Dünya Haberleri

DÜNYA

    OECD'nin PISA 2012 raporunda Türkiye yine sınıfta kaldı

    03 Aralık 2013 - 10:19Son Güncelleme : 03 Aralık 2013 - 15:54

    Türkiye OECD’nin PISA 2012 eğitim raporunda notunu yükseltse de, ortalamanın yine çok altında kalarak sınıfı geçemeyip 64 ülke arasında 42'nci sırada yer aldı.

    Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) aracılığı ile üye ülkelerin hükümetleri arasında sağlanmış işbirliğinin ürünü olarak 3 yılda bir yayınlanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA) 2012 raporunda matematik, okuma ve fen puanlarını yükselten Türkiye, 64 ülke içindeki sıralamasını yükseltemedi ve 42’nci sırada kaldı.

    Türkiye, özellikle 10 yıl önce 423 olan matematik ortalamasını 448’e çıkarmasına rağmen Hırvatistan (471), Sırbistan (449), Yunanistan (453) ve İsrail (466) gibi ülkelere yaklaşmasına rağmen geçemedi.

    2012 PISA raporunda OECD üyesi ve PISA’ya iştirakçi toplam 64 ülkede 15 yaş grubu öğrenciler üzerinde yapılan test sınavları sonuçlarına göre; öğrencilerimiz 2003 yılındaki 423 olan matematik puanını 448’e yükselterek 42’nci sırada yer aldı. Türkiye, ilk kez 2006’da yapılan okuma sınavında aldığı 424 puanını 454’e fende 424 olan puanını ise 464’e yükseltti.

    PISA 2012 raporunda, Türkiye’nin geçen 10 yıl içinde özellikle matematikte ortalama 3,2, okuma 4,1, fen 6,4 puanlık artış sergilemesi takdirle karşılanırken bu gelişmenin çok gerideki ve büyük eğitim ihtiyaçları olan öğrencilere odaklanarak gerçekleştirildiği kaydedildi. Raporda, özellikle matematikte en düşük sonuçları kaydeden öğrenciler arasında yüzde 10’luk bir gelişme gözlendiği belirtildi.

    OECD'nin PISA 2012 raporunda Türkiye yine sınıfta kaldı

    UZMANLAR PISA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRDİ

    OECD’DE SONDAN ÜÇÜNCÜYÜZ
    OECD ülkeleri sıralamasında 2003 yılından bugüne tüm raporlarda Meksika’nın ardından en kötü performansı sergileyen Türkiye, OECD’ye yeni üye olan Şili’nin son sırada yer alması sayesinde sondan üçüncülüğe yükseldi.

    İşte PISA 2012 raporunda öne çıkan başlıklar:
    -2000 yılından bu yana okuma performansı karşılaştırılabilir verilere sahip 64 ülke ekonomilerinde 32 ülke, ortalama okuma-anlama performansında iyileşme gösterirken, 22 ülke sabit kaldı. 10 ülkenin performansında ise bozulma görüldü.
    -OECD ülkeleri arasında Türkiye ile birlikte Şili, Estonya, Almanya, Macaristan, İsrail, Japonya, Kore, Lüksemburg, Meksika, Polonya, Portekiz ve İsviçreli öğrenciler son PISA değerlendirmelerinde okuma performanslarını geliştirdiler.
    -2000 ve 2012 yılları arasında, Arnavutluk, İsrail ve Polonya’da en iyi performans gösteren öğrencilerin payı artarken, temel okuma yeterlilik düzeyde uymayan öğrencilerin payları azaltıldı.

    KIZLAR FARKI KAPATTI
    -Okuma-anlama performansındaki cinsiyet farkı, 2000-2012 yılları arasında kız öğrenciler lehine 11 ülkede genişledi.
    -Kız öğrenciler fen sınavları performansındaki cinsiyet farklılıklarında erkekleri Ürdün'de 43, Katar'da 35, Birleşik Arap Emirlikleri'nde 28 puan, Bulgaristan, Tayland, Karadağ, Finlandiya, Letonya, Litvanya, Yunanistan, Malezya ve Türkiye’de de 20 ila 10 puan arasında geride bıraktılar.
    -2006 ve 2012 arasında Türkiye’de OECD averajı altında yeterlilik performansı sergileyen öğrencilerin payında önemli bir azalma görüldü.
    -Matematik derecelendirmesinde erkek öğrenciler 37 ülkede kızlara göre daha iyi performans sergilerken, kız öğrenciler beş ülkede erkekleri geride bıraktı.
    -Türkiye, Finlandiya, Makao-Çin, Rusya, İsveç ve ABD’nin içinde bulunduğu grupta ise 2003 yılına göre erkekler lehine olan 8 puanlık fark 2012 yılında yok oldu.

    YÜKSEK MİLLİ GELİR AVANTAJ SAĞLIYOR
    -Raporda yüksek milli gelire sahip ülkelerin sonuçlarda avantaj sağladığı belirtilirken, bu ilişkinin nedensel doğası hakkında hiçbir gösterge olmadığı halde göreceli bir avantajın bulunduğu kaydedildi. Vietnam, Endonezya ve OECD ülkelerinden Meksika ve Türkiye gibi milli gelirleri nispeten düşük seviyelerde olan ülkelerin performansını yorumlarken bunun özellikle dikkate alınması gerektiği belirtildi.

    YUNANİSTAN İLE FARK KAPANDI
    -PISA’nın matematik değerlendirmesinde Türkiye, komşu Yunanistan ile arasındaki 49 puanlık farkı 5’e, okuma ortalamasındaki 22 puanlık farkı 2, Fen bilimlerindeki 49 puanlık farkı ise 4 puana kadar indirdi.

    DOĞU ASYA ÜLKELERİ ZİRVEDE
    Matematik:
    1-Şangay-Çin 613
    2-Singapur- 573
    3-Hong Kong-Çin: 561
    4-Çin Taipei: 560
    5-G. Kore: 554
    6-Macao-Çin: 538
    7-Japonya: 536
    8-Liechtenstein: 535
    9-İsviçre: 531
    10-Hollanda: 523
    44-Türkiye: 448

    Okuma-Anlama:
    1-Şangay-Çin: 570
    2-Hong Kong-Çin: 545
    3-Singapur: 542
    4-Japonya: 538
    5-Kore: 536
    6-Finlandiya: 524
    7-Çin-Taipei-İrlanda-Kanada: 523
    8-Polonya: 518
    9- Liechtenstein-Estonya: 516
    10- Avustralya-Yeni Zelanda: 512
    42-Türkiye: 475


    Fen:
    1-Şangay-Çin: 580
    2-Hong Kong-Çin: 555
    3-Singapur: 551
    4- Japonya: 547
    5-Finlandiya-545
    6-Estonya: 541
    7-G. Kore: 538
    8-Vietnam: 538
    9-Polonya: 526
    10-Kanada, Liechtenstein: 525
    43-Türkiye: 463

    Okuyucu Yorumları { Toplam 30 Yorum }
    • Gultekin Akay 3.12.2013 21:10:08
      Eğitimde 11 senede uçurmuş bizi AKP evet! 4+4+4'ler, zırt pırt değişen bakanlar, her gelen kafasına göre reform yapar, kafalarına eser sorun dersane der, tablet dağıtmakla olmuyor bu iş beyler!
    • john nartland 3.12.2013 20:55:20
      Biz orta,lise ye giderken bucuklari hesapedip,gecmek icin dua ederdik.MEB bucuklarida tutturamiyor.
    • john nartland 3.12.2013 18:25:49
      Dinden sorumlu 2 bakanin var.MEB kendinin ne kadar ise yaramadigi ispatlamaya calisiyor.her mahaleye 1 imam hatip,camiye giden odul verirsen.bu alacagin en iyi sonuctur.
    • Cahide Cengiz 3.12.2013 17:18:33
      ilköğretim sil baştan artısı ile eksiği ile ele alınıpirdelenmeli,öğretmenlerin görüşleri alınarak.
    • Cahide Cengiz 3.12.2013 17:16:03
      Eğitim sistemimiz ezbercilik üzerine,fen ve matematiği sevdirecek sistemlere yönelmeliyiz.Öndekiler örnek alınmalı.
    • Cemal Yılmaz 3.12.2013 13:43:47
      Orta öğretimde Ana branş dersleri dışında diğer genel kültür ve yetenek ders sayıları azaltılsın. Sırf saat dolsun diye öğrenciye bir sürü gereksiz ders veriliyor..
     
    HaberlerjandarmamarmarismuğlaaskerABDkirbyeleştiri