Online reklamın yıldızı giderek parlıyor

Bir teoriye göre; Dünya’da 2036 yılından sonra gazete basılmayacak ve gazeteler sadece online yayınlanacak. Ipad’ler, cep telefonuna sığan gazete yazılımları ve e-booklar sanki bu tahminin öncü işaretleri gibi.

Haberin Devamı

Bu beklenti tüm dünyada yaygınlaşmış olsa gerek, online reklamcılığın reklam pastalarından aldığı dilim giderek büyüyor. Sadece Amerika’da 2010’da yapılan online reklam harcamaları yaklaşık yüzde 14’lük artışla 25.8 milyar dolarlara yükselmiş durumda.

www.omddijitalblog.com’da yer alan bir haber analize göre; reklam satın alma harcamalarının tavan yaptığı ABD’de bile reklam harcamaları 2010 yılında online ve basılı gazetelerin toplamında yaklaşık yüzde 6.6'lık bir düşüşle, 45.7 milyar dolar seviyelerinde gerçekleşecekmiş.

Buna göre; basılı gazete reklam harcamalarının yılı düşüşle, yaklaşık 22.8 milyar dolar seviyesinde kapatması beklenirken, online reklam harcamalarının yüzde 13.9’luk artışla 25.8 milyar dolarlara yükselmesi bekleniyor. 2011’de de gazete ile internet arasındaki harcama farkının artacağı yönünde tahminler var. Buna göre, toplam reklam harcaması, basılı ve online mecraların toplamında 44.6 milyar dolar civarlarına düşecek ve basılı gazeteler için yapılan reklam harcaması 21.4 milyar dolarlara inecek. Fakat öngörüye göre; 2011’de online reklam harcamaları ise 28.5 milyar dolarlara tırmanacak.

Haberin Devamı

Ekonomik kriz döneminde tüm reklam bütçeleri düşmesine rağmen online gazete reklam kullanımının arttığı gözlenmiş. ABD’de 2010 yılında da online gazete reklam harcamaları da daha Aralık ayı verileri netleşmeden tüm gazete harcamalarının yaklaşık yüzde 11.7'sini oluşturmuş. Bu oranın 2011’de yüzde 13'e yükselmesi bekleniyor.

2006 yılından beri Amerika'da basılı gazete harcamaları neredeyse yarı yarıya düşmüş durumda. Buna karşın total online reklam harcamalarının 2014’e kadar 40 milyar doları geçmesi bekleniyor.

Rakamlar sadece ABD’de değil Avrupa’da da aynı paralelliği sergiliyor. O nedenle online reklamcılığın gidişatını gösteren medya satın alma sonuçları, bizlere fikir vermesi açısından çok önemli.

Online reklamcılığın önünde bir tek televizyon mu kalacak, yoksa televizyon mecrası, online mecralar ile ortak noktalarda birleşmeyi mi seçecek? Bunu bekleyip göreceğiz.

Haberin Devamı

Web TV’lerin de yaygınlaşmaya başlaması, gazetelerin online yayınlar karşısında yaşadığı sorunları mevcut karasal ya da uydu üzerinden yayın yapan TV kanallarının da internet karşısında yaşayacağının işareti.

Türkiye reklam pastasına bakıldığında da yazılı basın reklam harcamaları, online harcamaların çok üzerinde ve en azından önümüzdeki birkaç yıl daha bu böyle devam edecek.

Ancak bundan sonraki yıllarda tüm reklam mecralarındaki artış oranından daha yüksek artışların online reklam bütçeleri için yapılacağını söylemek yanlış olmaz.

Hoş geldin Marketing Türkiye TV!

İletişim dünyasının rotasını belirleyen yayınların öncülerinden olan Marketing Türkiye Dergisi ekibi yine bir ilke imza attı. Marketing Türkiye TV artık yayında…

Haberin Devamı

İletişim sektörünün yeni web TV’si, 15 günde bir yayınlanan Marketin Türkiye Dergisi ve derginin www.marketingturkiye.com web adresinden ulaşılan web sitesi gibi zengin içeriği ile internet ortamında izleyici ile buluşuyor. Marketing Türkiye TV’yi izlemek için http://www.marketingturkiyetv.com adresini ziyaret etmeniz gerekiyor.

Marketing Türkiye ekibini kutluyor ve iletişim sektörünün bu tematik web TV’sine “Yayın hayatına hoş geldin!” diyoruz.

Ertan Acar’ı Hürriyet Benim Sayfam veya http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...

Yazarın Tüm Yazıları