Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Ortak bulursak Pierre Cardin markasını alırız

    Demet CENGİZ BİLGİN
    31.10.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Ölmeden önce markasını satmak isteyen Pierre Cardin, İngiliz ve Alman bir kaç grubun 400-450 milyon Euro’luk teklifini geri çevirdi.

    Markaya talip olan Amerikalı P&G’den ise 1 milyar Euro talep etti. Pierre Cardin’in Türkiye’deki lisansörü Aydınlı Group’un Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Kavurmacı, "Bu rakam bizi aşıyor ama ciddi bir grup markayı almak isterse ortaklığa sıcak bakarız" dedi.

    86 yaşındaki İtalyan asıllı Fransız moda ikonu Pierre Cardin, ölmeden önce satmaya karar verdiği kendi ismini taşıyan markası için 1 milyar Euro değer biçti. İngiliz ve Alman bir kaç grubun daha önce yaptığı 400-450 milyon Euro’luk teklifini geri çeviren Pierre Cardin, kısa bir süre önce markaya talip olan Amerikan P&G’den 1 milyar Euro istedi. P&G cevap vermek için süre istedi. 15 yıldır Pierre Cardin markasının pek çok kategoride ana lisansörü Aydınlı Group’un Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Sait Kavurmacı, "Bu rakam bizi aşıyor ama ciddi bir grup markayı almak isterse, o gurupta yer almak isteriz. Bunun için bütün altyapımız var" dedi.

    TEK BAŞIMIZA ZOR: Kavurmacı, markayı yıllardır çok iyi tanıdıklarını ancak belirlenen rakamın Aydınlı Group’un finansal gücünü aştığını belirterek, Türkiye’den veya yurtdışından bir grupla birlikte markayı almayı düşünebileceklerini söyledi. Kavurmacı, böyle bir konsorsiyumum sanayici ya da özel yatırım fonlarının bir araya gelmesiyle oluşabileceğini vurgulayarak, "Birileri böyle bir konsorsiyum oluşturur ve bizi de davet ederse, içinde yer alır ve hatta öncülük de ederiz" diye konuştu.

    TÜRKİYE’YE KAZANDIRSAK: Bazı markaların sadece isim ya da prestij olarak yer aldığına değinen Kavurmacı, şunları söyledi: "Her yerde iş yapan bir marka. Yüksek satış rakamları var. Lisans geliri çok yüksek. Markayı bu kadar yakından tanıyan bir grup olarak keşke Türkiye’ye böyle dünya çapında bir marka kazandırsak."

    ’GÖNÜL VERMİŞ’İ İSTER: "Pierre Cardin’in tek derdi para değil. Zaten milyarlarca dolarlık serveti, gayrimenkulleri olan bir adam" diyen Kavurmacı, 86 yaşındaki Cardin’in markaya gönül vermiş girişimcileri tercih edeceğini, markasını ve ismini yaşatacak girişimcilerden gelecek teklife sıcak bakacağını söyledi.

    MANTIKLI KARAR VERDİM: Hazır giyimden aksesuara, restorandan tiyatroya, mobilyadan yer karosuna değeri milyar dolarlarla ölçülen bir imparatorluk kuran Pierre Cardin, markasını satmak konusunda "Ben ölünce nasıl olsa bütün bunlar satılacak. Yaşım ilerledi. Duygusal olmamam lazım. Mantıklı karar verdim. En azından kimin aldığını göreyim" demişti. Cardin, satın alacak grubun İtalyan ya da Fransız olması şartını da aramıyor. Hiç evlenmeyen ve çocuk sahibi olmayan Cardin, tek varisi yeğenlerine güvenmediği için markasını onlara emanet edemeyeceğini de itiraf ediyor.

    Maxim’s ve Minim’s Türkiye’ye geliyor

    PIERRE Cardin’in sahibi olduğu Maxim’s restoran ve Minim’s kafeterya zincirini Türkiye’ye getirme planlarına da değinen Ahmet Sait Kavurmacı, "Pierre Cardin, sahibi olduğu Maxim’s restoranlarını Türkiye’ye taşımak için bizim onları bir yatırımcıyla buluşturmamızı istiyor. Bizim Minim’s kafelerini Türkiye’ye getirmek gibi bir projemiz var. Şu anda ön görüşmeleri yapıyoruz. Türkiye’de hep Amerikan tarzı kafeler var. Biz Fransız tarzını getirmek istiyoruz. Hedefimiz bu kafeleri bir zincire dönüştürmek. Tek başımıza olmayacağız. Birkaç tecrübeli yatırımcıyla birlikte hareket edeceğiz. Kafeleri öncelikle Nişantaşı, Bağdat Caddesi gibi büyük caddelerde açmayı planlıyoruz. Ardından büyük alışveriş merkezlerine girmeyi düşünüyoruz" diye konuştu. Maxim’s ve Minim’s Paris’in en gözde semtlerindeki şubeleriyle dikkat çekiyor. Aydınlı Group, ayakkabı, aksesuar ve parfüm gibi konularda da Türkiye’ye daha önce gelmeyen markaları getirmek için çalışmalarını sürdürüyor.

    Cirosu 5 milyar Euro’yu buluyor

    DÜNYADA sadece Birmanya’da ürünleri satılmayan, tüm dünyada en çok bilinen üç markadan biri olan Pierre Cardin’in yıllık cirosu 5 milyar Euro’yu aşıyor. Pierre Cardin şirketinin değeriyle ilgili olarak daha önce Hürriyet gazetesine verdiği bir demeçte şunları söylemişti: "800 civarında ürün var. Her ürün başına bir milyon Euro hesaplasanız ortaya büyük bir rakam çıkıyor ama buna marka değeri dahil değil. Bunlar dünya çapında satılıyor. Bir değer biçmek zor."
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı