Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Nurten'in konukları

Nurten ERK

Peugeot: Türkiye'ye geç geldik, hızlı koşacağız

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gael de Gouvion Saint Cyr, ‘‘Türkiye'ye en geç gelen firmalardan biriyiz. Hızlı koşup, arayı kapatacağız. Türkiye'ye güveniyoruz’’ dedi.

Üç yıl önce kendi firmasını kurarak Türkiye pazarına ağırlık verme kararı alan Fransız Peugeot'nun Türkiye Genel Müdürü Gael de Gouvion Saint Cyr, ‘‘Türkiye'ye en geç gelen firmalardan biriyiz. Ama hızlı koşacağız. Türkiye'ye güveniyoruz’’ diyor. Fransa'da Ordre National du Merite Şövalyesi ünvanına sahip olan Kont Gael de Gouvion Saint Cyr, Peugeot'nun 6 Mart'ta Türkiye pazarına sunacağı 206 modelinden de oldukça umutlu. Türkiye'ye bir yıl önce gelen Gouvion Saint Cyr, Türkler'in otomobil konusundaki isteklerinin en üst seviyede olduğunu belirtiyor. Peugeot Otomotiv Türkiye Genel Müdürü Gael de Gouvion Saint Cyr ile Türkiye'ye bakışını, oto pazarındaki rekabeti, yeni modeli 206'yı konuştuk.

Peugeot Türk otomobil pazarına girmekte neden geç kaldı?

- Aslında 15 yıldır Türkiye'de birşeyler yapılmaya çalışılıyor. Asil Nadir döneminde fabrika kurma fikirleri vardı. Ama terslikler, şanssızlıklar yüzünden sonuç alınamadı. Son üç yıldır çok yol katettik. Çok da hızlı koşup yol alacağız. Peugeot, Türkiye'de çok yaygın ve bilinen bir marka değil. Bu yüzden işi en zor olan firmalar arasındayız. Türkiye'ye en geç gelen firmalardan biriyiz. Rakiplerimize yetişmek için çok çalışmamız gerekiyor. Almanlar'a göre bakarsak işimiz zor. Hem imajımızı tanıtmak, hem fiyat stratejimizi oturtmak için 206 modelimiz çok iyi bir fırsat.

Türkiye pazarı diğer ülkelerle benzerlik gösteriyor mu?

- Türkiye, en çok Şili'ye yakın bir pazar. Çok rekabetçi. Ama pazar olarak Avrupa'ya çok yakın.

Türkiye'de ithal otonun geleceği konusunda neler düşünüyorsunuz?

- Krizin çok kısa ve geçici olduğunu düşünüyoruz. Türkiye bizim çok önemli bir pazar. Fransa'daki üst düzey yönetim için Türkiye pazarı çok öncelikli, bu pazara çok özen gösteriyorlar. Türkiye'de yatırımlarımız devam edecek. Türkiye pazarının gücünden çok eminiz, bu nedenle yeni modelleri rahatlıkla getiriyoruz, endişemiz yok. Bir sonraki gelecek hükümetin ithal otomobillere konusunda ne gibi bir değişiklik yapacağını bilmemiz mümkün değil. Sonuçta şu andaki durumu koruyacağına inanıyorum. İthal otomobil pazarının dağılımının bugünkü şekliyle kalacağını düşünüyorum.

İthal otoda rekabet nasıl?

- Şu anda bizim ve rakiplerimizin yaptığı tek şey finans kampanyaları. Satışları artırabilmek için buna zorunluyuz. Finans kampanyaları çok hoş, ama bunu sürekli tekrarlamak hoş değil. Şu anda sağlıklı, doğru ve tatlı diyebileceğimiz bir rekabet yok sektörde.

Türk tüketicilerinin otomobil tercihindeki eğilimi ne yönde?

- Gördüğüm kadarıyla Türk müşterisi çok bilinçli. Türkler Avrupa genelindeki otomobil sektörünü çok iyi biliyor. Dolayısıyla istekleri de en yüksek seviyede. Araçları hem güçlü, hem sağlam, hem güvenli, hem lüks hem de ucuz olsun istiyorlar. Biz Peugeot 206 modeliyle bu beklentiyi gerçekleştirmiş olduk zannediyorum.

Türkiye'de yerli partneri olmayan otomobil firmalarından birisiniz. Yerli partner düşünüyor musunuz?

- Peugeot Fransa'nın Türkiye'ye ne kadar önem verdiğini ve yatırıma hazır olduğumuzu daha önce de belirtmiştim. Şu anda kesin bir cevap vermem mümkün değil. Dürüstçe kendi düşüncemi söylemem gerekiyorsa tabii ki, iyi bir Türk ortağa sahip olmak avantaj Türkiye'de. Ama o ortağı seçmek çok önemli. Şu anda söyleyebileceğim net bir şey yok ama tabii ki bazı görüşmeler var.

1998'de kaç araç sattınız?

- Geçen yıl 6 bin 240 araç sattık. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 42'lik bir büyümeye denk geliyor. Bu rakamın yüzde 50'si 306 modelimizin başarısından kaynaklandı. Satışlardaki artışa paralel olarak iç yapımızda da yeni bir yapılanmaya girdik.

GAEL DE GOUVION SAİNT CYR

Peugeot Otomotiv Genel Müdürü Gael de Gouvion Saint Cyr, 52 yaşında. İş hayatına 1969 yılında Fransa'da Automobiles Peugeot'da (Peugeot Citroen Grubu) başladı. Daha sonra sırasıyla Peugeot'nun Paris Merkez Doğu Afrika Bölge Sorumlusu, Nantes Fransa Merkez Uzak Doğu Bölge Sorumlusu, Nantes Fransa Bölge Sorumlusu, Paris Merkez Uzakdoğu Bölge Sorumlusu, Kuala Lumpur (Malezya) Asya Genel Temsilcisi, Paris Merkez Asya Pasifik Bölge Sorumlusu, Şili Peugeot Genel Müdürü, Peugeot Tunus Genel Müdürü ve Lyon-Fransa Doğu Lyon Şube Müdürü olarak görev yaptı.

Peugeot 206, 4.5 milyara geliyor

Piyasaya yeni girecek Peugeot 206’dan beklentileriniz neler?

- 206'nın, Volkswagen Polo, Renault Clio, Opel Corsa gibi araçların içinde çok iyi bir yeri olacak. Fransa'da ve Avrupa'da lansmanı yapılan bütün ülkelerde beklenenin yüzde 50 üzerinde daha fazla taleple karşılaştık. Türkiye'de de böyle bir talep olmasını bekliyoruz. Peugeot 206 çok özel fiyatla çıkacak. Anahtar teslim fiyatı asgari 4.5 milyar liradan başlayacak. Yok satmaktan korkuyoruz. Bu yıl ithal oto pazarındaki payımızı yüzde 6'dan yüzde 8'e yükseltmeyi hedefliyoruz. Bu hedefimize ulaşmakta 206'nın büyük katkısı olacak. Türkiye'deki başarıdan neden bu kadar eminsiniz derseniz, çünkü tasarımcısı bir Türk, Murat Günak. 206 modeli için Günak'ın da katılacağı bir lansman yapmayı planlıyorduk. Ama Günak maalesef kişisel nedenlerle Mercedes'e gitti.



X