Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    OMÜ'de " Yaşadığım Gezegeni Öğreniyorum" Projesi

    AA
    10.06.2013 - 14:21 | Son Güncelleme: 10.06.2013 - 14:21

    Üniversite TÜBİTAK’ın desteklediği proje ile 10 ili eşleştirerek dünyanın çevresini güneş ışınlarıyla ölçüyor.

    Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü tarafından hazırlanan ve TÜBİTAK tarafından  desteklenen 'Yaşadığım Gezegeni Öğreniyorum’ projesi kapsamında Samsun-Adana, Ordu-Gaziantep, Artvin-Siirt, Eskişehir-Antalya ve Edirne-İzmir illeri eşleştirilerek dünyanın çevresini güneş ışınlarıyla yeniden ölçülüyor.
    OMÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi ve proje yürütücüsü Prof.Dr. Hüseyin Kalkan, proje kapsamında Türkiye'nin karşılıklı olarak eşleştirilen 10 ilinde aynı anda gözlem ve ölçümler yapıldığını söyledi.
    Kalkan, projenin Samsun, İzmir, Antalya, Eskişehir, Artvin, Siirt, Adana, Edirne, Gaziantep ve Ordu İl Mili Eğitim Müdürlükleri, OMÜ ve TÜBİTAK tarafından desteklendiğini açıkladı.
    Karşılıklı olarak eşleştirilen ilerin aynı zaman dilimi içinde dünyanın çevresini ölçmek için çalışma yaptığını anlatan Kalkan, şunları söyledi:
    "Bu projenin temel amacı, Eratoshenes'in M.Ö. 276 yılında Mısır'ın İskenderiye ve Syene şehirlerindeki güneş ışınlarının gölge boylarını ölçerek gerçekleştirmiş olduğu dünyanın çevresini ölçme yöntemini Türkiye'nin karşılıklı 10 ilinde aynı anda ilköğretim öğrencileri bizzat kendi ölçümleri ile gerçekleştiriyor. Türkiye genelinde çok sayıda orta okul öğrencisinin katıldığı çalışma kapsamında 2 bin 300 yıl sonra güneş ışınlarıyla dünyanın çevresini yeniden ölçülüyor. Temel astronomi kavramlarının klasik yöntemlerle öğretimi hem zor hem de algılanması kolay değil. Bu nedenle proje, temel astronomi kavramlarının öğretimini içeren alternatif bir bilim okulu öneriyor. Ayrıca, ilköğretim öğrencilerinin bu alandaki bilgilerini geliştiriyor. Amacımız doğaya ve evrene karşı olan ilgilerini artırmak, temel fen kavramları ile ilgili öğrenme zorluklarını en aza indirmek, gençlerimize fen bilimlerini sevdirerek onları geleceğin Türkiye'sinin bilim insanı adayları olmaları için cesaretlendirmek. "

    "Öğrencilerin doğaya ve evrene karşı ilgisi arttırılacak"

    Çalışma kapsamında belirlenen 10 ildeki öğretmenlere ve öğrencilere daha önceden teorik eğitimler verildiğini de anlatan Kalkan, çalışmaya Samsun'dan Yunus Emre, Özel Ezgililer, 75'inci Yıl ve Gazi Orta Okulu öğrencileri ile öğretmenlerinin katılark ölçüm yaptığını söyledi.
    Yaklaşık iki yıl süren projenin son aşamasının  yapıldığını da belirten Kalkan, "Karşılıklı olarak eşleştirilen bütün illerimizde öğrenciler öğretmenleriyle birlikte dünyanın çevresini ölçtü. Proje öğrencilerin bilime ilgisini arttırmasının yanında kendilerine özgüven sağlaması açısından da önem taşıyor. Çalışma ile çocuklar dünyanın çevresini ölçtüler. Çevre uzunluğunu kullanarak dünyanın çapını ve hacmini ölçebiliyoırlar. Yer çekimi kavramlarını yorumlayabiliyorlar. Bu da bizi oldukça sevindiriyor. Çünkü geleceğin bilim insanları bugünden yetişmeye başlamış oluyor" diye konuştu.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı