Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Ölçme değerlendirmede özel okullar

    Yusuf TAVUKÇUOĞLU - Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği Yönetim Kurulu Eş Başkanı
    12.01.2015 - 09:00 | Son Güncelleme: 11.01.2015 - 13:10

    Gerek fiziksel konumları gerekse personeli ve uyguladıkları eğitim – öğretim sistemleri ile özel okullarımız, Türk milli eğitiminde bir dönüm noktası ve olumlu bir seçenek olarak kabul ediliyor.

    Özel okullarımız gençlerimizin 21’inci yüzyıl bilgi ve iletişim çağında başı-sonu belli olmayan bir bilgi denizinde kaybolmamaları için, dünyadaki eğitim-öğretim alanındaki tüm yenilikleri takip ederek onları hayata hazırlamak, ülkenin geleceğini şekillendirmek görevlerini üstleniyorlar.

    Niteliğinden ödün vermeden ilerleyen okullarımız, kaliteli programlar ve yöntemlerle gençlerimizi hayata hazırlama noktasında önemli bir konuma ulaştı. Gençlerimiz için rahat, huzurlu ve onların performansını her noktada maksimum düzeyde tutacak sistemler geliştiren özel okullarımız, haklı bir mutluluğu toplumumuzla paylaşıyor.

    Sınav bir ölçme–değerlendirme ve yerleştirme modelidir. Bazı sınav sistemleri öğrencinin bilgisini, bazıları da bu bilgiyi kullanacak yeteneklerini ölçüyor.

    TEOG’da iki temel ilke

    Milli Eğitim Bakanlığı’nın düzenlediği Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi kapsamındaki sınavlar bana göre iki temel ilke üzerine kurulu:
    İlki gençlerimizin derslerde öğrendikleri kavram ve genellemeleri kullanarak bunları yorumlama, ilişkilendirme, analiz etme gibi zihin becerilerini yoklamak ve gençlerimizin yaşamda karşılaştıkları zorlukların üstesinden gelebilmede aldıkları bilgi ve kazandıkları becerileri nasıl kullandıklarını gösterebilmek.

    Diğer temel ilke ise, öğrencinin uzun bir süre içinde elde ettiği kazanımlarını, bilgi birikimini anlık bir performansa dayalı olarak değil de geniş bir zaman dilimi içinde birbirinden bağımsız olarak görebilmek ve değerlendirmek.

    Her sınava hazırlık bir süreç ister. Bu süreç bir kompozisyon gibi giriş, gelişme, sonuç bölümlerinden oluşuyor ve her süreç bir sonrakinin hazırlayıcısı durumunda. Giriş bölümünde öğrencilerimize, anne – baba ve öğretmenleri tarafından genel bilgiler veriliyor.

    Gelişme bölümünde bu bilgiler derinlemesine öğrenciye yüklenerek, gelişme bölümü de desteklenerek öğrenci sınava hazırlanmış hale getiriliyor. Bu iki bölüm her sınavda aynıdır ve değişmez.

    Bana göre bir sınavın farklılığını (kalitesini) ortaya koyan ‘sonuç’ bölümüdür. Çünkü bundan önceki sınavlarda öğrencinin yıllarını vererek hazırlandığı sınav, birkaç saatle sınırlı süre içinde sınırlı soruya verdiği doğru yanıtlarla değerlendiriliyordu. Peki öğrencilerin başarısının, onlara vermek istediğimiz temel kazanımların ‘tek’ sınavla ölçülmesi doğru bir yaklaşım mıydı? Tabii ki hayır.

    Öğrencinin sınavdaki başarısını etkileyen birçok faktör olduğunu düşünüyorum. Sınava gireceği gün, ona gösterilen olumlu davranışlardan tutun da öğrencinin o günkü motivasyonuna kadar birçok faktör…

    Her öğrenci başarılı, her insan değerlidir

    Bugün TEOG kapsamında düzenlenen sınavla sonuç bölümü de öğrencinin lehine dönüştü. Öğrencilerin farklı zaman dilimlerindeki performanslarıyla onlar hakkında daha sağlıklı ve doğru verilere ulaşabiliyoruz. Daha adil ve doğru bir şekilde.

    İşte özel okullarımızı farklı kılan böyle bir anlayışın sonucu. Özel okullarımız başarının bir bütün olduğuna inanıyor ve bu inançla üstüne düşen her görevi yerine getirmeye gayret ediyor. Öğrencinin başarısını süreç içinde ölçmek ve değerlendirmek özel okullarımızın vazgeçilmez kriterleri arasında. Her öğrenci başarılı, her insan değerlidir.

    Bizler çocuklarımızı seviyoruz, geleceğimizi de düşünüyoruz. Gençlerimizin gelecekteki başarıları için her fedakârlığa katlandık, katlanacağız da. Tek arzumuz çocuklarımızın gelecekte ülkelerine ve insanlığa yararlı bireyler olarak yarınlarımıza sahip çıkmaları ve mutlu–başarılı olmaları.

    Gelişen dünyamızda gençlerimizin iş ve söz sahibi olabilmeleri için sadece sınavlarla bilgilerinin ölçülmesi yeterli değil. Kültür, teknoloji ve sanat alanlarında da iyi yetişmiş, kavga etmeden haklarını soran ve sorgulayan bir gençlik olmaları yolunda özel okullarımız eğitim sektörü içerisinde bir dönüm noktası, önemli bir adım olarak kabul edilmiştir.

    Tüm gençlerimize hayat boyu sağlık, mutluluk ve başarılar diliyorum.


    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı