Ege Haberleri

EGE

    Orkide 10 yılda 10 kat büyüdü

    Hürriyet Haber
    09 Kasım 2009 - 00:00Son Güncelleme : 08 Kasım 2009 - 19:48

    Orkide yağları son 10 yılda 10.6 kat büyümeyi başarırken 2008 yılı rakamlarına göre Türkiye’nin en büyük 97’nci ihracatçısı ve Türkiye’nin en hızlı büyüyen 9’uncu şirketi oldu.

    SIVI yağda yüzde 20’lik pazar payıyla dikkat çeken Orkide Yağları, CNBC-E Business dergisinin Türkiye’nin Büyüme Şampiyonları başlığıyla yayımladığı “Son 10 yılda Cirolarını Katlayan En Hızlı 100 Şirket” araştırmasında 2009 yılının en hızlı büyüyen 9’uncu şirketi olarak yerini aldı. Orkide Yağları Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, “2008 yılında ciromuzu yüzde 109 oranında arttırarak 323 milyon dolara ulaştırdık. Bu sonuçla son bir yılda Türkiye’nin en hızlı büyüyen 9’uncu şirketi olduk. Son 10 yılda 10.6 katlık bir büyüme gerçekleştirdik” dedi.
    310 basamak yükseldi
    Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) “Türkiye’nin  En Büyük Bin İhracatçısı”’ araştırmasında 2008 yılında bir önceki yıla göre 310 basamak yükselerek 97’nci sıraya yerleştiklerini hatırlatan Küçükbay, “2007 yılında 33 milyon dolar olan ihracatımızı 2008 yılında 3 katın üzerinde arttırarak 131 milyon dolara yükselttik. Her yıl 25’e yakın uluslararası fuara katılarak, ayçiçek ve mısır yağının yanı sıra; zeytinyağında da önemli ihracat bağlantıları gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.
    15 milyon avroluk yatırım
     Tüm dünyayı etkisi altına alan ve reel sektörü olumsuz etkileyen ekonomik kriz ortamında, 15 milyon avroluk yatırımla sıvı yağ sektöründe ambalajlama ve dolum hatlarının yeni kuşak teknolojiyle modernizasyonunu sağladıklarına dikkat çeken Ahmet Küçükbay sözlerini şöyle sürdürdü: “Yeni teknolojiyle endüstriyel pazardaki ağırlığımızı ve ürün çeşitliliğimizi de arttırdık. 15 milyon avroluk yatırım, bize enerji verimliliği konusunda önemli katkı yapacak ve enerji maliyetlerinde yüzde 25 - 30’a varan tasarruf olanağı yaratacak. İdeal Orkide markasıyla endüstriyel pazardaki ürün gamımızı genişlettik. İdeal Orkide ürünleri market ve hipermarket raflarının da vazgeçilmez ürünleri olacak. İç pazar satışıyla birlikte, Rusya, Balkan ülkeleri ve Türki Cumhuriyetler’e de ihracat gerçekleştireceğiz.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı