New Age gazozlar

Serdar TURGUT
Haberin Devamı

Tabii ki daha çok mal satmak üzerine kurulu bir dünyada yaşıyoruz.

Adı üzerinde işte kapitalizm. Çok mal satılacak, sermaye birikecek, kâr oranları artacak.

Bu bir anlamda olumsuz olabilecek nitelikler, bir anlamda da sürekli yaratıcılığı beraberinde getiriyor.

Tabii bu yaratıcılık olmasa da olur diyebilirsiniz. Doğru da o zaman da hayat sıkıcı olabilirdi, diye düşünüyorum.

***

Şimdi son gelişme genellikle ‘soft drink’ diye adlandırılan alkolsüz içeceklerde New Age türü içeceklerin piyasaya sürülmesi.

Genç ve orta yaşlı kuşağın özellikle sıhhatli içeceklere takması nedeniyle ortaya çıktı bu gelişme.

Pepsi ve Coca Cola'daki minimum kafeine bile itiraz eden bir kuşak var bugün.

Onlar hem sağlık veren hem de keyifli içecekler talep ediyorlar.

Ve Pepsi de dahil olmak üzere bütün şirketler bu talebe karşılık verebilmek için canla başla çalışıyorlar.

***

New York Times gazetesinin haberine göre bu yeni gelişmenin en tipik örneği SOBE adındaki şirket.

Bunlar WISDOM adlı bir içecek piyasaya sürdüler.

Yapılan reklamlarda WISDOM'un sadece bir gazoz değil ama aynı zamanda yeni bir yaşam stiline giriş kapısı olduğu teması kullanıldı.

Bu içeceğin içinde tabiatın Prozac'ı olarak bilinen bir bitki özü var. Ayrıca Gingko BILBOA ağacından da öz alınmış.

Yani WISDOM sizi hem sakinleştiriyor, neşe veriyor, hem de beyninizin daha fazla çalışmasına yardımcı oluyor, yapılan reklamlara göre.

***

SNAPPLE, MISTIC ve ARİZONA gibi içecek şirketlerinin mallarını satın alan kesim şimdi içeceklerinde ginseng, guarana, schizandra, echinaceda ve yohimbe bitki özü olmaz ise bu malları satın almıyorlar.

Aynı gelişme çay sektöründe de yaşanıyor.

APPLE AND EVE adlı şirket yeşil çaylarını çeşitli bitki özleri ile takviye ediyor.

Örneğin bu şirketin çıkardığı RELAXATION COCTAIL adlı çayda, kava, chamomile bitki özü de var.

Bu çayın da mükemmel bir stres azaltıcı rol oynadığı söyleniyor.

***

Büyük şirketler de bu gelişme sürecini tespit etmiş durumdalar.

Örneğin PEPSI şirketi de muazzam süratte gelişen bu piyasadan pay kapmak için JOSTA adında yeni bir gazozu piyasaya sürmeye başladı.

JOSTA'da guarana bitki özü var.

Bu bitkinin ormanın derinliklerinde yetiştiği ve eskiden kabile mensupları tarafından mistik, seksüel ve egzotik hisler edinmek için kullanıldığı gazozun şişesinde yazılı.

***

Bu tür içeceklerin sayısı ilerde daha da artacak.

Yakında bunların Türk piyasasına girmek için de atılım yapacaklarını biliyorum.

Bizde New Age piyasası çok yaygın değil, ama var olan piyasanın alım gücü çok yüksek.

Şirketlerin bu alım gücünü kullanmamaları düşünülemez.

Bu arada New Age içecek piyasasının dünyada daha şimdiden yıllık 7 milyar dolarlık bir ciroya ulaştığını da söylersem, meselenin boyutları daha bir ortaya çıkar sanırım.






 








Yazarın Tüm Yazıları