Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Öğretmenlerin yüzde 70’i kitap okumuyor

    Hürriyet Haber
    23.11.2009 - 10:26 | Son Güncelleme: 23.11.2009 - 10:26

    BARTIN Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Kaplan, eğitim sorununun kaynadığında öğrenciler kadar öğretmenlerin de bulunduğunu belirterek, yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye'deki öğretmenlerin yüzde 70'nin kitap okumadığını söyledi.

    Bursa'da özel bir okul tarafından düzenlenen ‘Eğitimin Geleceği Üzerine Tartışmalar’ panelinin oturumunda, ‘Geleceğin Lisesinde Türk Dili ve Edebiyatı Nasıl Öğretilmeli’ konusu ele alındı. Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Kaplan'ın başkanlığını yaptığı oturumda konuşan Kültür Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hayati Develi, Türk halkının plansız üreten bir toplum olduğunu bildirerek, “Eğitimimizden hayatımıza, geleceğimize kadar her şeyimiz plansız. Gelişmiş ülkelerde öğrenciye örgün eğitim verilmeye başlanıldığı andan itibaren plan yapması gerektiği öğretilir” dedi. Anadolu liselerinde bile okuma hızının AB ülkelerindeki eğitim kurumlarının okuma hızının neredeyse yarısı olduğunu belirten Develi, bunun en büyük nedeninin kelime dağarcığımızın zayıf olmasından kaynaklandığını söyledi.

    Eğitimdeki temel sıkıntılar

    Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Kaplan, tarih ve edebiyat derslerinin öğrencilere sevdirilerek birçok zorluğun aşılabileceğine dikkat çekerek, öğrencilerin doğru okumasının, okuduğunu anlayabilmesinin ve anladığını yazabilmesinin sağlandığı takdirde eğitimdeki sorunların aşılacağını vurguladı.

    Prof. Dr. Kaplan, burada ailelere ve öğretmenlere büyük görevler düştüğünü belirterek, eğitim sorununun kaynadığında öğrenciler kadar öğretmenlerin de bulunduğunu söyledi. Konuşmasında yapılan bir araştırma raporunun çarpıcı sonuçlarını da anlatan Prof. Dr. Kaplan, araştırmaya göre, hiç kitap okumayan öğretmenlerin oranının yüzde 37.8, iki ayda bir kitap okuyan öğretmenlerin yüzde 30.7 olduğunu söyledi. Dünya ölçeğine göre Türkiye'deki öğretmenlerin yüzde 70’nin kitap okumadığına dikkat çeken Prof. Dr. Kaplan, “Eğitimcilerimizin mesleki bilgileri ne kadar iyi olursa olsun okumayan bir öğretmen öğrencisine ne kadar faydalı olabilir bunu sorgulamamız gerekir” dedi.

    Panelin sonunda Özel Bursa Kültür Okulları Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yıldırım Sırakaya tarafından panelistlere plaket verildi.

     

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı