Ne siyaset ne kur bizi vergi vurdu!

Elif ERGU
02 Eylül 2015 - 22:10Son Güncelleme : 02 Eylül 2015 - 22:10

Mudo’nun ikinci kuşak temsilcisi Ömer Taviloğlu, “Bizi Türkiye’nin iç sorunları ve döviz kurundaki artış değil de son dönemde en çok vergi yükü zorluyor. Vergiler yüzünden bu yıl yatırım maliyetlerimiz yüzde 25 arttı” diye konuştu.

HAZIR giyim perakendeciliğinde 50 yıllık deneyime sahip olan Mudo bir süredir ‘yenilenme’ atılımları içinde. Türkiye’de perakende sektörünün duayen ismi Mustafa Taviloğlu tarafından kurulan Mudo’nun ikinci kuşak temsilcisi Ömer Taviloğlu Mudo’daki değişim adımlarının kaptanı. Ömer Taviloğlu, Mudo’nun CEO’su Barış Karakullukçu, Hazır giyim Genel Müdürü Hakan Kavaklı, tasarımcı Gamze Saraçoğlu ile hem son dönemde gerçekleştirdikleri yenilikleri ve değişimleri hem de sektörü değerlendirdi.
Mudo’nun genç patronu Ömer Taviloğlu, mağazalarının yüzde 85’i AVM’lerde olan markalarının seçim süreci ve seçimden sonra yaşanan gergin ortamdan nasıl etkilendiğine ilişkin, ‘Biz Türkiye’deyiz, Türkiye’de büyüyoruz. Yurtdışında da atılım yapmaya hazırlandığımız bir ortamdaydık. Her şeyi en ince detayına kadar hesaplıyoruz. Bizi son dönemde en çok vergi yükü zorluyor’ yorumunu yaptı. Mudo’nun cirosunun yüzde 48’i Mudo Concept mağazalarından, yüzde 52’si de hazır giyimden geliyor. Mudo’nun mobilya ve aksesuvar alanındaki iddialı mağazacılığı son dönemde mobilyaya getirilen ithalat vergisinden etkilendi. Son 2 yılda mobilyaya yüzde 50, ayakkabı ve çantaya yüzde 30’a varan oranlarda ithal vergisi getirildiğini hatırlatan Ömer Taviloğlu sektörün durumunu şöyle değerlendiriyor:

MALİYETLER ARTTI

“Türkiye’nin kendi sorunları ve döviz değil de bizi bu vergi oranları çok etkiledi. Sürekli yeni yatırımlar içindeyiz. 5 mağaza kapattık, 13 mağaza açtık. Bizim için en önemli konu verimlilik. Yeni yatırımlarla birlikte tüm bu vergiler maliyetlerimizi geçen yıla oranla yüzde 25 artırdı. Mobilya sektörü 4 milyar ihracat yaparken 1 milyar dolar ithalat yapıyor. Vergilerin ardından biz iç piyasada görüşmelerimizi yapıyoruz ve 2 yıl sürecek bu dönüşüm. Mobilyada yerli oranını yüzde 40 veya 50’ye getirebiliriz. Aydınlatma ürünlerine de yüzde 20 ithalat vergisi uygulanıyor. Bu kararların doların bu kadar yükseldiği bir dönemde alınması da büyük etki yarattı.”

Uzakdoğu yerine Türkiye

MOBİLYA sektöründe özellikle de bahçe mobilyalarında dışa bağımlı olduklarını anlatan Taviloğlu, hazır giyimde yaptıkları değişimle Çin, Bangladeş, Hindistan gibi ülkelerden yaptıkları alımları düşürdüklerini, bu ülkeler yerine yerel üreticilere dönmeye başladıklarını söylüyor. Taviloğlu, hazır giyim ürünlerinde de Türkiye’nin ağırlık kazandığını söyledi.

Etiketler: Mudo , Ömer Taviloğlu


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı