Nike ve TFF’nin ‘milli forma’ mücadelesi

Ceyhun KUBURLU
10 Eylül 2013 - 01:42Son Güncelleme : 09 Eylül 2013 - 23:21

MİLLİ Takım’ın gelirlerini arttırmak için bir dizi proje başlatan Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) yıllık satış adeti 3 bin olan A Milli Takım formasını 150 bine çıkarmayı hedefledi.

Bunun için teknik sponsor Nike ile çalışmalar yapan TFF, mağazalarda milli formaların görünürlüğünü arttırıp daha fazla üretim yapılmasını sağlayacak. Milli Takım formalarının uluslararası organizasyonlarda başarı sağlansa bile çok fazla satılmadığından şikayet eden TFF Genel Sekreteri Emre Alkin, “Bunun için tüketici odaklı çalışmalar yapacağız. Ortağımız Nike ile bazı projeler üzerinde çalışıyoruz. Daha fazla üretim olacak. Ayrıca mağazalarda formaların görünümü artacak” dedi.

MAÇ BAŞI GELİR 1 MİLYON

e-bilet uygulamasıyla TFF’nin gelirlerini arttırdıklarına dikkat çeken Alkin, şu açıklamayı yaptı: “Milli Takım’ın maç biletleri artık TFF’nin internet sitesi üzerinden satılıyor. Eskiden maç başına bize kalan para 250 bin lira civarındaydı. Biletleri kendimiz satmaya başladıktan sonra gelir 1 milyon lirayı geçti. Eskiden her maç zarar ediyorduk. Bileti satan şirket çok fazla tanıtım yapmıyordu. Şimdi bilet fiyatları 10 liradan başlıyor, 50 liraya kadar çıkıyor. Biz tribünlerin dolmasını istiyoruz. Ancak Anadolu’da maçlara çok fazla ilgi gösterilmiyor. Bilet satışları çok yüksek değil. Bu konuda taraftarların da daha çok duyarlı olması gerekiyor.

SPONSORDAN 50 MİLYON LİRA

Federasyon olarak son dönemlerde sponsor gelirlerini de attırmayı başardık. Bizler de kulüpler gibi kalıcı gelirler üzerine projeler geliştiriyoruz. İş ortaklarımızla birlikte önemli çalışmalara imza atıyoruz. Federasyonun yıllık sponsorluk gelirleri 50 milyon lira oldu. Bu rakam geçtiğimiz yıllarda 40 milyon lira seviyelerindeydi. Bu konuda önemli adımlar attık. Sponsor şirketlere sunduğumuz farklı çalışmalarla gelirleri arttırmayı başardık. Federasyonun bütçesi de 303 milyon lira oldu. Avrupa’nın 6’ncı büyük futbol ekonomisine sahibiz. Bu konuda TFF’nin de öne çıkan projeleri oluyor. Ancak son dönemlerdeki gelişmelerin gölgesinde kalıyor.

Futbolcu sigortası önemli

ALKİN, “En önemli çalışmalardan biri de futbolcu sigortası oldu. A Milli Futbol Takımı’nda yaşanan sporcu sakatlanmaları nedeniyle son dönemde kulüplerin artan yakınmalarının ardından TFF, sigortalama uygulamasını başlattı. Futbolcu sigortası 90 milyon Euro’luk bir bütçeye sahip. Futbolcu Milli Takım’dayken sakatlandığı zaman iş kaybı nedeniyle TFF kulübe para ödüyor” diye konuştu.


TFF yılda binlerce maç yönetiyor

TÜRKİYE Futbol Federasyonu (TFF) olarak yılda binlerce maç yönettiklerinin altını çizen Emre Alkin, “4 bin hakemimiz var. Tüm bunların maliyeti TFF’ye ait. Süper Lig, sadece haftasonu oynanan bir maçtan ibaret değil. Ciddi bir çalışma gerektiriyor. Kulüpler de maç başına önemli gider kalemlerine sahip. Süper Lig’de bir maçın gideri 350 bin lirayı buluyor. Güvenlik ve temizlik bu giderin çok yüksek bir bölümünü oluşturuyor” diye konuştu.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı