"Osman Müftüoğlu" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Osman Müftüoğlu" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Osman Müftüoğlu

Oruç enerji biriktirir

Orucun ‘içinizdeki doktor’u göreve çağıran doğal bir iyileşme aracı olduğunu düşünebilirsiniz. Oruç tutanların yetenekli bir ‘içsel doktor’un koruması ve tedavisi altına girdiğini bilirseniz, aç kalmanıza rağmen bağışıklık sisteminizin niçin daha da güçlendiğini anlamakta zorluk çekmezsiniz.

ORUÇ tutmanın sadece bedeninizi değil zihininizi de dinlendirip temizlediğini, duygularınızı güzelleştirip hafızanızı güçlendirdiğini unutmayın. Orucun ciddi bir enerji birikim sağladığı da bilinmektedir. Eğer bedensel ve ruhsal anlamda tam ve eksiksiz yapılabilirse oruç sizi daha yüksek zihinsel ve ruhsal faaliyetlere yönlendirecektir.

EN ETKİLİ DETOKS

Ramazan ayı ve oruç ruhsal detoksun bilinen en etkili ilacıdır. Doğal bir sakinleştirici, duygusal ve bedensel bir rahatlatıcıdır. Uykusuzluk, gerginlik, anlamsız öfke ve hiddet atakları ya da motivasyonel ve psikojenik yorgunluktan yakınıyor ya da depresyon yaşıyorsanız orucun bu iyileştirci gücünden siz de faydalanabilirsiniz.

METABOLİZMA DİNLENİR

Ramazan süresince yiyeceklerinizin miktarını azaltmanız sindirim sistemi ve metabolizmanıza dinlenme fırsatı vermektedir. Hormonal sisteminiz istirahat etmekte, vücudunuz önemli ölçüde yenilenmektedir. Bu güzel ay süresince bedeniniz kafein, sigara ve alkol gibi zararlılardan, ruhunuz kıskançlık, dargınlık, öfke gibi olumsuz duygulardan uzaklaşmaktadır.

YİYECEK TERCİHİNİZ

Ramazan ayı süresince beslenme sisteminize yeni bazı gıdaları eklemeniz yerine eski alışkanlıklarınızı sürdürmenizi öneriyoruz. İftarda ve sahurda hafif yiyecekler tüketmenizi, kana yavaş yavaş karışan, posadan zengin, şeker ve yağı az, glisemik yükü düşük besinleri tercih etmenizi istiyoruz.

Özellikle sahurda sizi gün boyu tok tutabilecek yiyecekler tüketmelisiniz. Kolesterol sorununuz yoksa yumurtadan, tam tahıllardan yapılmış hafif çorbalardan, taze ve kurutulmuş meyveler ve meyve kompostolarından faydalanabilirsiniz. Tatlı ihtiyacınızı da önce meyvelerle veya sütlü tatlılarla karşılamanızda fayda var. Kolalı içecekler yerine ayran veya taze meyve sularını, hazır reçeller yerine pekmez ile hazırlanmış kompostoları tercih edebilirsiniz.

KRONİK HASTALIKLAR

Şeker hastalığı, hipertansiyon, kalp, karaciğer, böbrek yetmezliği, ülser ve reflü gibi sağlık problemleri olanların oruç tutmaya karar vermeden önce doktorları ile görüşmelerinde fayda var. Sağlıklı, mutlu, huzurlu nice ramazanlara...

İftarda hızlı yemek kalp krizini tetikler

Oruç tutanaların yeteri kadar su tüketmeleri, ramazan süresince uyku düzenlerini dikkat etmeleri gerekiyor.

Uykusuz kalınmaması, sahura kadar uyanık durulmaması öneriliyor.

İftar sonrasında art arda sigara içmenin, birden ve hızla fazla miktarda besin tüketmenin kalp kirizini tetiklediği ileri sürülüyor.

Reçeteli ilaçların kesilmemesi, iftar-sahur dönemlerinde alınmak üzere yeni bir düzenleme için doktorlardan yardım alınması tavsiye ediliyor.

15 yaş altı ve 85 yaş üstünde oruç tutmadan evvel tıbbi bir danışma almalarında fayda var.

Gebelerin, süt veren annelerin oruç tutma konusunda doktorları ile tartışmaları gerekiyor.
X