Ege Haberleri

EGE

    Nerede o eski ‘kot’çular?

    Burcu TANER / HÜRRİYET
    15.09.2013 - 01:50 | Son Güncelleme: 14.09.2013 - 16:26

    Rodi, Loft gibi pek çok markayı çıkaran, denimde İstanbul’la yarışan İzmir bu alandaki pek çok üstünlüğünü kaybetti.

    LOFT, Oil, Canoe, Jordash, Energy, Nina, Alpin ve daha onlarca marka. Hepsi 15 yıl önce İzmir’de sayısı 500’e ulaşan denim (kot kumaş) firmalarının yarattığı markalardı. Ancak çeşitli nedenlerle geçmişte gömlek üreticilerinin başına gelenleri, denim üreticileri de yaşadı ve marka sayısı yok denecek seviyeye gelirken üreticiler de hızla azaldı. Bazı üreticiler tamamen sektörden çıktı bazıları gelinliğe yöneldi.
    Rodi, Loft gibi pek çok markayı çıkaran, denimde İstanbul’la yarışan İzmir bu alandaki pek çok üstünlüğünü kaybetti. Denim sektörünün neden bu noktaya geldiğini açıklayan sektör temsilcileri gelinlik sektörünün de aynı akıbete uğramaması için önemli uyarılarda bulundular. Kendisi de aynı zamanda denim üreticisi olan Türkiye Moda ve Hazırgiyim Federasyonu (TMHF) Danışma Kurulu Üyesi Nedim Örün, İzmir’in bundan 15 yıl önce denimde çok iyi bir yerde olduğunu ancak bugün neredeyse sektörde varlık gösteremediğini söyledi.


    Çok üzücü sonuçlar
    Dünya hızla değişirken sektörlerin de buna ayak uydurması gerektiğine işaret eden Örün, “İzmir’de denim çok ön plandaydı. Aşağı yukarı İstanbul kadar bir kıymeti ve prestiji vardı. Pek çok ulusal ve uluslararası marka çıkardı. Öne çıkmış 10 mkarka yanında 60-70 tane de ulusal marka vardı. Ancak bugün bunların çok azı ayakta kalabildi. Sektör kendini yenileyemedi. Kumaş ve malzemede hep işin ucuzuna ve kalitesizine tamah edildiği için sektör bitti. Denimden önce de gömlekte çok iyi bir konumdaydı ancak bu alanda da üzücü sonuçlar yaşandı. Ne mutlu ki denimin yerini abiye ve gelinlik sektörü aldı. Şimdi gelinlik İzmir moda ve hazır giyim sektörü için son şans. Bu sektör de kendini yenileyemez, günün koşullarına uyum sağlamaz hatta öncülük etmezse denim sektörünün uğradığı akıbete uğramasından endişe ediyorum” dedi.


    Yabancı marka yoktu

    Sektörün öncülerinden olan ve denim sektörünün o dönemde yoğunlaştığı bölgelerden İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı yürüten Hilmi Uğurtaş, İzmir’den Loft, Rodi, Vena gibi çok önemli markaların çıktığını ancak bazı markaların da yok olduğunu dile getirdi. Hazır giyim sektöründe ayakta kalmak için sürekli bir büyüme planının bulunması ve markanın arkasında yer almak gerektiğini vurgulayan Uğurtaş, “İzmir’de olmak da bir neden midir, bilemiyorum. Ayrıca o dönemlerde Lewis, Lee Cooper, Diesel gibi markalar da Türkiye’ye henüz gelmemişti ve pazar çok boştu. Üretilen denimlerin kalitesi dünya standardındaydı. Fakat rüzgar İzmir’den yana esmeye devam etmedi ya da rüzgara ayak uydurulamadı. Belki bu sektörde faaliyet gösteren 500 firma biliyorum. Pazar çalışması yapmak ve kendini yenilemek gerekiyordu” diye konuştu.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı