Gündem Haberleri

    Önce bir araya gelin, sonra değişin

    Merve Yenal
    31.10.2003 - 19:56 | Son Güncelleme:

    Vector Group 15 yıldan bu yana dünya çapında şirketlere 'değişim danışmanlığı' yapıyor. Metodolojisini ilk olarak 1985-1990 arasında British Airways'in değişim projesinde test etmiş. Projenin başarısı ses getirince farklı sektörlere hizmet vermeye başlamış. Vector'un değişim metodolojisi 13-14 Kasım'da Türkiye'de ilk kez tanıtılacak. Tanıtım öncesinde şirketin kurucusu J. Robert Carleton ile 'kurumsal değişimi' konuştuk.

    Günümüzün hızlı iş temposunda anahtar sözcüklerden biri de 'değişim'. Değişime ayak uyduramayan hatta öncüsü olamayan şirketlerin başarılı olması zor gözüküyor. Uluslararası danışmanlık şirketi Vector Group'un kurucusu J. Robert Carleton'a göre şirketinizde değiştirmeniz gereken üç faktör var: Stratejileriniz, kurumsal kültürünüz ve altyapınız...

    Carleton kurumsal değişimde en büyük görevin yönetimde olduğunu söylüyor. Danışmanlar gittikten sonra değişimin başarıyla devam etmesi için üst yönetimin kararlı olması gerektiğini belirtiyor.

    ŞİRKET BİRLEŞMELERİ

    Vector, aynı zamanda şirket birleşmeleri konusunda da deneyimli. British Airways'in British Caldonian'ı alması, Fransız Schneider grubunun ABD'li Square D'yi bünyesine katması ve son olarak HP ve Compaq birleşmesinde şirketlerin kültür çatışmalarını çözmekte yardımcı olmuş.

    Navitas NLP Eğitim ve Yönetim Danışmanlık, 'Değişim Yönetimi-Kurumsal Değişimi Planlamak ve Harekete Geçirmek'-'Planning and Implementing Business Change' konulu seminer için Vector Group kurucusu J. Robert Carleton ve Vector Avrupa Direktörü Alan Stevens'ı Türkiye'ye getiriyor.

    Carleton ve Stevens, 13-14 Kasım 2003'te Hilton Oteli'nde üst düzey yöneticilerin katılacağı bir seminer verecek. Carleton, kurumlar için uyguladıkları değişim yöntemlerini anlattı.

    GEÇMİŞİ UNUTUN

    Kurumsal değişimden neyi kastediyorsunuz?

    - Kurumuzdaki ya da kurumunuzun iş yapış tarzındaki bir 'şeyin' değişmesini kastediyoruz. Hangi sebeple olursa olsun, geçmişteki yöntemleri bir kenara bırakmalısınız. Bir şirketi etkin bir şekilde yönetebilmek için birçok faktörün bir araya gelmesi gerekir. Değişimin anahtar kelimesi 'bir araya gelmek'tir. Organizasyonlar birer sistemdir. Ve bir sistemin bütün bileşenleri birbirine destek olacak şekilde bir araya gelmelidir. Her organizasyon için geçerli olan ve o şirketin nasıl yönetildiğini belirleyen üç ana faktör vardır. Bunlardan ilki yaptığınız iş ile nereye varmak istediğinizi gösteren stratejiniz ya da iş planınız. İkincisi, iş yapış tarzınızı gösteren kurumsal kültürünüz. Üçüncüsü ise iş yapış prosedürlerinizi ve kullandığınız metodları belirleyen altyapınız. Bu üçü, yani stratejiniz, kültürünüz ve altyapınız yaptığınız işin ne yöne doğru gittiğine dair ipuçları verir. İşte biraz önce bahsedilen 'bir araya gelmek' bu üç faktörün birbirine destek olması, aynı yöne gitmesi anlamına geliyor.

    Kurumsal değişimi planlamaya nereden başlıyorsunuz?

    - Değişimin planlamasına, her zaman için şirketin iş planını ya da stratejisini ve o zamanki durumunu ele alarak başlamalıdır. Bu işi yaparken hedeflediğiniz nedir ve bu hedefle karşılaştırıldığında şu an nerede duruyorsunuz? 50 ile 250 kişi arasında personeli olan küçük şirketlerle çalışırken gördük ki, değişimi gerçekleştirmek büyük şirketlerde daha zor, karmaşık ve pahalı. Birçok farklı sektöre hizmet verdik. Hizmetlerimize en fazla ihtiyaç duyanlar orta ya da büyük ölçekli şirketler oluyor. Böyle organizasyonlarda sürekli değişimi yakalamak kolay değil. Kurumsal etkinliği sağlamak ve değişimi yönetmek bir uzmanlık işidir. Biz analizleri yapıyoruz ve gereken değişimleri ve başarı kriterlerini ortaya koyuyoruz. Uygulama alanında yardımcı olabiliriz de olmayabiliriz de... Bu şirketin ne kadar kaynağı olduğuna, değişimin tamamlanmasına ne kadar odaklandığına ve destek verdiğine bağlı...

    PSİKOLOJİ ALTYAPISI

    Değişim metodolojinizi neler üzerine kurdunuz?

    - Metodolojimiz organizasyonel psikoloji ve davranışsal psikoloji üzerine kurulu. Bu alanda yapılan birçok projeyle ilgilendik ve destek verdik. Örneğin, akademik çevreler iş dünyasındaki en büyük değişim öykülerinden birinin British Airways (BA) olduğu konusunda hemfikirdir. 1985 ile 1990 arasında gerçekleşen bu kurumsal değişim hareketinin düzenlenmesinde ve uygulanmasında bizim büyük rolümüz oldu. Değişimi gerçekleştirmek için oluşturulan ekibin bir parçası olduk ve önemli sonuçlar elde ettik. 1985 yılında BA 24 saat boyunca dakika başına altı yüz pound kaybediyordu. Müşteri memnuniyetini ölçmüyordu. Sonuç olarak, Atlantik’te en az tercih edilen havayolu şirketiydi. 1990’da ise para kazanan tek büyük havayolu şirketi olarak BA’yı görebiliyordunuz. Bütün endüstri para kaybediyordu ama BA kazanıyordu. İşte bu bir dönüşümdür. Son zamanlarda, HP- Compaq birleşmesi ile ilgili çalışmalarımız oldu. 22 ülkede toplam 100 üst düzey yöneticiyle görüştük. Derinlemesine incelemelerle çalışanları inceledik. Tahminlerin aksine, birleşmenin çok iyi gittiğini söyleyebilirim. Birleşmelerin başarısız olmasının neredeyse bir kural haline geldiği bir endüstri için bu büyük bir başarı.

    Her sektöre hizmet veriyor

    Vector Group dünyada British Airways, Prudential Retail, Honeywell/Bull Group, General Motors, Schneider, AT&T, HP gibi dünyaca ünlü kuruluşlara değişim danışmanlığı hizmeti veriyor. Müşterisini en baştan sürecin içine sokuyor, bilgi birikimini kurum yöneticileriyle paylaşarak bilgi ve becerisini transfer ediyor. Böylece şirketlerin gelecekte sorunlarını kendi kendine çözebilme yeteneği geliştirilerek kendisine bağımlı kalmasını önlüyor.

    Farklı sektörlerden müşterileri var. Havayolu şirketleri, bilgisayar üreticileri, servis sağlayıcılar, sigorta şirketleri, bankalar, yiyecek içecek ve perakende, ileri teknoloji, savunma sanayi, çelik ve otomotiv sektörü bunlardan yalnızca birkaçı. Organizasyonlarda değişimi çeşitli adımlarda gerçekleştiriyor. Önce şirketin durumunu tarafsız bir şekilde inceliyor. Ardından, elde edilen veriler ışığında durumu değerlendirerek uygun 'değişim programını' harekete geçiriyor. Bunları yaparken üst yönetimle sıkı bir işbirliği içine giriyor.

    Ayrıntılı bilgi için: 0212 288 16 68

    www.navitas-tr.com
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı