Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Ortaöğretim öğretmenliği bölümlerine kontenjan yok

    AA
    03.06.2013 - 11:47 | Son Güncelleme: 03.06.2013 - 12:19

    Yükseköğretim Kurulu (YÖK), eğitim fakülteleri bünyesinde yer alan ortaöğretim alan öğretmenliği bölümlerine, önümüzdeki eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci kontenjanı verilmemesi kararı aldı.

    Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK), Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni öğretmen yetiştirme stratejisi çalışmaları paralelinde, Kurulun eğitim fakülteleri bünyesinde yer alan ortaöğretim alan öğretmenliği bölümlerine önümüzdeki eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci kontenjanı verilmemesi konusunda da bir karar alındığını duyurdu.
    Başkanlıktan yapılan yazılı açıklamada, Türkiye’de şu anda 97 eğitim fakültesi bulunduğu ve bu fakültelerin, geçen öğretim yılında öğrenci alımı durdurulan bazı ikinci öğretim programları dışında öğrenci almaya devam ettiği belirtildi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın, uzun zamandan beri öğretmen yetiştirmeyle ilgili olarak YÖK ile iş birliği içinde strateji belgesi hazırlığında olduğu ifade edilen açıklamada, bu çerçevede geleceğe dönük hazırlanan öğretmen ihtiyaç projeksiyonlarında öğretmen açığı olan alanların belirlendiği bildirildi.
    Açıklamada, YÖK bünyesinde yer alan ve eğitim fakültesi dekanlarıyla Milli Eğitim Bakanlığı üst düzey yöneticilerinden oluşan Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubunda söz konusu ihtiyaç alanları değerlendirilerek tavsiye niteliğinde alınan bazı kararların, Yükseköğretim Kurulu’na iletildiği belirtildi.

    5 alanda öğretmen ihtiyacı var

    Buna göre, mevcut eğitim fakültelerinde öğretmen açığı olan alanların açılmasına öncelik verilmesinin önerildiği ifade edilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
    “Söz konusu çalışma grubunda en çok öğretmen açığı olan alanlar; rehberlik ve psikolojik danışmanlık, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği, ilköğretim matematik öğretmenliği, özel eğitim öğretmenlikleri ve teknoloji tasarım öğretmenliği olarak belirlendi. Bu alanlar, kurul kararı olarak üniversitelerimize de duyuruldu. Bunlardan ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği bölümü geçtiğimiz yıl ilahiyat fakültelerine devredildi. Ancak lise din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği için ilahiyat fakültesi ve benzeri dini eğitim veren diğer fakülte mezunlarından pedagojik formasyon sertifika programlarına katılarak, aday öğretmen yetiştiriliyor. Teknoloji tasarım öğretmenleri ise bu zamana kadar eğitim fakülteleri dışındaki mesleki ve teknik eğitim fakültelerinden yetişiyordu.
    Mesleki ve teknik eğitim fakültelerinin kapanmasıyla birlikte ilgili alanda öğretmen ihtiyacını karşılamak için Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu, eğitim fakültelerinde böyle bir programın açılmasını önerdi. Bu programın bir örneği olmadığı için bir bölüm olarak mı ya da mevcut bölümlerden birinin bünyesinde bir anabilim dalı olarak mı açılacağı konusunda henüz netlik olmayıp önümüzdeki zaman dilimi içinde eğitim fakültelerinin programlarının güncellenmesi kapsamında bu konuda da bir netlik oluşacak. Diğer taraftan, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni öğretmen yetiştirme stratejisi çalışmaları paralelinde, kurulumuzda eğitim fakülteleri bünyesinde yer alan ortaöğretim alan öğretmenliği bölümlerine önümüzdeki eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci kontenjanı verilmemesi konusunda da bir karar alındı.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı