Gündem Haberleri

    ’Octavia RS’ye bindiğimi yazar mısın Emre abi’

    Emre ÖZPEYNİRCİ
    08.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Geçtiğimiz hafta Skoda Octavia ve Seat Leon’un Türkiye’de piyasaya yeni çıkan en hızlı versiyonlarını test etme şansı buldum. İlk olarak Eylül ayında düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtımı yapılan Skoda Octavia RS’yi denedim. Aracı ilk aldığımda Hürriyet eklerinin sayfa sekreterlerinden Deniz Özkök de yolumuzun üzerinde olduğu için bizimle geldi.

    Deniz araçtan inerken, "Emre abi testte, benim de yanında olduğumu belirtir misin? Kız arkadaşıma göstericem havam olsun" isteği araçtan çok etkilendiğini ortaya koyması açısından önemliydi.

    Skoda’nın yeni yüzünü temsil eden ve 2004 yılı sonunda Türkiye’de satışa sunulan ikinci nesil Octavia, şimdi 200 beygirlik RS versiyonu ile sahnede. Bir önceki kasası tüm dünyada bir milyonun üzerinde satış yaparak büyük bir başarıya imza atan Octavia, 2000 yılında bir makyaj geçirmişti. İkinci nesil Octavia ise en son teknolojilerin kullanıldığı tamamıyla yenilenmiş bir otomobil olarak karşımıza çıkmıştı.

    FİYATI 56 BİN YTL

    Kendisini oldukça geliştiren Octavia, Türkiye’de otomobilseverlerin karşısına son olarak en hızlı temsilcisi RS ile çıktı. Geçtiğimiz hafta test ettiğim Octavia RS, Türkiye’de 56 bin YTL’ye satılıyor. Bildiğiniz gibi son dönemde test ettiğim otomobillerle ilgili eşimin yorumlarını ve değerlendirmelerini de alıyorum. Çünkü bir bayan sürücü olarak benim dikkat etmediğim hususlara değiniyor, gözden kaçırdığım ayrıntıları bana hatırlatıyor.

    Bu hafta eşim, yola çıkmadan 3 kişi olacağımızı söyledi. Hürriyet Eklerinin sayfa sekreterlerinden Deniz Özkök’ü de alıp çıktık yola. Deniz, Otoyaşam’ın sıkı takipçilerinden biri olduğu için araçla özel ilgilendi. İnerken de ilginç isteğini patlattı: "Emre abi bu araçla ilgili yazında benim de ismimi geçirir misin? Yani test ederken benim de olduğumu." Ben de bunun üzerine nedenini sordum ve Deniz şu cevabı verdi: " Ben bu otomobili çok beğendim. Otomobilin testinde yanında olduğumu kız arkadaşıma göstereceğim. Eh biraz da havam olsun" Sevenleri mutlu etmek için ben de gördüğünüz gibi yazdım.

    ETKİLENDİĞİNİ GÖSTERİYOR

    Şaka bir yana, Deniz’in yorumu aslında araçtan ne kadar etkilendiğini ortaya koyuyordu. 23-24 yaşlarımızı hatırlarsak aracın sportif dış görünüşü, kadranın kaç kilometreyi gösterdiği çok önemli Bu da Deniz’i oldukça etkilemiş.

    Octavia RS, standart kardeşlerinden öncelikli olarak sportif tamponları ve jantları ile ayrılıyor. İç mekanda da sportifliğini sürdürüyor. Daha alçak bir yapıya sahip olan Octavia RS, ön kısımdaki geniş hava ızgaraları ve büyük sis farları ile agresif bir görüntü oluşturuyor. Arka kısımda ise RS versiyonuna özel olarak yapılmış bir spoiler bulunuyor. Bu sayede aracın aerodinamik özellikleri artırılarak yol tutuşa katkıda bulunulmuş.

    Octavia RS, sportif ruhuna rağmen 560 litrelik bagaj hacmi ile bir ailenin uzun yolculuklarda ihtiyaç duyabileceği yük alanına sahip. Yani bizim gibi aileler için biçilmiş kaftan. Hatta arka koltuklar yatırıldığında bu alan 1420 litreye kadar artırılabiliyor. Uzun aks mesafesi sayesinde geniş bir bagaja ve özellikle arka koltuklarda geniş bir diz mesafesine sahip olan Octavia RS, iç mekanda kullanılan yüksek kaliteli malzemeleriyle de dikkat çekiyor. Üç kollu sportif bir direksiyon simidine sahip olan Octavia, yüksek yanal destekli sportif koltukları ile de yolcularını sıkıca sarıyor.

    MAKSİMUM HIZ 240 KİLOMETRE

    Octavia RS’de görev yapan 2.0 litrelik turbo motor 6000 d/d arasında 200 beygir güç ve 1800-5000 d/d arasında ise 280 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.3 saniyede tamamlayan Octavia RS, maksimum 240 km/s hıza ulaşabiliyor. Modifiye edilmiş egzoz sistemi sayesinde sportif bir sese sahip olan RS, ürettiği gücü 6 ileri manuel şanzıman ile yola aktarıyor. Şehir içi yakıt tüketimi 100 km’de 10.9 olan Octavia’nın şehir dışı yakıt tüketimi ise 6.0 litre.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı