OKS’de ’sıfır’ların sorumlusu Çelik’tir

BAĞIMSIZ Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı, OKS sınavındaki sıfırların birincil sorumlusunun Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik olduğunu söylüyor.

Eğitim sistemini bir kez daha kapsamlı bir şekilde tartışmaya açan OKS sınav sonuçlarının endişe etmeye değer derecede düşündürü olduğunu belirten Avcı, şöyle diyor:

"2006 OKS sınavında 46 bin 733 öğrenci ’sıfır’ alırken, 27 bin 13 öğrenci barajı bile aşamadı. Sınavda ’özel okulların yanında zengin semt okulları’ başarılı olurken, ’köy ve fakir semt okulları’ nal topladı. OKS başarı demografisi, Türkiye’nin batısı ile doğusunu bir kez daha bıçak gibi ikiye bölmüştür.

Halen 11 bin 700 okulda ikili, 18 bin 517 okulda ise birleştirilmiş sınıflarda eğitim veriliyor. Yani yaklaşık 7.5 milyon öğrenci bu okullarda olumsuz koşullarda eğitimini sürdürüyor. Genel ve mesleki ortaöğretimde 366 okul, 11 bin derslik ve 74 bin öğretmen açığı bulunuyor. Sınavda sıfır çekenlerin çoğunun sosyo-ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocukları olması, teşhis ve tedavi adına nelerin öncelik teşkil ettiğini ortaya koymaktadır.

Fakir halk çocuklarının devam ettiği okullarda başarı oranının oldukça düşük olması Anayasa’da güvence altına alınan, ’eğitimde fırsat eşitliği’ ile çelişmektedir. Sıfır çeken ilköğretim ve liselerin bulunması, az iş yapıp çok konuşan Milli Eğitim Bakanlığı’nın ayıbıdır."

Bu şoförlere ’eğitim’ lazım

KEÇİÖREN
-Ostim hattında yolculuk yapan vatandaşlar yoluculuğun sonunda derin bir oh çekiyorlar. Çünkü trafik kuralları burada geçerli değil. Bu hatta çalışan dolmuş şoförleri 30 sene öncesinin Türk filmlerinde gördüğümüz dolmuş şoförlerini anımsatıyor! Uzamış sakal, 2 düğmesi açık gömlekler, içilen sigaralar (hatta şoförün arkadaşı yan koltukta oturuyorsa o da bir tane yakar), arabesk müzik, 30 sene önce de görülen şeylerdi.

Ancak bunlar kuralsızlığın kural olduğu bu hatta yaşanan olayların yanında çok önemsiz kalıyor.

Tıka basa dolu olan dolmuşlar trafik polislerine yakalanmamak için ara sokaklardan giderler. Ancak bu olay da istisna olmaktan çıkmış sabah saatlerinde ara sokaklar kullanılır hale geldi.

Yolcu kapmak ya da trafik ışıklarına yakalanmamak için yarış arabası kullanır gibi araç kullanıyorlar. Kırmızı ışıklar, Keçiören-Ostim hattında çalışan dolmuşçular için yeşil ışık sanki. Yeşil ve sarı ışıklar ise zaten durma-geç anlamında.

Düzenlenecek eğitim programları ile bu olumsuzlukların aşılabileceğine inanıyorum.

N.S.


Biliyor musunuz

BAŞKENT
Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Kurumu’nun yaptığı son araştırmaya göre, Ankara 1. bölge bağımsız milletvekili adayı Hulki Cevizoğlu’nun Meclise gireceğini... İSTANBUL Taksiciler Birliği Başkanı Bayram Hacıhaliloğlu’nun, taksici esnafının mesleki, sosyal ve güvenlik sorunlarının ele alınması gerektiğini belirterek, tüm siyasi parti temsilcilerinin, hükümetin ve kamuoyunun dikkatini bu konuya çekmek amacıyla 10 Temmuz’u ’Taksiciler Günü’ olarak ilan ettiklerini bildirdiğini...

Abuk sabuk bir trafik gerekçesi

KIZIM
Çayyolu Saltoğlu kavşağında kaza yaptı. Jandarma rapor tuttu ve kızıma %25 kusur verdi. Ancak, kızıma çarpan araç sürücüsü hem 125 promil alkollü hem de kırmızı ışıkta geçmiş. Çarpan sürücüye %50 asli kusur veriliyor. Diğer %25 kusur da kazaya karışan üçüncü araç sürücüsüne verilmiş. Kızıma verilen %25 kusuru sorduğumuzda "ya oradan ambulans geçseydi gibi" abuk subuk bir soruyla karşılaştık. Kırmızıda geçiyor, üstelik alkollü olana ceza vermek neyse de diğer sürücülere neden kusur veriliyor?

Yani kavşaklarda bize yeşil ışık yandığında "acaba ambulans geçer mi diye" beklememiz mi?" gerekir. Nasıl varsayımlarla kusur yazılır anlamış değiliz.

Ahmet AYKAŞ

Satıyorlar çünkü gidiyorlar

ACELEYE
getirilen PETKİM satışı; küresel güç sahiplerinin işi sağlama almak istediğindendir. AKP’nin gideceğini anladılar, "Hemen satın, gitmeden önce görevinizi tamamlayın!" talimatı vermektedirler.

Satıyorlar, çünkü; gidiyorlar!

Merak etmeyin işleri bitmiştir, "abbas yolcudur" gidiyorlar.

Uğur KEPEKÇİ
Yazarın Tüm Yazıları