Ortadoğu’da ‘zaman zengini’ kadınlara ulaşacak

Meltem KARA
11.02.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Mısır, Suriye, Irak ve İran pazarlarına açılmayı hedefleyen mutfak ve ev ürünleri mağaza zinciri Esse’nin Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, bu ülke-lerde ‘zaman zengini’ kadınlara ulaşacaklarını söyledi ve tekstil-deki ‘Zara modeli’ni mutfak ürünlerinde uygulayacaklarını belirtti.

PERAKENDE sektörünün deneyimli isimlerinden Semih Şeftali’nin 2002 yılında kurduğu mutfak ve ev ürünleri alanında faaliyet gösteren Esse, şu anda 17 ilde yer alan 52 şubesinde 80 milyon ciroya ulaşan bir şirket haline geldi. Bu yıl 20 ilde 60 şubenin yanı sıra ciroda üç haneli rakama ulaşarak, 100 milyon lirayı hedefleyen Esse, 2011 yılında Mısır, Suriye, Irak ve İran pazarlarına açılacak. Esse Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, “Perakendede para zengini ve zaman zengini olarak iki kriterimiz var. Bu ülkelerdeki kadınların çoğu çalışmadığı için zaman zengini oluyor ve  alışveriş ve tüketim için de vakti var. Avrupa’nın yatırım anlamında bir farklılığı, bir cazibesi kalmadı” diye konuştu.
İspanyol örneği uygulayacak
Semih Şeftali şunları söyledi: “Daralan Avrupa pazarında işimizin zor olduğunu düşünüyoruz. Yüzümüzü Mısır, Suriye, Irak ve İran gibi ülkelere çevirdik. Bunun için de fuarlara katılmak en doğrusu olacak. O ülkelerde ortak girişim ya da franchise olabilir. Ürün satışı yerine mağaza açmak istiyoruz. Nasıl bugün Türkiye’ye Zara gibi markalar geliyor, ürünlerinin bir kısmı burada üretiliyor. Biz de bu İspanyol örneğini uygulamaya çalışıyoruz.”
100 bin adet Greenpan
Esse’nin satışlarının 3’te 1’ini tava-tencere segmentinin karşıladığını ifade eden Şeftali, şu bilgileri verdi: “Bu segmentte Belçikalı GreenPan firmasıyla çalışıyoruz. GreenPan, ürünlerine yapışmazlık özelliğini veren thermolon seramik bazlı kaplama ürünler üretiyor. Hem yapışmıyor hem de doğal maddeden üretiliyor. Bundan 60 yıl önce PTFE adını verdiğimiz teknoloji vardı. Şimdi thermolon var. Greenpan de tencerenin ‘led televizyonu’ olacak. 2010’da 100 bin adet sattık. Satışları 5 katına çıktı. Tencere grubumuzdaki payı yüzde 17’ye ulaştı.”
Türkiye iyi 10 pazardan biri
GreenPan CEO’su Wim De Veirman, 86 ülkede faaliyet gösterdiklerini ve 125 milyon dolarlık ciro yaptıklarını belirterek, “Dünyada yüzde 5 ile 7 arasında pay alıyoruz. Avrupa’da kriz var ancak bu segmentte inanılmaz bir büyüme potansiyelimiz var. Bu yıl rakamlarımızı ikiyle çarpacağız. Türkiye bizim için bir üs gibi. Daha fazla yatırım yapmayı düşünüyoruz. Türkiye, 86 ülke arasında en iyi 10 pazarımız arasında” diye konuştu.

Mısır yatırımından vazgeçmeyiz

SEMİH Şeftali, Mısır’da yapacakları yatırımın isyanlara denk gelmesiyle ilgili de, “Mayıs ayında düzenlenecek bir fuara katılıp burada yatırım yapacaktık. Yani, mayısa kadar vaktimiz var. Bir süre bekleyeceğiz. Yatırımdan vazgeçmek gibi bir düşüncemiz yok, en fazla 1 ay ya da isyanlar devam ederse 1 yıl erteleriz. Ortadoğu’da böyle riskler her zaman mevcut” dedi.

Issız Adam gençleri mutfağa soktu

TAVA-tencere sektöründe fikir lideri olduklarını kaydeden Semih Şeftali, pazar hakkında şunları söyledi: “Toplam tava-tencere pazarı 4 milyon adet. Adetsel pazarın yüzde 20’si ve cirosal olarak da yüzde 25’i Esse’ye ait. Sektörde ‘pişirmek istediğiniz yemeğe göre tencere-tava seçin’ konseptini geliştirmeye çalışıyoruz. Çünkü her tencerenin değişik yemek pişirme tekniği var. Issız Adam filmi bile gençlerin mutfağa girmesi konusunda özendirdi.”

Çevreci tencereler üretiyor

GreenPan CEO’su Wim De Veirman, Greenpan hakkında şu bilgileri verdi: “Ürünlerimize yapışmazlık özelliği veren Thermolon, cam ve seramik yapımında kullanılan doğal hammaddeler ile üretiliyor. PTFE ve PFOA içermiyor. Greenpan, 450 derece sıcaklığa kadar dayanıyor. Diğer PTFE tencereler ise 260 derece ısıya dayanabiliyor. Yüksek ısıda kullanılabilmesi ve ısıyı eşit dağıtmasıyla yüksek pişirme performansı elde ediliyor. Tüm hammadde ve ambalajları da geri dönüşebildiği için çevreci özellik taşıyor.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı