Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Onları 2011’de zor günler bekliyor

    Wall Street Journal
    05.01.2011 - 15:21 | Son Güncelleme:

    Küresel ekonomi zorlu geçen bir yılı arkasında bırakırken iyimserlik rüzgarlarıyla gelen 2011, bazı şirket yöneticileri için özellikle satışları artırmak amacıyla zorlu kararların alınacağı bir yıl olacakmış gibi görünüyor.

    Küresel ekonominin nabzı EKONET'te atıyor    

     

    Bazılarının ise çözmesi gereken çok daha büyük sorunları var. 2011’de büyük kararlar alacak şirket patronları arasında Nokia CEO’su Stephen Elop, Yahoo CEO’su Carol Bartz, Johnson & Johnson (J&J) CEO’su William Weldon, Chrysler Group’un CEO’su Sergio Marchionne ve Eastman Kodak’ın tepe yöneticisi Antonio Perez yer alıyor.

     

    Nokia’dan Elop gibi isimler, 2011’de ciddi bir rekabetle karşı karşıya kalacak ve Apple ve Google gibi rakiplerinin iPhone, Android yazılımını kullanan ürünlerine karşı, akıllı telefon piyasasında azalan pazar payını artırma sorunuyla baş edecek.

     

    Benzer şekilde, Yahoo’dan Bartz, şirkete şüpheyle yaklaşan yatırımcıları, geri dönüşlerinin hız kazandığına inandırmak ve Google ve Facebook gibi rakipleriyle baş etmek zorunda kalacak.

     

    Chrysler’den Marchionne ise, küllerinden doğan Detroitli Ford Motor ve General Motors gibi otomobil devleriyle yarışacak.

     

    J&J’den Weldon gibi CEO’lar ise büyük çaplı ürün geri çağırmaların ardından şirketinin kalite konusunda imajını tazelemeye çalışacak.

     

    Kodak’tan Perez’in uğraşı ise fotoğraf şirketini canlandırma gibi kariyerinin en önemli sorunlarından birine çözüm aramak olacak.

     

    İşte büyük şirketleri 2011’de bekleyen sıkıntılar;

     

    NOKIA- STEPHEN ELOP

    Eylül ayında Nokia’da dümene geçen Microsoft’un eski yöneticilerinden Elop’un şirketin akıllı telefon birimini canlandırmak için daha akıllı adımlar atması gerekiyor. Yeni CEO, Ekim ayının sonlarında şirket hissedarlarına yaptığı bir konuşmada, bu sıkıntının farkında olduğunu ve rakipleriyle baş etmek için Finlandiyalı şirketin gereken özveriyi göstermek zorunda olduğunu dile getirdi.

     

    Elop, şimdilerde Nokia’nın erişim alanı her geçen gün biraz daha azalan işletim sistemi Symbian’dan vazgeçip, Google’ın Android sistemine geçme konusunda ciddi bir baskıyla karşı karşıya.           

      

    Symbian işletim sistemi kullanan akıllı telefonların pazar payı küresel piyasa, bir önceki yıl yüzde 44.6’yken, üçüncü çeyrekte yüzde 36.6’ya indi. Diğer yandan, Android pazar payını yüzde 3.5’ten yüzde 25.5’e çıkardı.

    /images/100/0x0/55eb0838f018fbb8f8a6959f
    YAHOO - CAROL BARTZ

    Bartz’ın 2011’deki en önemli önceliği, Yahoo’nun kazancını artırma konusunda daha hızlı adımlar atacak olması gibi görünüyor. Gelişiyle Yahoo’ya kadın elinin değmesini sağlayan Bartz, şirketin bu sıkıntısına ilk müdahaleyi 2009’da, Microsoft’la bir anlaşma imzalayıp, masrafları azaltma önlemleri alarak yaptı.

     

    Yahoo, buna rağmen Kuzey Amerika pazarı başta olmak üzere hâlâ reklam satışlarından, şirket için kilit önem taşıyan geliri elde edemiyor.

     

    JOHNSON & JOHNSON- WILLIAM WELDON

    Weldon başında olduğu şirketin ürün geri çağırmalarının ardından, 2011’de uzun yıllardır temiz bir imaja sahip olan firmaya saygınlığını geri getirmeye çalışacak.

     

    İmalat sırasında baş gösteren sorunlar J&J’nin bir dizi ürün geri çağırma sürecine girmesine neden oldu ve şirket halen ABD Adalet Bakanlığı’nın soruşturması altında bulunuyor.

     

    Şirket, 2010 yılında, reçetesiz satılan çocuk ilacı Tylenol ürünün geri çağırma olayından 600 milyon dolar zarar ettiğini açıkladı.

     

    Bazı yatırımcılarsa, Weldon’ın bugüne kadar attığı adımların doğruluğu konusunda şüpheli.

     

    CHYRSLER- SERGIO MARCHIONNE

    2011’de, piyasaların dikkatle izleyeceği şey, İtalyan otomobil üreticisi Fiat ile ABD’li otomobil üreticisi Chrysler’ın ortaklığının ne kadar sağlam temellerle devam edeceği olacak.

     

    Marchionne’nin, Chrysler’in yeni ve geliştirilmiş tasarımlarının çekici ve şirketin kazancını artıracak güçte olduğu konusunda tüketicileri ikna etmesi gerekiyor.

     

    ABD’li otomobil üreticisi, Fiat’la güç birliğine gitmesinin ardından her ne kadar ilerleme kaydetse de Detroitli rakiplerinin gerisinde kalmaktan kurtulamadı.

    /images/100/0x0/55eb0838f018fbb8f8a695a1KODAK- ANTONIO PEREZ

    Perez, 2005 yılında Kodak’ın CEO’su olduğunda, ABD’li bilgisayar üreticisi Hewlett-Packard’ın eski yöneticisinin film sektörünün dev şirketini, dijital teknolojiler alanında uzmanlaştırması bekleniyordu.

     

    Perez, halen bu konu üzerine çalışsa da yeniden yapılanma ve yeni birimler oluşturma sürecinde, Kodak 2004 yılından bu yana yalnızda 2007’de kâr etmeyi başardı.

     

    Diğer yandan, Kodak şirketinin hisseleri, Perez’in CEO olmasından bu yana yüzde 80 değer kaybetti.

     

    *Bu yazı WSJ’de “Some CEOs Face Big Repair Jobs in 2011” başlığıyla yayımlanan haberden derlenmiştir.

     

    EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:                

    http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet                                                                

                                    

    EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:                  

    http://twitter.com/HurriyetEkonet  

     

     

     

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı