Netaş'ta müdür gitti, lider geldi

Hürriyet Haber
05.03.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

Netaş'ta üç ay önce tamamlanan yeni organizasyonla genel müdür, müdür gibi unvanlar kalktı. Netaş'ta Genel Müdür'e artık ‘‘Liderlik Süreci Sorumlusu’’ deniyor.

Netaş'ta artık müdürler yok, liderler var. Netaş'ta üç ay önce organizasyon alt-üst edildi ve 40'ı aşkın yöneticinin ortak kararıyla unvanlar kaldırıldı, herkes süreç sorumlusu oldu. Genel Müdür'ün tanımı ise ‘‘Liderlik Süreci Sorumlusu’’ oldu. Genel müdür, genel müdür yardımcısı, müdür, şef gibi kavramlar tamamen kaldırıldı. Netaş'ta zaten yaklaşık bir yıldır yöneticiler doğal bir uygulama gibi kartvizitlerine unvan yazdırmıyordu.

Türkiye'de ilk örnek olduğu açıklanan yeni yönetim sisteminde rotasyon uygulanıyor. Böylece deneyimler daha kolay paylaşılarak, organizasyona yeni bir heyecan ve ivme kazandırılması hedefleniyor.

DEĞİŞİMİ ARGUN BAŞLATTI

Netaş, geçtiğimiz ay emekli olarak görevinden ayrılan Genel Müdür Tanju Argun döneminde büyük bir değişim yaşadı. Argun, yedi yıl boyunca Toplam Kalite Yönetimi'ni uygulayan ve iş mükemmelliğini yakalayan bir şirket yaratmaya çalıştı. Şirket, 1995'te TÜSİAD KalDer Kalite Ödülü, 1996 ve 1997'de Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) tarafından verilen, Avrupa Kalite Başarı Ödülü'nü kazandı.

Argun döneminde, 1993'te başlatılan en önemli uygulamalardan biri toplam kalite çalışmaları içinde yer alan ‘‘süreç yönetimi’’ oldu. Tüm Netaş çalışanlarının birer lider olması, şirketin sektöründe lider kalması ve toplam kalite yönetiminin yaygınlaştırılması için çalışacaktı. Yeni Genel Müdür Sait Gözüm o tarihte Genel Müdür Yardımcısı'ydı. Yeni uygulamayla ‘‘Kaynakların Etkin ve Verimli Kullanımının Yönetimi Sorumlusu’’ydu artık.

Gözüm, ‘‘Kademe kademe süreç yönetimine geçtik ve ciddi sonuçlar almaya başladık. Bu bir kültür haline geldi, insanlar bunu doğal ve normal karşıladı’’ diyor. Gözüm, eski tip, emreden, direktif veren, buyuran yönetici yerine ikna yeteneği olan, takım kaptanı niteliğindeki liderlerin önem kazandığını söylüyor.

DEĞİŞİMİN KAZANÇLARI

1989'dan bu yana yapılan anketlerde Müşteri Memnuniyeti'nde, yüzde 97'lik ‘‘memnuniyet’’ oranına ulaşıldı.

İki yılda bir yapılan, çalışanların memnuniyetinin ölçüldüğü Tutum Araştırmaları'nda yüzde 70'in üzerinde ‘‘genel memnuniyet’’ oranı saptandı.

Son beş yılda, üretimde ve süreçlerde saptanan hatalarda yüzde 99 azalma, yeni ürünlerin pazara sunulma süresinde yüzde 40 kısalma, ihracat gelirlerinde ise 8 kat artış sağlandı.

1996 sonunda, esas faaliyet karında bir önceki yıla oranla yüzde 234, net satışlarda yüzde 160, ihracat gelirlerinde yüzde 34 artış kaydedildi.






Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı