Online sözlük devi Babylon krizde Türkiye’de ofis açtı

Hanife BAŞ
24.04.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

İnternet üzerinden sözlük ve kurumsal yazılım çözümleri konusunda dünyanın önde gelen şirketlerinden olan İsrailli Babylon, kriz döneminde ofis açtığı Türkiye’de dağıtıcı olarak da Medyasoft’la anlaştı.

Babylon, tüm dünyada 74 dilde online ve elektronik sözlük sunuyor. Babylon, Enterprise çözümüyle de bilgisayardaki bütün verilere tek bir tıklamayla ulaşılmasını sağlıyor.

3 milyon Türk kullanıcı

Babylon CEO’su Alon Carmeli, şu ana kadar Türkiye’de bulunmamalarına karşın internet üzerinden 3 milyon Türk kullanıcıları olduğunu belirterek, "Önemli potansiyel gördüğümüz Türkiye’de varlığımızı daha da artırmak istiyoruz. İnternet tabanlı olan faaliyetimizi Yıldız Holding şirketi Medyasoft’la güçlendireceğiz" dedi. Türkiye’de bir temsilcilik de kurduklarını da aktaran Carmeli, dil kullanımının önemli olduğu Türkiye’nin dünyada kullanıcı açısından ilk beş ülkeleri arasında yer aldığını, yeni atılımlarıyla gelir açısından da ilk üç ülke arasında olmasını hedeflediklerini kaydetti.

65 farklı online sözlük

Carmeli, Babylon’un sitesini dünyada 65 milyon kişinin ziyaret ettiğini, bunların 13 milyonunun kullanıcıları olduğunu ve bu 13 milyondan 3 milyonunun da çözümlerini ücretli kullandığını aktardı. Alon Carmeli, Türkçe için 65 farklı sözlük olanağı sunduklarını da dile getirerek, "İlk yıl için 100 bine yakın ücretli kullanıcı sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Limitli sürümleri kullanan Türk kullanıcılarımız var, onların limitsiz sürümlere yönelebileceğini düşünüyoruz. Online sözlüklerimizin fiyatı 59 dolar" diye konuştu.

Krizde büyümeyi başardı

Kriz olmasına karşın işlerinin bütün dünyada büyümeye devam ettiğini kaydeden Carmeli, şöyle konuştu: "Krizde kurumsal taraftaki işlerimiz azalıyor ancak bireysel alanda ise artış var. Krizde internet kullanıcısı artıyor. İşsiz kalan insanlar internet üzerinden iş arıyorlar ve dil konusunda kendilerini geliştirmeye çalışıyorlar. Türkiye daha ilk yılda en iyi pazarlarımızdan biri olacak."

Medyasoft’tan yüzde 60 büyüme hedefi

MEDYASOFT’un Genel Müdürü Doğu Pabuçcuoğlu da, Adobe, Autodesk ve New Horizons gibi dünya markalarının Türkiye dağıtıcısı olduklarını belirterek, Babylon’u da yeni çözümleri arasına kattıklarını söyledi. Medyasoft olarak geçen yılı 35 milyon dolar ciroyla kapattıklarını da belirten Pabuçcuoğlu, şunları söyledi: "Bu yıl da yüzde 60’lık büyüme hedefi koyduk. Kriz tabii ki bizi de etkiledi ama en az zararla atlatmak için çaba sarf ediyoruz. Üç farklı büyük firmayla da dağıtıcılık için görüşüyoruz. Krizin bizi yönetmesine izin vermiyoruz. Beş altı tane büyük dağıtıcılık yapıp iş ortaklarımızla bunu bölüşmek istiyoruz."

Tek ’tık’la bilgiye ulaşım

BABYLON’
un sözlük ve enterprise çözümleri olmak üzere iki faaliyet alanı bulunuyor. Şirketin iş hacminin yüzde 85’i sözlükten geliyor. Babylon CEO’su Alon Carmeli, yabancı dilin birçok firma için önemli bir ihtiyaç olduğunu belirterek, bilgilere çok kısa sürede ulaşılmasını sağlayan Enterprise çözümlerinde de Türkiye pazarında iddialı olacaklarını kaydetti. Carmeli, şunları söyledi: "Dünyada Intel, SAP, KPMG gibi büyük firmalar çözümlerimizi kullanıyor. Türkiye’de KPMG ve Koç Grubu kullanıcılarımız arasında. Enterprise’da temel olarak orta ve büyük ölçekli firmaları hedefliyoruz."

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı