ya bu sektörün yok olmasına göz yumulacak, ya da bu sektör ekonomimizin bir lokomotifi haline getirilecektir’’ denildi.

‘‘OSD'nin 26'ıncı Yılında Türk Otomotiv Sanayi’’ konulu raporda, yıllara göre sektörün üretim, satış, istihdam konularındaki gelişmelerine yer verildi ve sektörün yaşadığı kriz dönemi sonrasında hiç bir önlem alınmadan Gümrük Birliği'ne girildiği savunuldu.

İthalatın pazar payının arttığı vurgulanan raporda, ithalatın artış nedenleri arasında, Türkiye'nin bürokratik engelleri olmayan tek ülke olması, 40 dolayında ithalatçı bulunması, kur avantajı, yerli malı kullanma bilincinin yerleşmemesi, kamu kurumlarında ithal araç kullanılması, önde gelen kişilerin yerli otomobili kötülemeleri gösterildi.

İHRACAT YETMEZ

Oyak Renault'un yıllık 75 bin, Tofaş'ın 75 bin, Ford Otosan'ın 100 bin ve diğer projelerin de yıllık 50 bin adet olmak üzere, yatırım aşamasında olan toplam yıllık 300 bin adetlik ihracat projesi bulunduğu dile getirilen raporda, bunun yan sanayinin bugünkü ihracatını ikiye katlayacağı belirtildi.

Otomotiv sanayinin toplam ihracat hedefinin 2002 yılı için 5 milyar dolar olduğu kaydedilen raporda, iç pazara yapılan üretimin artmaması halinde, sadece ihracatla mevcut kapasitenin tam olarak kullanılmasının mümkün olmadığı belirtildi. Raporda, bugün 200 bin civarında olan iç pazar üretimini kısa sürede en az ikiye katlamak gerektiği vurgulandı. Sektörün yüzde 70'ini oluşturan otomobildeki alım vergisinin yüzde 25'in altına çekilmesi istenilen raporda, daha adil vergi sisteminin devletin vergi gelirlerini artıracağı dile getirildi.

SEKTÖR NE BEKLİYOR?

Raporda sektörün beklentileri şöyle sıralandı:

‘‘Devlet tarafından stratejik sektör olarak değerlendirilmesi ve sahip çıkılması, yaşanmakta olan aşırı durgunluğu aşabilmek için acil önlemlerin alınması, ithalatın düzenlenmesi, teşvik yükümlülüklerinin yerine getirilmesinin denetlenmesi, ihracatın teşvik edilmesi, talebin yerli üretime kaydırılması.’’

Ali İhsan İlkbahar 10'uncu kez başkan

KOÇ Holding'deki 60 yaş sınırı uygulaması nedeniyle bir süre önce Ford Otosan Genel Müdürlüğü'nden emekli olan Ali İhsan İlkbahar, Otomotiv Sanayii Derneği'nin (OSD) dün yapılan 26'ıncı Genel Kurulu'nda yeniden başkanlığa seçildi. 1991 yılından beri 9 yıldır OSD'de Başkanlık görevini sürdüren ve emekli olmasına rağmen halen Ford Otosan Yönetim Kurulu Üyeliği devam eden İlkbahar, OSD'de 10'uncu yılını dolduracak.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı