Gündem Haberleri

    Online müzik dinleme servisine Facebook da katılıyor

    Hürriyet Haber
    09.07.2015 - 15:35 | Son Güncelleme:

    Müzik sektörünün ciddi bir yatırım alanı haline gelen online müzik dinleme servisine Facebook da katılıyor

    Milyonlarca doların söz konusu olduğu güçlü bir sektör olan müzik sektörünün ciddi bir yatırım alanı hâline gelmesiyle yatırımcılar tüketicinin istek ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çalışmalara yönelmişlerdir.

    Müzik endüstrisini ayakta tutan en önemli unsurlardan biri olan tüketicinin ücretsiz müzik dinleme olanağı, neredeyse sınırsız bir arşiv, depolama alanı gerektirmemesi, güncel listeler ve önerilerle müzik kültürünü artırması gibi birçok etken müzik konusunda tercihin online servislerden yana olmasını sağlıyor.

    Kesintisiz online müzik platformları geçen yıl içinde dünyada yüzde 51 büyüyerek 1 milyar dolar sınırını geçti. Sadece mobil üzerinde kesintisiz video izleme yüzde 66 artış gösterdi.

    Online müzik sektörü özellikle son bir yıl içerisinde dahil olan yeni şirketlerle rekabetin had safhaya ulaşmasını sağladı. Apple, Google gibi şirketler, yaptıkları satın almalar ve sundukları yenilikçi servisler ile en iyi müzik deneyimini sağlamak için yarışıyor. Youtube da yakın zamanda kullanıcıların hizmetine kendi servisi Music Key'i sunmaya hazırlanıyor. Pazarda Spotify’ın 15 milyon ücretli 40 milyon aktif kullanıcısı, Deezer'ın 5 milyonu ücretli 16 milyon aktif kullanıcısı, Pandora'nın ise 3.3 milyon ücretli 70 milyonu aktif kullanıcısı var.

    Son olarak Apple‘ın geçtiğimiz ay WWDC’15 konferansında Apple Music servisini duyurmasının ardından teknoloji kulislerinde Facebook‘un kendi online müzik servisini hayata geçireceği söylentileri ortaya çıktı.

    Facebook’un şu an için müzik konusunda iki alanda çalışmalar yapıyor; online müzik videoları ve online müzik servisi. Şirketin yakın zamanda Youtube’un yapısına benzer şekilde müzik videolarının hak sahiplerine telif ödemeye başlayacak. Bunun için şirketin şu anda yapımcı şirketlerle görüşmeler yaptığı belirtiliyor, gelecek aylarda yayına alınması planlanan servis sonrası Facebook üzerinde resmi müzik videoları yayınlanacak ve yayıncılar bunlardan gelir elde edecekler.

    Buradaki kritik nokta ise Facebook’un yalnızca telif sahibine ödeme yapacağı ve platform üzerinde diğer korsan müzik videolarının önüne geçeceği belirtiliyor. Lansman sırasında Facebook’un, Youtube‘un sunduğu telif hakkı oranlarına yaklaşacağı belirtiliyor.

    Şirket bir yandan müzik videoları üzerinde çalışırken plak şirketleriyle de görüşmeler yaptığı ve ilerleme sağladığı da dedikodular arasında. Şirket Spotify ve Apple Music’e rakip olarak kendi online müzik servisini hayata geçirmeye hazırlanıyor. Ancak bu servis ile ilgili olarak henüz çok az bilgi var. Şirketin tüm platformlarda kullanım oranının çok yüksek olduğunu düşünürsek müzik servisi konusunda özellikle mobil platformlarda kendisine ciddi bir avantaj sağlayabilir.

    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı