Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Öfkenizi kontrol edin!

    Hürriyet Haber
    23.01.2002 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Uzmanlar öfkenin kontrol altına alınması için 'ara verme', 'zamanlama', 'kaçınma', 'alternatifler bulma' gibi yöntemler denenmesi gerektiğini belirtiyor. Tümüyle normal ve sağlıklı bir insani duygu olan öfkenin, değişik yöntemlerle kontrol altına alınarak, başkalarına zarar verilmesinin önlenebileceği bildirildi. Türk Psikologlar Derneği'nin internet sitesi ''psikolog.org.tr''de, insanların ''kafasının tasını'' attıracak olaylar karşısında, uygulamaları gereken yöntemler anlatıldı. Uzman psikolların görüşlerinden yararlanarak belirlenen ''Öfkeyi kontrol altına alma'' yöntemleri şunlar: Ara verme: Gün içinde özellikle stresli olacağını bildiğiniz saatlerde, sadece kendiniz için kullanacağınız bir zaman ayırın. Örneğin çalışan bir anne, eve geldiğinde kendisine ayıracağı bir 15 dakikalık süre olursa, çocuklarının isteklerine, parlamadan daha iyi yanıt verebilir. Zamanlama: Eğer sevdiğiniz kişiyle belli konuları belli saatlerde konuşuyor ve bu konuşmalar da hep tartışma ile sonuçlanıyorsa, bu tür konuları konuşma saatinizi değiştirin. Belki yorgun, dikkatsiz oluyorsunuzdur ya da bu sadece böyle bir alışkanlık haline gelmiştir. Kaçınma: Eğer çocuğunuzun odasındaki dağınıklık odanın önünden her geçişte ''kafanızın tasını attırıyorsa'', kapıyı kapatın. Sizi öfkelendiren şeylere bakmaktan kendinizi alıkoyun. ''Ama, öfkelenmememiçin çocuğumun odasını temiz tutması gerekir'' demeyin. Konu şu anda bu değil. Konu kendinizi olabildiğince sakin tutabilmektir. Alternatifler bulma: Eğer her gün işinize gittiğiniz yoldaki trafik, sizi engellenmişlik ve öfke duyguları içinde bırakıyorsa, bunuçözmeyi bir iş edinin. Elinize bir harita alıp aynı yere farklı, belkidaha uzun ama daha rahat, manzaralı, hoş bir yoldan gitmeyi ya da evden daha erken/geç çıkmayı deneyin.'' Psikologlara göre, yüksek düzeyde öfke yaşayan kişiler, öfkelerini kontrol altına alamıyorsa, mutlaka bir uzmana danışmaları gerekiyor. Danışman aracılığıyla bu kişilerin öfkesi, 8-10 hafta içinde orta düzeye inebiliyor. Uzman psikologlar, insanların kızgınlığı yok etmelerinin mümkün olmadığını da vurgulayarak, ''Yaşam her zaman için engellerle, acılarla, kayıplarla ve diğer insanlardan beklenmedik davranışlarla dolu olacaktır. Bunu değiştiremezsiniz. Ama bu olayların sizi etkileme biçimini değiştirebilirsiniz. Kızgınlık ve öfke tepkilerinizi kontrol ederek, uzun vadede onların sizi daha mutsuz kılmasını önleyebilirsiniz'' diye öneride bulunuyorlar.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı