Gündem Haberleri

    Okur Temsilcisi'ne mektuplar

    Doğan SATMIŞ
    14.03.2005 - 01:22 | Son Güncelleme:

    Futbol yorumları

    FUTBOL yorumcusu Erman Toroğlu’nun, 2 Mart’ta yayımlanan ve Beşiktaş’ı konu alan ‘Haddini Bil Sakarya’ başlıklı yazısı, özellikle Beşiktaşlı olduğunu söyleyen bazı okurlardan tepki gördü.

    N. GÜVEN İLTER ‘Erman Toroğlu, TV’de yaptığı yargısız infaza devam etmiş. Beşiktaşlı olduğum malum, ancak olayların sadece tek tarafını gösterip diğer tarafı sütten çıkmış ak kaşık şeklinde ortaya koyan bir zihniyete de sonuna kadar karşıyım’ dedi.

    KEMAL ATMACA da, Erman Toroğlu’nun yazılarının okunmadan yayımlandığını düşünüyorum. Çünkü bu zat, toplulukları germek ve birbirine düşürmek için her türlü laf cambazlığını yapıyor. Tek doğru kelam edenin her söylediği doğru olamaz’ diye yazdı.

    AYHAN YAMAN ise, Toroğlu’nun olayları yorumlayış biçimi hakkında bir futbolsever olarak dehşete kapıldım. Bir spor yazarının en temel görevi, olayları yorumlarken tarafsız olması zorunluluğudur. Toroğlu maalesef bunu yapmamaktadır. Bunu yapmadığını görüp tepki verenlere de tepki vermektedir’ dedi.

    Okurlarımız mektuplarında ayrıca, uzun uzun Beşiktaş-Sakarya maçında yaşanan olaylarla ilgili ayrıntıları anlatarak görüşlerini bildirdiler.

    TEMSİLCİ NE DİYOR?

    Köşe yazarları veya spor yazarları, yazılarında sadece yasalara ve Hürriyet’in Yayın İlkeleri’ne uymak durumundalar, bunun ötesinde istedikleri yorumu yapmakta özgürler. Bu nedenle zaman zaman, bir köşe yazarının eleştirdiği konuyu, bir başkasının savunduğunu okuyorsunuz. Aksi, yani tüm köşe yazarlarının aynı konuda aynı görüşü savunmaları zaten düşünülemez. Erman Toroğlu da bu yazısında maçı izlemiş bir futbol yorumcusu olarak kişisel görüşlerini açıklıyor. Doğaldır ki, bazı okurlar bunlara katılacaktır, bazıları katılmayacaktır.

    Kelebek’e manşet olan Teoman haberi

    GAZETENİZİN Kelebek ekinde, geçen Çarşamba günü, ben de dahil birkaç kişiyle yapılan röportajlarda bir iddia dile getirildi. Bu uzun haberi sonuna dek okuyanlar, aslında kimsenin böyle bir iddiada bulunmadığını belki görmüşlerdir, ama başlıklar çok çirkin bir şekilde, bu olayın gerçek olduğuna dair imalarla doluydu.

    Kafaları karıştırmaya, dezenformasyona yönelik haberleri üreten gazeteciliğin en alt basamağındaki bu kişiler, küçücük bir yalan haber uğruna, beni zorluklarla büyütmüş anneme ve ben daha 2 yaşındayken ölmüş babama hakaret etmekten kaçınmadılar. Kutsal değerlere hakaret edilemez ve annem-babam benim kutsal değerlerimdir.

    Benim şu an beklediğim şey kuru bir özür değil, çünkü yapılacak hiç bir şey benim ve annemin şu an hissettiği şeyi silemez.

    Yine de adalet peşindeyim. Eğer ki Hürriyet Gazetesi, kendi gazetecilik basamağını alçakta görmüyorsa, bunu göstermesini talep ediyorum. Bu, benim çocukluğumdan beri kafamda yaratmış olduğum; Hürriyet Gazetesi imgesi için, bir vatandaş, okur olarak hakkım.

    Sürekli olarak bize duyurduğunuz; basın etiği ve ilkeleri; bağlamında,bu haberden siz de sorumlusunuz.

    O yüzden bu çamur bağlamında sizi ve gazetenizi de sorumlu tuttuğumu bildiririm. Bu kişilerle ilgili kanuni işlemleri başlattım. Ama mahkemeler sonucunda kazanacağım şey, gazeteniz vasıtasıyle anneme-babama atılan çamuru temizleyemez. Yapacağınız her şey, bu haberi yazanların gazetenize yakışıp, yakışmadığını gösterecektir.

    Teoman

    <ı>TEMSİLCİNİN NOTU: Eleştiri konusu haber için Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök, Teoman’dan özür diledi ve şöyle dedi: ‘Haberin veriliş biçimi ve atılan başlık, maalesef amacını aşmıştı. Bu yüzden hem Teoman’dan, hem de saygıdeğer annesinden açıkça özür diliyorum. Bu özürü, Teoman’ı bizzat arayarak kendisine de ilettim.’


    3 kadın kurban

    4 Mart’ta Hürriyet’te yer alan ‘sahte rakı’ haberine ‘ÜÇ DE KADIN KURBAN’ diyerek özel bir başlık atılmasını açıkçası çok tuhaf buldum. Sahte rakının cinsiyet ayrımı yapmaması bir yana, içki içme konusunda ülkemizde kadın-erkek gibi bir ayrım da yoktur. Bu başlık bana oldukça aşağılayıcı geldi doğrusu. Eğer benim gazetem, kadınların rakı içmesini yadırgıyorsa durum farklı tabii.

    Seyda ARIKAN

    Gürtuna röportajı

    SAYIN Reyhan Gürtuna’yla ilgili iki gün art arda devam eden röportajınızı hayretle okudum. Sanki başka konu kalmamışçasına, manşet yapmanıza çok üzüldüm. Türkiye’de böyle bir sorun olmadığı, bunu bazı çevrelerin sorun haline getirdiği bilinen bir gerçekken, bunu sanki çok önemli bir çözüm önerisiymiş gibi manşetlerden vermenizi kınıyorum. Hanımefendi bu komik, demode şapkalarını güle güle kullansın; ancak bizlere bunu bir çözüm gibi sunmanız size hiç yakışmadı.

    Alp TURAY

    a_try@ttnet.com


    13 oyla ölüm emri

    7 Mart’ta yayımladığınız ‘13 Oyla Ölüm Emri’ başlıklı yazıyla ilgili olarak açıklama yapma gereği duyduk. Haberde çıkan ‘Site yönetiminde 13 oyla köpeklerin öldürülmesi kararı alındı’ şeklindeki açıklama tamamen gerçeğe aykırı olup yönetimimiz en az insan sevgisi olduğu kadar hayvan sevgisine de sahiptir. Konunun yönetimimizle hiçbir ilgisi yoktur. Bu üzücü ve rahatsız edici olayla ilgili biz de yönetim olarak bir araştırma içerisindeyiz.

    Medyakent Site Yönetimi

    <ı>TEMSİLCİNİN NOTU: Haberi yazan Esma Çakır, ‘Medyakent Sitesi yönetimiyle ilgili yer alan iddiaları, fotoğraflarını çektiğim site sakinleri ile Medyakent Sitesi’nin yakınındaki Yeni Dostlar Sitesi’nde oturan ve Hayvan Hakları Platformu üyesi olan Müjde Ar söylemişti. Haberde bu iddialar, iddia sahiplerine atfen verilmişti’ dedi. Ancak haber verilirken, site yönetiminin de görüşü alınmış olmalı, alınamıyorsa bu özellikle belirtilmeliydi.


    Kocasını kaptırdı

    3 Mart 2005 tarihli gazetenizde yer alan ‘Kocasını, Zayıflattığı Oyuncuya Kaptırdı’ başlığı, bir kadın olarak beni son derece rahatsız etti. Evlilik dışı bir ilişki yaşanmış olabilir. Burada öncelikle aldatan kişi (koca) ve üçüncü şahıs sorumlu tutulabilir. Neden mağdur olan eş, suçlu-eksik-kusurlu gösterilmiş? 8 Mart Dünya Kadınlar Günü öncesi Hürriyet’e bu başlık yakışmadı.

    Şule YILDON

    Piyango yanlışı

    20 Şubat’taki gazetenizde Milli Piyango’da bir ikramiyenin tutarı yanlış yazılmış. Biletimi gazeteden kontrol ettiğimde 600 bin YTL kazandığımı zannettim ve çok sevindim. O sevinçle arkadaşlarımızla beraber toplandık ve yedik içtik. Ama biraz da şüphelenmiştim. Çünkü ikramiyeler 600 bin YTL’den başlıyor ve sırasıyla 200 bin, 100 bin, 10 bin, 5 bin ve 800 YTL diye devam ediyor ve sonra da 600 YTL yazması gerekirken 600 bin YTL yazıyor. Ertesi gün listeden kontrol ettiğimde doğrusunun 600 bin değil 600 YTL olduğunu öğrendim. Daha dikkatli davranılması gerekmez mi?

    Ender EVECEN İSTANBUL

    <ı>TEMSİLCİNİN NOTU: Çok haklısınız, daha dikkatli davranılması gerekir. Hatanın henüz alışamadığımız TL-YTL dönüşümünden kaynaklandığı anlaşıldı ve sayfa sekreteri özür diledi.


    OKURLARDAN KISA KISA...

    BUKET T. Ben Avrupa’da yaşayan 18 yaşında bir Türk vatandaşıyım. Ana sayfadan açık saçık manken ya da herhangi bir ünlünün fotoğraflarını yayımlıyorsunuz. Ben gazeteyi kültürümü geliştirmek için alıyorum. Biraz daha kültür ve sanata önem verirseniz gerçekten mutlu olacağım.

    MERVE ÇALHAN 1 Mart’ta yayımlanan ‘Etiyopya’da Çaya Davet’ haberinizi kınıyorum. Ülkemizde belli bir kesim hariç herkes cinnet durumunda iken doğrusu bu daveti bu şekilde dile getirmek yanlı bir davranış değil midir? Çok mu önemlidir? Bu ülkede hiç mi sorun yoktur?

    FERRUH BATI ‘Şeyh İçin 30 Bin Kişi Yeşil Bayrakla Yürüdü’ haberinizi hayretler içerisinde okudum. Yayın politikanız mı değişti? Laik bir ülkede ne zamandan beridir bir tarikat şeyhinin haberi bu kadar ayrıntılı ve geniş olarak yer almaya başladı.

    VOLKAN AKÇİÇEK 4 Mart’taki ‘Gümüşhane Davası’ başlıklı haberinizde, olayın gerçekleştiği Şiran İlçesi’ni, Sıral İlçesi olarak belirtmişsiniz. Dikkatsizliğinizin altında bence ilgisizlik yatmaktadır. Bu bölgenin insanı olarak biraz daha ilgiyi hak ettiğimize inanıyorum.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı