Onlar anlatsın kararı sen ver

Güncelleme Tarihi:

Onlar anlatsın kararı sen ver
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2016 14:30

Üniversite, bölüm, meslek ve şirket seçimleri bir kişinin hayatını değiştiren çok önemli kararlar. Kim olursa olsun, bu kararları alabilmek için mutlaka bir desteğe ihtiyaç duyuluyor. Üç girişimcinin henüz üniversitede okurken kurdukları Anlatsin.com, bu seçimlerde kişilere yardımcı olmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Onlar anlatsın kararı sen ver
Kariyerinde ilerlemiş, belli bir tecrübeye sahip kişiler, hayatı kolaylaştıran bir yenilik ile karşılaştıklarında “Bunlar bizim zamanımızda olsaydı neler yapardık” diye içlenirler. Bir kariyer platformu olan Anlatsin.com, insana bu cümleyi kurduran girişimlerden. Meslekler, şirketler, üniversiteler, bölümler hakkında merak edilen soruların cevabını bu platformda bulmak mümkün. Sargın Erdoğan, Eril Ezerel ve Tuğberk Kılıç’ın kurduğu Anlatsin.com’da yeni mezunların daha sağlıklı kariyer tercihleri yapabilmelerine yardımcı olabilecek bilgiler, şirketlerin ve mesleklerin tanıtımları bulunuyor. Örneğin, satış departmanlarında çalışanlarda aranan özellikler, bizzat satış departmanında çalışan bir personel tarafından video veya yazılı olarak anlatılabiliyor. Ya da bir yönetici kendi şirketinin tanıtımını bu platform aracılığıyla yapabiliyor.

YATIRIMIN YARISI ÇÖPE GİTTİ
Anlatsin.com’un kökeni aynı kurucular tarafından hayata geçirilen bir başka girişim olan universitelianlatsin.com’a dayanıyor. Ezerel, Erdoğan ve Kılıç, henüz üniversitenin ikinci sınıfındayken sürekli olarak üniversite adaylarının “Hangi üniversiteyi seçeyim?” sorusuna maruz kaldıklarında bu alanda bir eksiklik olduğunu fark ediyorlar. Böylece, üniversite tercihi yapacak olanlara kılavuz olması amacıyla, okullar hakkında öğrencilere fikir veren universitelianlatsin platformunu kuruyorlar. Platformun şirketleştirilmesinin ardından ilk yatırımlarını Galata Business Angels’tan alıyorlar. Ancak, o dönemde şirket yönetimi konusunda deneyimi olmayan her girişimci gibi onlar da hatalar yapıyorlar. Hatta, bu hatalar nedeniyle belki de yatırımın yarısının çöpe gidiyor. Ancak, bundan ders çıkarmayı da biliyorlar. Üniversite son sınıfa geçtiklerinde, bu sefer de “Mezun olunca nerede çalışacağım?, bu şirketlerde çalışan insanlar kimdir, ne iş yaparlar” gibi sorular beliriyor. Ayrıca, universitelianlatsin platformunda, “Şu bölümden mezun olan biri ne iş yapar?” gibi konuların daha çok ilgi çektiğini fark ediyorlar. Bu, akıllarına yeni fikir getiriyor. Bu sorulara en iyi cevap verebilecek kişilerin çalışanlar olduğu gerçeğinden yola çıkarak, çalışanlara kendi yaptıkları işleri ve şirketlerini anlattırmayı planlıyorlar. Anlatsin.com da böyle doğuyor. Önce çevrelerini kullanarak bazı şirketlere ulaşmaya başlıyorlar. Ardından daha büyük kurumsal firmaların kapılarını çalıyorlar. Tabii, onları ikna etmek çok da kolay olmuyor. Şirketler, başta online bir platformda video ile kendilerini anlatma fikrine çekinerek yaklaşıyor. Ancak, dijitalleşme ve işveren markası puanını yükseltme hedefiyle proje kabul etmeye başlanıyor. Bugün İTÜ Teknokent'te yer alan Anlatsin.com, hem üniversitelerin ve bölümlerin, hem de şirketlerin ve mesleklerin tanıtıldığı bir tecrübe aktarım platformuna dönüşmüş durumda.

Haberin Devamı

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?
Anlatsin.com’da yer almak isteyen firmalar öncelikle belli bir ücret karşılığında platforma üye oluyorlar. Bunun ardından o şirketin İK departmanı yetkililerine bir panel veriliyor. Bu içerik yönetim sistemi, şirketi veya mesleği anlatacak çalışanların bilgilerinin girildiği yer. Video anlatım yapacak çalışanların hangi soruları cevaplayacağı anlatsin.com yetkilileri ve İK departmanları tarafından beraber belirleniyor. Sorular farklı etkenlere göre değişiyor. Örneğin, şirkette beş yıldır çalışan bir personele “Seni bu şirkette kalmak için ne motive ediyor?” gibi sorular sorulurken, o şirkette daha yeni çalışmaya başlamış birisine “Neden burayı seçtin?” gibi sorular gelebiliyor. Çalışanlar, soruları video çekiminde cevapladıktan sonra video sisteme ekleniyor ve platformdaki ilgili alanlara dağılıyor.

Haberin Devamı

YURTDIŞINA AÇILIYORLAR
Google’da en çok aratılan sorulardan birisi “Ne iş yapar?”. Tabii, bu bütün dillerde aratılıyor. Üç kurucu ortak, bunu göz önüne alarak platformun Türkiye dışında da çalışabileceğini düşünmüşler. Böylece, Dubai’yi araştırıp buradan kontak bulmaya başlamışlar. Bazı firmalarla da anlaşmışlar. Burayı seçmelerinin ilk nedeni İngilizcenin çok konuşulduğu bir yer olması ve farklı ülkelerden çok fazla çalışanın bulunması. Şu an platformda farklı dillerde tanıtımların da ekleneceği bir versiyon üzerinde çalışmalar devam ediyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!