Gündem Haberleri

    Octavia, lüks kardeşi Superb’e benziyor

    Hürriyet Haber
    23.02.2005 - 00:35 | Son Güncelleme:

    Beşinci jenerasyon Golf’ün platformu üstünde geliştirilen yeni Skoda Octavia, Türkiye’de 1.6 litre 102 beygir ve 1.6 litre 115 beygir FSI benzinli, 1.9 litre TDI 105 beygir ve 2.0 litre TDI 140 beygir dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor.

    İkinci nesil Skoda Octavia’nın ‘Ambiente’ ve ‘Elegance’ olmak üzere iki donanım seçeneği bulunuyor. Yeni Octavia’nın anahtar teslim satış fiyatı 34 bin 940 YTL’den başlıyor. En üst donanımlı Elegance versiyonunda ise fiyat 59 bin 530 YTL’ye kadar çıkıyor.

    Tasarımında bir hayli değişim yaşayan yeni Octavia, önden daha çok lüks kardeşi Superb’i andırıyor. Yeni otomobil, Roomster konseptini andıran kaslı kaput, Superb modelini çağrıştıran dikdörtgen farlar ve ızgarasıyla çağdaş bir görünüme sahip. Bununla birlikte daha büyük sis farlarının kullanıldığı ön alt spoylerin tasarımında da iyileştirmeler göze çarpıyor.

    Ayrıca otomobilin arkaya doğru yükselen formu, karoser yapısında yumuşak geçişlere imkan tanıyan dizaynı ve aerodinamik silecekler gibi teknolojik yenilikleri sayesinde cx=0.30 gibi çok iyi bir aerodinamik değere ulaşılıyor.

    VW Grubu’nun A platform adını verdiği ve ilk olarak Touran modelinde kullanılan ve daha çok beşinci nesil Golf’ten tanınan platformu üstünde geliştirilen 4572 milimetre uzunluğundaki yeni Octavia, yerini aldığı modele göre 61 milimetre daha uzun. Bununla birlikte birinci nesil modele göre 38 milimetre daha geniş olan yeni Octavia (1769 milimetre), 1462 milimetrelik yükseklik değeriyle de 33 milimetre daha büyük ebatlara sahip. Yeni platformun sunduğu 2578 milimetrelik aks mesafesi sayesinde Octavia’nın aks mesafesinin de 65 milimetre arttığı görülüyor. Platformunu Golf ile paylaştığının farkına varabilmekse çok zor. Çünkü dingil mesafesi neredeyse korunurken aracın uzunluğu beşinci nesil Golf göre 370 milimetre artırılmış. Yeni platform ve tasarım sayesinde 560 litreye çıkartılmış. Arka koltuklar yatırıldığında ise bu alan 1350 litreye ulaşıyor.

    Yeni Skoda Octavia’nın iç mekanı da otomobilin büyüyen dış boyutlarına paralel olarak büyümüş. Özellikle, uzayan aks mesafesi, arka diz mesafesini artırarak konforu olumlu yönde etkiliyor.

    MOTOR SEÇENEKLERİ

    Yeni Skoda Octavia’da, ilk nesil Octavia’dan tanınan benzinli motorların yanı sıra tamamıyla yeni teknoloji ürünü FSI benzinli motor da görev yapıyor. Yeni Octavia’da kullanılan turbo dizel motor ise son teknoloji ürünü pompa-meme enjeksiyon sistemine ve değişken türbin geometrisine sahip. Bu yeni motor yüksek performans ve düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor.

    Yeni Octavia, Türkiye’de 1.6 litre 102 beygir benzinli, 1.6 litre FSI 115 beygir benzinli ve 1.9 litre TDI 105 beygir ve 2.0 litre TDI 140 beygir dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor.

    Skoda Octavia’nın 1.6 litre hacimli 102 beygirlik motoru, 148 Nm tork üretirken, aynı hacme sahip 115 beygirlik FSI motor, 198 km/s son hız ve 11.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasıyla dikkat çekiyor.

    Skoda, yeni Octavia’nın motorları düz ve otomatik vites seçenekleriyle sunuluyor. Yeni modelde otomatik vites seçeneğinin yanı sıra Audi’nin geliştirdiği, hızlı vites değişimine olanak sağlayan DSG şanzıman da görev yapıyor. Bu şanzıman çift plakalı dizaynı sayesinde vites atma hızını saniyenin yüzde 3-4’ü gibi bir değere çekerek, düz vitesin performansıyla otomatik vitesin kullanım konforunu bir arada sunuyor. Ayrıca, DGS şanzımanda bulunan Tiptronic özellik, kullanıcının vitesleri kendi isteği doğrultusunda değiştirmesine olanak sağlıyor.

    EuroNCAP güvenlik testinden dört yıldız alan yeni Octavia’daki, en önemli değişiklik tamamıyla yeniden dizayn edilen arka süspansiyon sistemi. Bu çok kollu sistem sayesinde sürüş performansı ve sürüş konforu her türlü hava koşullarında artırılıyor. Bunun dışında elektro mekanik direksiyon sistemi, dönüşler ile park halinde kolay kontrolü ve düz sürüşlerde ise gerekli olan güvenliği sağlıyor.

    Güvenlik ve konfor aksesuarları

    Yeni Octavia, Türkiye’de ‘Ambiente’ ve ‘Elegance’ olmak üzere iki donanım seçeneği ile piyasaya sunuluyor. Octavia’nın baz versiyonu Ambiente’nin fiyatı 34 bin 940 YTL’den başlıyor. En üst donanımlı Elegance versiyonunda ise fiyat 59 bin 530 YTL’ye kadar çıkıyor. Ambiente donanımı, ön yolcu ve yan havayastıkları, ABS, MBA, MSR ve ASR, kaza anında yakıt akışını kesen ve otomatik olarak flaşörleri devreye sokma sistemi gibi güvenlik özelliklerine sahip. Ayrıca, bu donanım seviyesinde yarı otomatik klima, radyo-CD çalar, uzaktan kumandalı merkezi kilitleme ve alarm, elektrikli ön ve arka camlar bulunuyor. Üst versiyon Elegance ise bunlara ek olarak ESP, TPM (Lastik Basıncı İzleme Sistemi), hız sabitleyici, far yardımcısı, çok fonksiyonlu direksiyon, 16 inç alüminyum alaşım jantlar, çift yönlü elektronik otomatik klima, baş havayastıkları, park sensörü, ve ön koltuklar arasında yer alan klima ile soğutulma özelliğine sahip eşya muhafaza bölümü gibi birçok özelliği bir arada sunuyor.

    SÜRÜŞ İZLENİMİ Ufuk SANDIK

    Her yönüyle ekonomik

    İkinci nesil Octavia, Skoda’da yaşanan değişimin en önemli göstergelerinden biri... Ağabeyi Superb’e benzerliğiyle dikkat çeken Octavia, daha önceki modele göre büyümüş. Bu, yeni Octavia’nın iç mekanında hemen fark ediliyor. Geniş ve ferah iç mekan, sürücü ve yolcularına yeterli diz mesafesi sunuyor.

    İç mekanda kullanılan parçaların neredeyse tamamı Volkswagen modellerinden alınmış. Malzeme ve işçilik kalitesinde gözle görülür bir iyileşme dikkat çekiyor.

    Octavia’nın kullanım rahatlığı sürücü ve yolcularına sürüş keyfi sunuyor. Konfor düşünülerek yumuşak ayarlanan süspansiyonlar ise güvenlikten ödün vermiyor.

    Octavia’da bulunan motor alternatifleri, otomobilde farklı sürüş özellikleri (ekonomi ya da performans) isteyen sürücülere sesleniyor.

    Orta alt sınıfta yer almasına rağmen Octavia, üst sınıf bir otomobil görüntüsü çiziyor. Bu haliyle Octavia, üst sınıf bir otomobilin özelliklerini ekonomik bir fiyatla sunuyor.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı