Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Okullara ”Medya Okur Yazarlığı” dersi

    A.A
    27 Ağustos 2006 - 10:47Son Güncelleme : 27 Ağustos 2006 - 10:47

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve RTÜK tarafından imzalanan protokolle bu yıl ilköğretim okullarında seçmeli verilmesi planlanan, ”Medya Okur Yazarlığı” dersinin, çocukların medyayı değerlendirmesinde etkili olacağı ancak, dersin müfredatının hazırlanması ve işlenmesi sırasında mutlaka iletişim fakültelerinden destek alınması gerektiği bildirildi.

    Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mustafa Şeker, medyanın kimi zaman öğrencilerin eğitiminde, okul ve aileden daha etkin olabildiğini söyledi.

    Şeker, ilköğretim müfredatına ekleneceği açıklanan “Medya Okur Yazarlığı” dersini, düşünce olarak olumlu olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu:

    “Özellikle ilköğretim çağındaki çocukların televizyon izlemeye büyük zaman ayırdıkları düşünülürse, televizyondan yararlanma, televizyonu kullanma yani, televizyonu okuma konusunda bilgilendirilmeleri yararlı olabilir. Diğer yandan yeni bir medya olan internetin, gerek okullarda gerekse okul dışında öğrenciler tarafından yoğun şekilde kullanıldığı bilinmektedir. Konulması düşünülen dersin, kitle iletişim araçlarının işleyişi, yapılanması, ekonomi-politiği gibi konularda altyapı oluşturması ve böylelikle çocukların medyayı doğru değerlendirmesini sağlaması mümkün.”

    Şeker, dersin sosyal bilgiler öğretmenleri tarafından verilmesinin planlandığını, ancak bunun yanlış olabileceğini, medya gibi derinliği bulunan konunun, iletişim fakültelerinde kapsamlı eğitim alan, lisansını tamamlamış kişiler tarafından ders olarak okutulması gerektiğini ifade etti.

    Pilot uygulama ile 5 ilde başlaması öngörülen dersin, ülke geneline yaygınlaştırılmasının planlandığını da kaydeden Şeker, şunları söyledi:

    “Başlayacak medya derslerinin yaygınlaştırılmasının da planlandığına göre, iletişim fakültesi mezunlarından oluşacak bir eğitici kadrosu oluşturularak derslerinin bu kadrolarca yürütülmesi düşünülmeli. Diğer yandan MEB ve RTÜK işbirliğince başlatılan bu girişimin, teorik altyapısının sağlıklı oturtulması için iletişim fakültelerinden mutlaka akademik destek alınmalı. Özellikle kullanılacak ders kitaplarının, konuyla ilgili uzman iletişimciler tarafından hazırlanması, en az eğitimci kadrosunun iletişimcilerden oluşması kadar önemlidir.”
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı