Ege Haberleri

EGE

    Okulda şiddeti öğrenci çözecek

    Ramazan ÇETİN, (DHA)
    01.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme: 30.04.2010 - 21:48

    Denizli Milli Eğitim Müdürlüğü, okullarda fiziksel ve psikolojik olaylardan zarar görülmemesi için “Barış Elçileri” sistemi başlattı.

    DENİZLİ Milli Eğitim Müdürlüğü, öğrencilerin okullarda yaşanan fiziksel ve psikolojik olaylardan zarar görmelerini önlemek için “Akran Arabulucuları” sistemini başlattı.
    İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Oğuz, sistemin Türkiye’de ilk kez Denizli’de uygulanmaya başladığını belirtti, okullarda her türlü olumsuzluğun önüne geçmek için çalıştıklarını, yeni sistemle öğrencilerin kendi içlerinde birer barış elçisi olacağını söyledi.
    Sistemle  öğrencilerin şiddetin tek çözüm yolu olmadığını fark edeceklerini savunan Oğuz, şunları söyledi:
    Arabulucu modeli
    “Okullarda yaşanan şiddet olayları, öğrencilerin fiziksel ve psikolojik zarar görmesine, okula karşı olumsuz tutumlar geliştirmelerine, kişisel ve sosyal gelişimlerinin engellenmesine neden olmaktadır. Son zamanlarda bu olayların daha fazla gündeme gelmesi, toplumun bu konuya daha da ciddiyetle eğilmesine neden olmuştur. Bu nedenle öğrencilere kazandırılacak yaşam becerileri ile şiddete alternatif olabilecek yollar sunmamız gerekmektedir. Öğrencilere yapıcı ve barışçı çatışma çözme yollarını öğretmemiz, okulun ve eğitimin amaçlarıyla uygun ve gereklidir. Bu amaca hizmet edecek yol ise, okul kültür ve iklimine akran arabuluculuk modelini kazandırmaktır.”
    Tarafsız 3. kişi
    Öğrencilerin tarafsız üçüncü bir arkadaşlarının yardımıyla çatışmalarını müzakere ederek yapıcı biçimde çözebileceklerini kaydeden Oğuz, bu görevi üstleneceklere, ‘Akran Arabulucu’ adı verildiğini söyledi. Oğuz, “Bu amaçla öğrencilerimiz, çatışmanın doğasının anlaşılması, iletişim, öfke yönetim, müzakere ve akran arabuluculuk gibi temel yaşam becerileri kazanacaktır. Öğrencilerimiz kendi çatışmalarını yetişkin denetimi ve gözetimi olmaksızın yine kendileri çözeceklerdir” diye konuştu.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı