Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Oğul Odası

    Hürriyet Haber
    07.01.2002 - 00:00 | Son Güncelleme:

    İtalyan sinemasının usta yönetmenlerinden Nanni Moretti'nin Altın Palmiye Ödüllü filmi Oğul Odası (La Stanza Del Figlio) gösterime giriyor. Yabancı film Oscar'ına da aday olan film, gencecik oğlunu yitiren bir ailenin öyküsü. Uluslararası İstanbul Film Festiveali'nin sadık izleyicileri Nanni Moretti'yi ve onun sinemasal dünyasını çok yakından tanıyor. "İtalyan sinemasının Woody Allen'ı" olarak tanımlanan Moretti'nin, hemen her filminde mizahi unsurlar önplana çıkar. Bu açıdan bakıldığında Oğul Odası biraz farklı. Çünkü seyircinin, bir Moretti filminde görmeye alıştığı  sahneler bu kez yok. Filmin öyküsünü yıllar önce yaratan, senaryoyu Linda Ferri ve Heidrun Schleef ile birlikte yazan, başrollerden birini ve yönetmenliği üstlenen Nanni Moretti, La Repubblica muhabirine filmini anlattı. İşte söyleşinin bazı bölümleri: - Bu filminizle birlikte dramatik bir biçimi tercih ettiğiniz ve artık mizah'ı terkettiğiniz söylenebilir mi?- Bu filmde çok sevilen birinin ölümünden kaynaklanan acıyla bağlantı kurma ihtiyacını hissettim. Ölen insanla, ona çok yakın olan insanların verdiği tepkileri anlatmayı hedefledim. Bu öyküyü filmleştirmeye gerçekten çok ihtiyacım vardı. Bir filmin beraberinde getirdiği bir takım duygulara hiç bu kadar yakın olmamıştım. Böyle bir şey daha önce hiç olmamıştı. - Bağlantı kurmak istediğimiz bu acı kaynağını nereden alıyor?- Sevgili Günlük'ten sonra bu filmin öyküsünü zaten yazmıştım. Acı nereden mi geliyor? Bu biraz da zamanın geçmesine bağlı bir olgu. İnsanlar yaşlandıkça ölümü daha çok düşünmeye başlıyorlar. Bunun benim kanser hastası olmamla bir ilgisi yok. Çünkü o dönemde ölümden korkmuyordum. Sadece şimdiye kadar bu filmi yapmaya zaman bulamadım. Bu film başkalarının ölümüyle ilgili. İnsan sevdiği birisinin ölümüne nasıl tepki gösterir, sevilen birisinin ölümünden sonra yaşam nasıldır. İnsan yaşlandıkca ölüm üzerine daha çok düşünmeye başlıyor. Dolayısıyla böyle bir konuyu ele alan filmi yönetirken ben de aynı duyguyla yüzleşmeye çalıştım. - Bir psikoanalisti oynamak için neden bu kadar istek duydunuz. Bu konuda çok kitap okudunuz mu?- Evet bu filmi yapmadan önce psikoanaliz üzerine kitaplar okudum. Ancak onları okurken tek amacım film için bir takım ipuçları elde etmek değildi. Senaryoyu bazı psikanalistlere okutarak onların da fikirlerini aldım. Ancak filmdeki hastaların bazıları da psikiyatri ve psikoanaliz dergilerinde bulduğumuz klinik vakalardı. Senaryoyu yazarken bunları kendi anlayışımız doğrultusanda yeniden geliştirdik. - Bu karakteri canlandırmak pek kolay olmasa gerek.- Eğer bu filmi 15 yıl önce yazmış ve oynamış olsaydım herşeyin daha farklı olacağına kuşku yok. Ayrıca bu filmde ilişkiye girdiğim karakterlerin kendi özel yaşamımdaki insanlarla ilgisi yoktu. Bu filmde karım Paola, oğlum ve kızım var.Üçü de kendi doğruları ve derinlikleri olan karakterler. Sevgili Günlük'ün üçüncü kısmını çektiğim günlerde kansere yakalandığım ortaya çıktı. Herhangi bir endişe, acı ya da panik duygusu yaşamadım. Dert ettiğim tek konu, o filmdeki yönetimim ve oyunculuğumdu. Oğul Odası'nda ise tam tersi oldu ve iletmek istediğim acı duygusu beni tamamen etkisine aldı.  Bu daha önce hiç tatmadığım bir şeydi. FİLMİN KONUSU Küçük bir İtalyan kasabasında birbirini çok seven bireylerden oluşan bir aile Baba Giovanni, anne Paola ve ergenlik çağındaki iki çocukları Irene ile Andrea...Giovanni bir psikoanalisttir. Eviyle bitişik olan muayenehanesine gelen ve çoğu nevrozlu olan hastaları ona büyük güven duymakta ve ondaki soğukkanlı yapıyla tam bir tezat oluşturmaktadırlar.Bir Pazar sabahı bir hastasından acil telefon gelir. Giovanni oğluyla sabah koşusuna çıkacaktır ama sözünü tutamaz.Bunun üzerine oğlu Andrea, arkadaşlarıyla birlikte denize gider. Bir daha hiç dönmeyecektir... Bundan sonra aile için zor bir süreç başlar.   FİLMİN KÜNYESİ Yönetmen: Nanni MorettiSenaryo: Nanni Moretti, Linda Ferri, Heidrun SchleefOyuncular: Nanni Moretti, Laura Morante, Jasmine Trinca, Giuseppe Sanfelice, Silvio Orlando, Claudia Della Seta, Stefano Accorsi, Sofia VigliarResmi Sitesi: http://www.bacfilms.com/chambre/GÖSTERİLDİĞİ SİNEMALAR İstanbul Avcılar New Films Standard  695 36 56 11:30  13:30  15:30  17:30  19:30  21:30  C.-Cts. 23:15 Beyoğlu Alkazar  293 24 66 12:15  14:30  16:45  19:00  21:15    Mecidiyeköy Odeon Cineplex  216 37 90 11:30  14:00  16:15  18:35  21:00  C.-Cts. 23:30 Altunizade Capitol  310 06 16 11:00  13:15  15:30  17:45  20:00  22:00  
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı