OSD: Aman İran bizi geçmesin

Hürriyet Haber
11.02.2005 - 01:40 | Son Güncelleme: 11.02.2005 - 01:40

OSD Başkanı Turgay Durak, Türkiye'nin otomotiv üretiminde bugünkü rakiplerinin Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Slovenya, Romanya ve Rusya olduğunu ifade ederek, "Bir çok yeni yatırımı bu ülkeler çekti. Bizim gelecekteki rakiplerimiz ise Hindistan, Çin ve İran. Biran önce sahip olduğumuz potansiyel üstünlüklerle küresel paylaşımda beklenen yeri almalıyız" dedi.

OTOMOTİV Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Turgay Durak, dünyada küreselleşme ortamında firmaların rekabet edebilmek için birleştiğini, giderek firma sayısının azaldığını, yakın gelecekte sektörde sadece 5 ana firmanın kalacağını söyledi. 2003'te 62 ülkede 60 milyon taşıt aracı üretildiğine işaret eden Durak, "Bu üretiminin yüzde 80'ini beş sanayileşmiş ülkenin 10 firması yapmaktadır. Küresel üretim planları ise 62 ülkenin koşulları dikkate alınarak yapılmakta ve en avantajlı ülkeler seçilmektedir" dedi.

ALDIĞIMIZ PAY ARTMALI:

Türkiye'nin sahip olduğu potansiyel üstünlüklerle küresel pazarda yer alması istikrarlı kamu politikaları ve uygulamalarıyla yakından ilgili olduğunu söyleyen Durak, "Türkiye olarak bu 60 milyon araçlık pazardan aldığımız payı artırmamız gereklidir" dedi. Türkiye'nin araç üretiminde bugünkü rakiplerinin Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Slovenya, Romanya ve Rusya olduğunu ifade eden Durak, "Gelecekteki rakiplerimiz ise Hindistan, Çin ve İran. Türkiye'nin sahip olduğu potansiyel üstünlüklerle küresel paylaşımda beklenen yeri alması istikrarlı kamu politikaları ve uygulamalarıyla yakından ilgilidir" diye konuştu.

KAÇIRILMIŞ FIRSATLAR:

Bugün 5 milyon nüfuslu Slovakya dünyada kişi başına en çok araç üreten ülke olmayı hedeflediğini belirten Durak, "Slovakya'da Peugeot 700 milyon dolarlık, Kia 700 milyon dolarlık ve bir Alman şanzıman firması 400 milyon dolarlık yatırım yapacağını ilan etti. Bütün bu teşvikler sayesinde Slovakya toplamda 1.8 milyar dolarlık yeni yatırımı çekmeyi başardı. Bu yatırımları değerlendirdiğinizde kaçırılmış fırsatlardır diye düşünüyorum" dedi.

5 YILDA ÖMRÜ DOLACAK:

Türkiye'nin şu an ihracatını yaptığı araçların 5 yıl içerisinde ürün ömrünün dolacağını söyleyen Durak, "İhracatını yaptığımız ürünlerin ilki 2 yıl içinde tamamı ise 5 yılda ömrünü tamamlayacak. Bu nedenle Türkiye, bu araçlar yerine geçecek yeni ürünlerin üretimini almalı. Bu ürettiğimiz ürünler nasıl başka ülkelerden Türkiye'ye geldiyse, aynı şekilde buradan daha avantajlı ülkelere kayabilir" diye konuştu. Hükümetin otomotiv sanayiine ek maliyet getirmekten kaçınması ve AB mevzuatına uyumun esas alınması gerektiğini vurgulayan Durak, üretimin sürekliliğinin yeni araç projelerine bağlı olduğunu, bunun için de ana ve yan sanayi firmalarının teşviklerle desteklenmesi gerektiğini kaydetti.

HÜKÜMETTEN BEKLENTİLER:

Durak, şöyle devam etti: "Hükümetten pazarda istikrarlı vergi uygulamaları, satış vergilerinde AB ile uyumun sağlanması, yeni yatırımlar için devlet yardımları mevzuatının geliştirilmesi, Ar-Ge devlet yardımlarının genişletilmesi, aşırı stok ve araç başına 100 dolar gibi ek maliyet yaratan bürokratik işlem ve giderlerin kaldırılmasını talep ediyoruz."

İç pazar küçülecek ihracatımız artacak

2005
yılında toplam üretimde yüzde 3’lük küçülmeyle 800 bin araçlık üretim, toplam pazarda yüzde 14’lük daralmayla 650 binlik satış tahmin ettiklerini belirten Turgay Durak, ihracatın ise yüzde 10’luk artışla 560 bine ulaşacağını ve 11-12 milyar dolar civarında ihracat cirosu beklediklerini kaydetti. Turgay Durak ayrıca, 2004 yılında 240 bine ulaşan istihdamın bu yıl da aynı kalmasının beklendiklerini sözlerine ekledi.

Varan Karadeniz hattını da açtı

Varan
Turizm, 2005 yılına yeni hatlar ekleyerek girdi. Zonguldak hattını açan Varan, rakipleriyle bundan sonra Karadeniz’de de sürdürecek. İstanbul’dan Akçakoca-Karadeniz Ereğli-Kozlu güzergahını takip ederek Zonguldak’a ulaşacak olan Varan otobüsleri, aynı güzergahtan İstanbul’a dönecek. Varan Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Enis Pekuysal, Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yusuf Bolayırlı ve şirket yetkileri, Akcakoca’da; Akçakoca Belediye Başkanı Nazmi Çiloğlu ve Kaymakam Ali Uslanmaz, Kozlu’da; Kozlu Belediye Başkanı Hüdai Dökmeci; Zonguldak’ta; Vali Yavuz Erkmen, Belediye Başkanı Secaattin Gonca ve Karadeniz Ereğlisi’nde de Belediye Başkanı Halil Posbıyık’ın katıldığı törenle acentalarını hizmete açtı.

Avrupa pazarı için Temsa-DAF işbirliği

TEMSA
, DAF firmasının işbirliğiyle geliştirdiği yeni HD Safari aracıyla Avrupa pazarına önce İngiltere ve İrlanda’dan girmeye hazırlanıyor. Temsa ile Hollandalı kamyon üreticisi ve motor tedarik firması DAF, stratejik işbirliğinin ilk sonuçlarını almaya başladılar. Temsa, yeni stratejik iş ortağı DAF’ın motorunu kullanarak geliştirdiği sağdan direksiyonlu HD Safari aracıyla Avrupa pazarına önce İngiltere ve İrlanda’dan girmeye hazırlanıyor. Temsa ile DAF arasında yakın bir geçmişte yapılan görüşme ve müzakerelerin sonucunda ‘Uzun Dönem Tedarik ve Stratejik İşbirliği Anlaşması’ imzalamıştı.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı