O asıl şimdi gerçek bir yıldız

Hürriyet Haber
25.08.2014 - 16:35 | Son Güncelleme: 25.08.2014 - 16:37

TEST: BMW X5 xDrive25d

O asıl şimdi gerçek bir yıldızBMW X5 yenilenmesinin ardından formunun zirvesine ulaştı ve bugüne kadar karşıma çıkan en iyi X5 olmayı başardı.

BMW X5 yüzünü gösterdiği andan itibaren açık bir şekilde dile getiriyorum benim en önemli favorilerimden olan SUV araçlardan biri. Alman otomobil üreticisi BMW’nin X ailesinin ilk temellerini atmış olduğu X5 yenilenmesinin ardından benim için iddiasını birkaç adım daha ileriye taşıdı.

Tasarım açısından bu araca baktığımda karşımda güçlü görünen bir araç görüyorum. Aslında bu sınıfın olmazsa olmazlarından biri böyle görünmek ama benim için X5 birçok rakibinden bunu daha iyi başarmış durumda. BMW’nin diğer modellerinde de olan dinamik ve kaslı hatlar bu araçta da ön planda yer alıyor. Yüksek yapısını ve heybetti boyunu bu tip bir tasarıma adapte edebilmiş olması özel bir övgüyü hak ediyor. Benim en çok etkilendiğim noktaların başında büyüyen boyutlarla birlikte çok daha iyi görünmeye başlayan böbrek ızgarası ve farlarının tasarımı oldu. Keskin bakışlar ve elbette olmazsa olmazlardan olan biraz kibirli bakışlar ona çok yakışmış. Bunun yanında motor kaputunun da kaslı yapısıyla heybetli yırtıcı hayvanlara gönderme yapan bir izlenimi var.
Söz konusu yaşam alanı olduğunda elbette en önemli konu genişlik oluyor. Son derece geniş, konforlu ve rahat ettiren bir yaşam alanı sunuyor. Koltukların kalitesi otomobilin her yerinde konfor odaklı ve sportif bir tatta veriyor. Bagajı da dahil olmak üzere eşyalar için hiçbir sorun yaşatmıyor. Yüksek oturuş pozisyonu da önemli bir artı.

O asıl şimdi gerçek bir yıldız

Sürüş karakteri konusunda 2.0 lt dizel ünitenin bu büyük gövdeyle nasıl bir işbirliği yapacağı elbette en önemli merak konusu. 2115 kg ağırlığında olan gövdeye nasıl bir karakter kattığını çok merak ederek teste başladım. 4000 d/d’de üretilen 218 HP ilk başta kulağa çok etkileyici gelmiyor. Elbette yüksek bir güç ama daha fazlasını ister mi sorusunun akla gelmesine engel olamıyor. İşte burada da devreye 1500 d/d’den itibaren kullanıma sunulan 450 Nm tork geliyor. Bu devir bandında kullanıma sunulan yüksek tork 2500 d/d’de aynı şekilde üretiliyor. Yani ortalama hızlarda ilerlendiği sürece güç her zaman ayağınızın altında. 8 ileri oranlı otomatik şanzımanın başarılı çalışma karakteri de bu gövdeye performans sağlanması konusunda çok önemli bir artı olmuş. Bu birlikteliğin ardından maksimum hız 220 km/s ve 0-100 km/s hızlanması 8.2 saniye olarak açıklanıyor. Sürüş karakterinin üç farklı modda seçilebiliyor olması da önemli bir artı. Kullanım şartınız neyse o isteğinize tam olarak karşılık verebilecek bir yapıya bürünüyor. Comfort, Dynamic ve Professional süspansiyon modlarına da bu aracı satın aldığınızda sahip oluyorsunuz. Ayrıca yakıt tüketimini düşürmek ya da daha yüksek bir performans içinde sunulan modları bulunuyor. EcoPro modu bunlar içinde en sevdiklerimden. Gösterge panelinin içinde yer alan yönlendirmeler sayesinde tüketimi çok daha iyi bir şekilde kontrol etme imkanı da bulunuyor. Bugüne kadar xDrive (Akıllı Dört çeker sistemi) hakkında çok olumsuz bilgilerle karşılaşmadım. Kendi yaptığım testlerde de benim için önemli bir sorun yaşatmadı. Fakat rakiplerinin bazıları daha iyi sistemleri sunmaya başladı. Bence BMW’nin xDrive’ı biraz daha geliştirerek özelliklerini artırmasının zamanı geldi. Yüksek bir yapısı olmasına rağmen küçük bir otomobil kullanıyormuş hissini yaşatması da önemli artılarından. Gerek otoyol gerekse şehir kullanımları sırasında rahat ettim. Park manevraları sırasında da önemli bir sorun yaşamadım.

O asıl şimdi gerçek bir yıldız

Sonuç
BMW X5 en iyi halinde karşıma çıktı ve yaptığım testin ardından onun en iyi formuna kavuştuğunu düşündüm. X ailesinin öncüsü olan X5 bu tip bir araç arayanlar için ideal. 2.0 lt dizel motoru da özellikle 8 ileri otomatik şanzımanı ve değişken sürüş karakterleriyle çok iyi bir işbirliği yapıyor. Performansı nasıl konusunda hiçbir sıkıntı yaşamayacağınızı düşünüyorum.

+İddialı görünüm, kibirli bakışlar, tasarım geçişleri, yaşam alanı genişliği, kullanışlılık, eşya hacmi, motor, performans, şanzıman, sürüş karakteri, yönlendirme kabiliyeti
-Sıradan kalan kokpit tasarımı, dört tekerlekten çekiş sistemi, bazı yerlerdeki plastik kalitesi, büyük ekran

Teknik veriler BMW X5 2.5d
Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
Yerleşim Önde uzunlamasına
Supap/eksantrik sayısı 16/2
ÇapxStrok -mm
Motor hacmi 1995 cc
Maksimum güç 218 HP-4400 d/d
Maksimum tork 450 Nm-1500/2500 d/d
Son hız 220 km/s
0-100 km/s hızlanma 8.2 sn
Şanzıman 8 ileri otomatik
Aktarma xDrive dört tekerlekten çekiş
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Lastikler 255/50 R19
Tüketim (fab. ver.) 5.3/5.8/6.7 lt/100 km
Depo kapasitesi 75 lt
Bagaj hacmi 650 lt
Garantiler BMW X5 2.5d
Mekanik 3 yıl
Boya 3 yıl
Pas 6 yıl
Yol yardım (0212) 337 43 33
Periyodik bakım 15 bin km
Test verileri BMW X5 2.5d
Performans 0-50 km/s 4.1 sn
0-100 km/s 8.4 sn
0-130 km/s 13.8 sn
0-400 m 15.9 sn
Ara hızlanma 60-100 km/s 7.1 sn (D’de)
80-120 km/s 8.2 sn (D’de)
Ağırlık 2115 kg
Dönüş çapı 12.7 m
Frenler 100-0 km/s soğuk 38.7 m
100-0 km/s sıcak 38.8 m
Gürültü 50 km/s 57 dB(A)
100 km/s 62 dB(A)
130 km/s 66 dB(A)
Tüketim 7.5 lt
Menzil 1000 km
Donanımlar BMW X5 2.5d
Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S
Radyo/CD çalar S
ABS S
ESP S
Klima S
Elektrikli ön/arka cam S/S
Ölçüler BMW X5 2.5d
Uzunluk 4886
Genişlik 1938
Yükseklik 1762
Aks mesafesi 2993

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı