ÖDED: ”Güven damgası” ile e-ticaret hacmi artacak

Güncelleme Tarihi:

ÖDED: ”Güven damgası” ile e-ticaret hacmi artacak
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2017 12:28

ÖDED: ”Güven damgası” ile e-ticaret hacmi artacak

Haberin Devamı

İstanbul, 25 Temmuz (DHA) - Ödeme ve Elektronik Para Derneği (ÖDED) Başkanı Burhan Eliaçık, online alışveriş sektöründe “güven damgası” tebliğiyle internet üzerinden alışverişlerin daha korunaklı hale geldiğini hatırlatarak “Sistem Türkiye'de de e-ticaret hacmini artıracak“ dedi. Eliaçık, güven damgası ile e-ticarette yeni bir dönemin başladığını ve benzer uygulamaların Avrupa ülkelerinde satışa dönüş oranını yüzde 26 artırdığını ifade etti. 
ÖDED’den yapılan açıklamaya göre Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında” tebliğin Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Tebliğle birlikte internet alışverişinde daha güvenli bir dönemin de kapısı açıldı. Güven damgası, online alışveriş sektöründe asgari emniyet ve hizmet kalitesi standartlarına uyan e-ticaret sitelerine verilen elektronik işaret şeklinde tanımlanıyor. Bu damgaya sahip olmak isteyen kuruluşlar kişisel veri, ürün, şikayet yönetimi ve ödeme bilgisi de olmak üzere bir çok alanda bütün işlemlerin gerekli sertifikalarla uygulanmasını sağlayacak. Aynı zamanda ürün stok bilgisi, paket içeriği, garanti ve teknik desteği, sipariş takibine varana kadar bilgilerin bulunmasını zorunlu tutarak e-ticarete özgü anlaşmazlıklara etkin, pratik, hızlı ve maliyetsiz bir çözüm getirecek. Siber güvenlik açısından ise şirketler hem başvuruda bulunmadan en fazla üç ay önce ve her yıl içerisinde en az bir kez “sızma testi” yaptıracak ve böylelikle gerekli önlemleri alacak.
Avrupa ülkelerinde satışa dönüş oranı yüzde 26 arttı
Ödeme ve Elektronik Para Derneği'nin (ÖDED) Başkanı Burhan Eliaçık, tebliğle birlikte yürürlüğe giren güven damgası ile ilgili değerlendirmesinde, Türkiye'de e ticarette yeni bir döneme girildiğine dikkat çekti. Eliaçık, “Sunulan ödeme ve elektronik para hizmetlerinin gelişmesine liderlik ederek, tüketicinin ve işletmelerin hayatını kolaylaştıracak güvenli, kolay ve yenilikçi hizmetlere ulaşmasını sağlamayı hedefleyen güven damgasının E-ticaret sektörüne duyulan güvenin artması ve kullanımın yaygınlaşmasına dair oldukça yerinde bir uygulama” dedi. 
Eliaçık, sistemin sunduğu diğer avantajları şöyle açıkladı: 
“Ülkemizde bilinen ve büyük ölçekli e-ticaret sitelerinin gayretleri ile günümüzdeki aşamaya ulaşan e-ticaret sektörünün dünya ortalamalarına ulaşması için 3 kat daha büyümesi gerekiyor. Bunun başarılabilmesi için daha fazla küçük işletmenin e-ticarete girişinin sağlanması ve özellikle bu işletmelerden gerçekleştirilecek alışverişlere dair güvenin arttırılması gerekmektedir. Güven Damgası tam bu noktada güvenlik ve hizmet kalitesi konularında yaşanan endişelerin giderilmesine ve nihayetinde e-ticaret hacminin arttırılmasına olumlu katkı sağlayacaktır. Benzer uygulamalara bakıldığında, Avrupa Birliği'nin 20'ye yakın ülkesinde ‘Trustmark, Certified Shop, Online Guarantee’ gibi benzer uygulamaların yaygınlaşması ile satışa dönüş oranını yüzde 26 arttırdığı, müşterilerin yüzde 90 sadece güven damgalı ile e-ticaret sitesinden alışveriş yaptığı görülmüştür. Sistemin hızla yaygınlaşması halinde benzer etkileri ülkemizde de görmek olasıdır.”
 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!