Ordu'yu dünyaya oksijen tanıtacak

Güncelleme Tarihi:

Orduyu dünyaya oksijen tanıtacak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 25, 2007 10:00

Fındık deposu Ordu, markalaşarak dünya kenti olma hedefine odaklandı.

Haberin Devamı

Önce kendine “Oksijen” temalı bir logo oluşturan Ordu’nun bu yoldaki en güçlü silahı temiz havası olacak. Ancak oksijen temalı logo ile kentin sadece temiz havası vurgulanmayacak. Fındığı, turizmi, yaylası da bu kapsamda dünyaya tanıtılacak.

“Ordu oksijen teması ile hatırlansın istiyoruz” diyen Ordu Valisi Dr. Said Vakkas Gözlügöl, bu kapsamda Ordu’yu anlatan reklam filmlerinin de televizyon kanallarından yayınlanmaya başladığını açıklıyor.

HEDEF MARKALAŞMA

Güçlü ve ilham verici vizyon ile markalaşmayı hedeşediklerini söyleyen Gözlügöl, “Slogana yüklediğimiz anlamı oldukça özgün buluyoruz. Ordu logosunda
coğrafyamızın güzel temiz yaşanabilir özelliğini vurguladık. Hedefimiz toplumsal hayatın dinamiklerine, eğitime, bilime, sanata, çevreye, ekonomiye, kültüre
ve geleceğe oksijen vurgusuyla ilham ve enerji vermek” diyor.

Haberin Devamı

Ordu’nun tanıtım filmi kendisi de bir Ordulu olan Alametifarika reklam ajansının ortağı Uğurcan Ataoğlu tarafından hazırlandı. Ataoğlu, yaklaşık 6 ay emek verdiği proje için Valilik’ten ücret talep etmedi.

DÜNYAYA ORDU FINDIĞI

Oksijen temasının Ordu’yu anlatmak için bir başlangıç olduğunu ifade eden Gözlügöl, şunları söyledi:

“Ordu’yu dünya ile rekabet edebilir boyutlara taşımak istiyoruz. Türkiye fındığının yüzde 75’ini Ordu üretiyor. Dünyanın dört bir yanına Ordu’dan fındık gidiyor. Bunun bir ekonomik değeri var ama Gürcistan, İtalyan ve Amerikan fındığı ile nasıl rekabet edebiliriz? Çuvalla toplayıp satmaya devam mı
edeceğiz yoksa bunu çağdaş ürünlere dönüştererek yani sanayi mamülüne dönüştürerek mi sunacağız? Üretim tekniğini değiştirerek bu işe başlamalıyız.”

TURİZM ATAĞI

“Turizm yatırımcıları ile bir süredir görüşüyoruz. Hedefimiz Ordu’daki otel yatırımlarını artırmak. TOKİ çok yakında İl Özel İdaresi’ne ait arsada 5 yıldızlı bir otel inşa edecek. Ayrıca bir işadamının butik otel projesi ve sahile yakın bir yerde kongre amaçlı tatil köyü projesi hayata geçecek. 45 km’lik sahil
kesimini turizm geliştirme bölgesi ilan edilmesini bekliyoruz.Dolayısıyla turizm yatırımcıları için hukuksal zemin oluştu.”

Haberin Devamı

REKLAMI ALİ POYRAZOĞLU SESLENDİRECEK

Karadeniz’in incisi Ordu, ‘oksijen’ temalı yeni logosu ile temiz havasını, yaylalarını ve fındığını dünyaya tanıtacak. Ali Poyrazoğlu tarafından
seslenen tanıtım filmde şu ifadelere yer veriliyor:

“Ordu deyince aklımıza ne geliyor? Fındık, temiz hava, yeşillikler, asker, dereler, virajlı yollar, sahil yolu, çamlar, doğa, yayla... Peki yayla deyince? Doğallık, yayık ayranı, temiz hava, temizlik, serinlik, yaz, yeşillik, bol güneş, sakinlik, oksijen... Oksijen kavramı Ordu’yu yeterince ayrıştırabilir mi?
Önemli olan algıda birinci sırada olmak, ilk akla gelmektir. Oksijen kelimesine Ordu sahip çıkar ve bu kelimeyi Ordu meşhur ederse, herkesin aklına ilk Ordu gelecektir.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!