Ordunun değil halkın pazarı

Merve YENAL
01.12.2001 - 13:55 | Son Güncelleme: 01.12.2001 - 13:55

Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarına ucuz ve kaliteli ürünler satmayı amaçlayan Ordu Pazarları'nın yapısı değişiyor. 1998'de şirketleşerek Oypa adını alan kurumun yapısı yenilendi ve halka açıldı. Bugün 962 personelle hizmet veriyor. Yeniden yapılanma sürecine paralel olarak çeşitli birimlerine eleman alıyor. Şirketin İnsan Kaynakları Müdürü Nurten Evrenesoğlu ‘‘Perakendecilik sektörü krize direniyor. OYPA çalışanlar açısından en güvenilir isimlerden biri‘‘ diyor.

Ordu Pazarları ilk olarak 1963'te Ankara Tandoğan'da açıldı. Amacı Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) elemanlarının ihtiyaçlarını ucuz ve kaliteli bir şekilde karşılamaktı. Daha sonraları Diyarbakır, Erzurum, Konya, Balıkesir, İzmir, Gölcük, Erzincan ve Kars gibi TSK elemanlarının sık bulunduğu yerlerde faaliyet göstermeye başladı.

Perakendecilik sektöründeki hızlı gelişmeler doğrultusunda 22 Eylül 1998'de şirketleşti ve OYPA (Ordu Yardımlaşma Pazarları) adını aldı. Şirketin İnsan Kaynakları Müdürü Nurten Evrenosoğlu yeniden yapılanma sürecini şöyle anlatıyor: ‘‘OYPA, mağaza konseptleriyle, insan kaynaklarıyla, finans yapılanmasıyla ilgili olarak çeşitli uluslararası danışmanlık şirketleriyle çalıştı. Mağazalarımızdaki reyonlardan, logomuza kadar tamamen değişiyoruz.‘‘

OYPA, OYAK Grubu'nun iştiraklerinden biri. OYAK Grubu'nun, otomotiv, çimento, gıda, kimya, finans ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren 24 şirkette iştirakı var.

OYPA 15 ayrı merkezde hizmet veriyor. Gıdadan kişisel bakım ürünlerine; kozmetikten pastaneye toplam sekiz reyonda yaklaşık 43 bin ürün sunluyor. 2000 yılı müşteri sayısı 10 milyonu aşan mağazalar grubunda toplam 962 kişilik bir personel çalışıyor.

Şirketin, Çankaya, Tandoğan ve Levent mağazalarında yenilenme süreci tamamlanmış durumda. Evrenosoğlu ‘‘Dünyada bugün çağadaş mağazacılık anlamında ne yapılıyorsa OYPA hepsini teker teker gerçekleştiriyor‘‘ diyor.

Yeniden yapılanma sürecinde pazarlama, operasyon ve satın alma gibi departmanların görev tanımları gözden geçiriliyor, bazı görevler birleştiriliyor, bazıları ayrıştırılıyor.

Ekonomik kriz nedeniyle eleman çıkartan birçok şirketin aksine yeniden yapılanma çerçevesinde eleman alınıyor. Evrenosoğlu pazarlama ve destek birimlerinde eleman açığı olduğunu söylüyor: ‘‘Part-time elemanlarda çok yüksek bir eleman dönüşüm oranı var. Bu yüzden Türkiye'nin her yerinde sürekli eleman alımı yapıyoruz.‘‘

Satış elemanlarına ekip çalışması, müşteri anlayışı, müşteri hizmetleri ve kişisel gelişim üzerine eğitim veriliyor. Mağazadaki düzenin ve güleryüzün çok önemli olduğunu söyleyen Evrenosoğlu şöyle devam ediyor; ‘‘Bizim müşterimiz tepkisini kendine saklamaz. Özellikle Silahlı Kuvvetler mensupları burayı kendilerinin olarak benimsemiştir. Dolayısıyla en ufak yanlışımızı bildirirler. Bu nedenle mağaza çalışanlarını doğru eğitmek çok önemli. Sağladığımız iş imkanları özellikle kariyerine yeni başlayanlar için cazip imkanlar sunuyor. OYPA bugün çok güvenilir bir kurum. İnsanlar 'dotcom'lar gibi birdenbire yükselip sonra patlayan balonlara artık prim vermiyor. Geleceklerini güvencede hissedecekleri alanları tercih ediyor. Birçok sektörde bu güven kaybolmuş durumda. OYAK Grubu tarafından desteklenen OYPA'ya güven çok büyük.‘‘

Evrenosoğlu eleman seçimlerinde önem verdikleri kriterleri şöyle sıralıyor: ‘‘Perakendede uzun vadeli çalışmayı hedefleyen, kendine burada bir kariyer planı çizen insanları tercih ediyoruz. Çünkü bu gelecek ve kariyer vaad eden bir sektör. Ayrıca mağaza ortamında her işi yapabilecek, bundan yüksünmeyecek elemanlarla çalışmak istiyoruz. Ekip çalışma saatlerinde de esnek olmalı. Örneğin Şeker Bayramı en yoğun olduğumuz dönem. OYPA özellikle üniversite öğrencilerine part-time satış danışmanlığından başlayarak kariyer yapma fırsatı veriyor‘‘.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı