Ofis maliyetlerini yüzde 20 düşürün!

Hürriyet Haber
21 Haziran 2017 - 17:31Son Güncelleme : 21 Haziran 2017 - 17:31

Ofislerin tüm ihtiyaçlarını internete taşıyan ofis marketi Ofix.com, KOBİ’ler için 3 maddeden oluşan bir tasarruf reçetesi hazırladı. Bu reçeteyi uygulayarak KOBİ’lerin maliyetlerini yüzde 20 oranında azaltması mümkün…

Türkiye’deki girişimlerin yüzde 99’unu, istihdamın ise yüzde 73’ünü oluşturan KOBİ’ler gelişen teknoloji, finansman, insan kaynakları gibi birçok sorunun yanında artan işletme maliyetleri ile de boğuşuyorlar. İşletmelerde yapılacak sınırlı yatırım ve alışkanlık değişiklikleri ile şirketlerin maliyetlerini azaltabileceğini sağlayacağını belirten Ofix.com Kurumsal Satış Müdürü Burak Solak,  “Mobil çalışmanın desteklenmesi, ofis ortamında başlatılacak bir tasarruf hareketi ve en önemlisi doğru ve ihtiyaca uygun satın alma sistemi kurarak ciddi oranda tasarruf etmek mümkün” dedi. 

Solak, Ofix.com olarak geliştirdikleri kurumsal hizmetlerle şirketlere ofis malzemesi alışverişinde maliyet ve kontrol avantajı sağladıklarını dile getirdi.  Özel müşteri temsilcileri ile ihtiyaca uygun alışveriş yapılmasını ve bu sayede yüzde 20’ye kadar tasarruf ettirmeyi başardıklarını belirten Solak, bu konuda müşterilerini yönlendirdiklerini ifade etti. 

Ofix.com’dan KOBİ’lere özel tasarruf reçetesi:

1. Teknolojiye yatırım yapın: Teknolojinin nimetlerinden faydalanarak büyük değişimler yaratmak mümkün… Mobil çalışmaya bir şans verip çalışanlarınızın ara sıra evden çalışmasını sağlayın. IP telefonlar, uzaktan herhangi bir cihaz ile bağlanmayı sağlayan işbirliği uygulamalarını kullanan kapalı bilgisayarlar, klimalar ve ışıkları kapatılmış odalar sayesinde ciddi bir tasarruf sağlanabilir. Örneğin Cisco, uzaktan bağlanarak çalışan ekipleri sayesinde tüm dünyada yılda yaklaşık 333 milyon dolar tasarruf sağladığını hesaplıyor.  Mobil ve esnek iş gücüne uygun ofis tasarımları ile de binanızın etkin kullanılmasını sağlayarak Cisco gibi gayrimenkul kullanımı üzerinden yüzde 30’dan fazla tasarruf sağlayabilirsiniz. Teknoloji alt yapınızda bulut çözümleri ile ‘kullandığınız kadar ödeyerek’ yüzde 95’ e kadar tasarruf edebilirsiniz. 

2. Çalışanlarınızla işbirliği yapın Ofis çalışanlarının küçük alışkanlıkları değiştirmeleri maliyetlerin azalmasına büyük katkılar sağlayabilir. Bunun için çalışanlarınızı da geliştirdiğiniz tasarruf hareketine dahil edebilir ve küçük bir “oyunlaştırma” stratejisi ile çalışan bağlılığını da artırabilirsiniz. Ofisin her bir çalışanı kendi enerji harcamalarını değerlendirebilir ve her ay sonunda belli hedefler doğrultusunda bu harcamaları azaltmayı hedefleyebilir. Örneğin WWF’e göre çıktı alma alışkanlıklarını değiştirmek, kağıtları arkalı önlü kullanmak, toplantılarda kağıtlara not almaktan kaçınmak gibi küçük hareketlerle kağıt tüketiminden yüzde 20 oranında tasarruf edilebilir.  Benzer şekilde bilgisayar, çay/kahve makinesi, mikrodalga fırın, projeksiyon gibi cihazların kullanılmadığı zamanlarda ve akşam kapatılması önemli farklar yaratabilir. Bu cihazlar uyku modunda olduklarında dahi kendi enerjilerinin yüzde 5’ini harcıyorlar. Klimanızın ayarlarıyla oynarsanız;  havalandırmanızın ısısını yaz mevsiminde 1 derece arttırırsanız, kış mevsiminde de 1 derece düşürürseniz yine elektrik faturanızda yüzde 10 kadar bir tasarruf yapabilirsiniz. 

3. Yeni satın alma stratejileri geliştirin Ofisinize satın aldığınız ürünlerde yapacağınız değişiklikler orta/uzun dönemde size azalan maliyetler olarak geri dönebilir. Örneğin LED ampuller tercih ederseniz yüzde 90’a kadar enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz. Bir ampulün günlük kullanım süresi 6 saat olarak baz alındığında kullanım ömrü kullanım ömrü 50w'lık halojen ampullerde 10 ay, 7w'lık LED ampullerde 15 yıl 11 ay. Yıllık aydınlatma gideri ise 50w'lık halojen ampullerde 34,42 TL iken, 7w'lık LED ampullerde 5,52 TL oluyor. Ayrıca fotoselli lambalar kullanarak ofislerde ışıkların açık kalarak elektrik tüketimini artırmasını engelleyebilirsiniz.Ofis malzemesi alışverişinde kimin ne aldığının kontrol edilemediği ve ihtiyaca uygun ürünler satın alınamadığı taktirde muhasebe açısından ciddi bir maliyet ve iş yükü oluşuyor. Doğru ve akılcı bir satın alma stratejisi ve satın almanın yönetilebilmesi için Ofix şirketlere kısıtlı liste ve özel müşteri temsilcisi gibi hizmetler sunuyor. Ofix Kurumsal’ın kısıtlı liste özelliği sayesinde kurumlara belirlenmiş ürünleri gösteriliyor. Öte yandan sipariş verme limiti de konulabiliyor. Ofix Kurumsal Hizmetleri ile şirketler yüzde 20 oranında tasarruf sağlayabiliyor. Müşterilere özel sunulan aylık alım raporlarıyla da kategori bazında hangi üründen kaç adet hangi fiyata aldığı gibi daha birçok detay görülebiliyor. 

 

 

Etiketler: Ofis maliyetleri , kobi , ofix


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı