Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Nabzım çok düşüyor

Benim yüksek tansiyonum var. Bunun için sürekli olarak ilaç kullanıyorum. Bununla tansiyonum normale iniyor ama nabzım da çok düşüyor.

Sürekli olarak 55-60 civarındaki nabzım zaman zaman 50'ye kadar iniyor. Nabız çok düştüğü zaman ne yapmam lazım? Nabız hangi rakama kadar düşerse tehlike arzeder? H.Bahadırlı/İstanbul

Yaş ilerledikçe nabız sayısı azalır. Bunun yanısıra bazı ilaçlar da nabız sayısını etkiler. Özellikle yüksek tansiyon tedavisinde kullanılan beta bloker cinsi ilaçlarda bu etki daha çok görülür. Nabzın 65 civarında olması doğal. Daha düşük rakamların sorun yaratma ihtimali var. Nabzın çok düşük olması, ritm bozukluğu oluşmasına yol açabildiği gibi, tıp dilinde blok olarak adlandırılan, kalbi çalıştıran elektriğin iletiminin yavaşlaması ya da iletimin bazı yerlerde durması halinin göstergesi olabilir. Bu nedenle özellikle nabzın çok düşük olduğu anda bir hastaneye başvurarak EKG çektirmeniz aydınlatıcı olacaktır. Doktorunuz buna bakarak tedavi planınızı düzenleyebilir. Bunun yeterli olmadığı hallerde Holter adı verilen tetkik de yapılabilir. Bu tetkik, vücuda takılan küçük ve portatif bir cihazla 24 saat süreyle kalbin elektrosunun çekilmesidir. Hasta, bu cihazla tüm gününü normal yaşantısındaki gibi sürdürür. Ertesi gün yapılan incelemede 24 saat süresince kalbin çalışma düzeni hakkında bilgi edinilir. Böylece, uygulanacak tedavi daha sağlıklı olacaktır.

Dizim su topluyor

Ben 30 yaşında bir işçiyim. 97 yılında sağ dizim ağrı yapıp şişti. Su topladığı söylenip iğne ile çektiler. Ama bu olay zaman zaman tekrarlıyor. Artroskopi ile baktılar, bir şey bulunamadı. İltihap olabileceğini söylüyorlar...

K.Kurra/Almanya

Eklemde sıvı toplanması burada bir sorun olduğunu gösterir. Artroskop ile baktıklarına göre minüsküs gibi bir olay olmadığı kesin. Buna neden olan olayın aydınlatılması gerekiyor. Bazı romatizmal hastalıklarda böyle durum ortaya çıkabilir. Ancak sanıyorum ki bununla ilgili tahlilleri de yapmışlardır. Ben daha çok eklemin zorlanmasından şüphe ediyorum. Öncelikle 83 olan kilonuzu azaltmanızda yarar var. Böylece diz ekleminizdeki yükü azaltmış olursunuz. Eğer işiniz gereği uzun süreler ayakta duruyorsanız, buna çare bulmalısınız. Mümkünse işinizi oturarak yapmanız, bu mümkün değilse işinizi değiştirme çareleri aramanız uygun olacaktır.
X