Müşteriyi figüran değil, assolist görürüz, 700 milyon dolara çıkarız

Hürriyet Haber
10 Ekim 2007 - 00:00Son Güncelleme : 10 Ekim 2007 - 01:07

Media Mark’ın Ümraniye mağazasının açılışındaki şovda müşterileri ’figüran’ olarak kullandığını söyleyen Teknosa’nın Genel Müdürü Mehmet Nane, "Biz müşteriyi figüran değil, assolist olarak görürüz. Müşteriyi şovumuzun parçası, figüranı yapmayız. Önemli olan müşterinin kalıcı olmasıdır" dedi.

SABANCI Grubu’nun hızla Türkiye’nin en büyük teknoloji market zinciri haline getirdiği Teknosa’nın Genel Müdürü Mehmet Nane, Alman Metro Grubu’na bağlı Media Markt’ın girişiyle hareketlenen pazardaki konumları için, "Biz müşteriyi figüran değil, assolist olarak görürüz. Müşteriyi şovumuzun bir parçası, figüranı yapmayız. Bizde önemli olan müşterinin kalıcı olmasıdır" dedi. Mehmet Nane, 2006’da 560 milyon dolar olan cirolarının bu yıl 700 milyon doları bulmasını beklediklerini belirtti.

MÜŞTERİ FİGÜRAN OLDU: Media Markt’ın İstanbul Ümraniye’de açtığı ilk mağazayı güçlü şekilde duyurmak amacıyla bazı ürünlerde indirimler yaparak izdiham yaratmayı özellikle planladığını ifade eden Mehmet Nane, şunları söyledi: "Biz Türkiye’ye yeni gelen tüm rakiplerimizi öncesi ve sonrasıyla yakından izliyoruz. Media Markt’ın daha önce İspanya’da, Polonya’da, Portekiz’de, Rusya’da izlediği politika da Türkiye’ye giriştekinin aynıydı. Yani, sınırlı bazı ürünlerde şok indirimlerle müşterinin dikkatini çekmeyi, izdiham yaratıp, adlarından söz ettirmeyi yeğliyorlar. Ümraniye mağazasında da aynı şey oldu. Açılış şovlarında müşteriyi bir anlamda figüran olarak kullandılar."

UCUZLUK AVCILARI VAR: Piyasada "ucuzluk avcıları"nın türemeye başladığına dikkat çeken Mehmet Nane, şunları dile getirdi: "Bizim halen 194 mağazamız, 18 de ’cep market’imiz var. Türkiye’ye yeni giren yabancıların ilk girişte yaptıkları açılış indirimlerini biz 194 kez yaptık. Bu işin sürekliliği mümkün değil. Sürekli şok indirimler yapmaya kalkarsanız, işletme zarar eder. Zaten bu tür indirimler de kalıcı müşteri gelmesini pek sağlamıyor. Şok indirimle çektiğiniz müşteriyi zaman içinde diğer hizmetlerinizle tutabilirseniz, o zaman başarılı olabiliyorsunuz. Ayrıca son dönemlerde bizim sektörde ’ucuzluk avcıları’nın türediğini görüyoruz. Şok indirimleri izleyip, onlarla spot piyasada iş yapmaya çalışıyorlar. Örneğin bizim CeBIT’teki bir kampanyamızda 40 ürün isteyen oldu, vermedik. Adam tam 18 kez kuyruğa girip alışveriş yapmaya kalktı, sonunda pes etti."/images/100/0x0/55ead351f018fbb8f8991e75

FİYATLAR ZATEN DÜŞÜK: Mehmet Nane, teknoloji marketlerinde genelde fiyatların düşük olduğunu savunarak, şöyle konuştu: "Sektörümüzde brüt kár marjı yüzde 16 düzeyinde. Ayrıca biz 12 aya kadar taksiti faizsiz, vade farksız yapabiliyoruz. Oysa bazı rakiplerimiz fiyatlarını düşük gösterip, taksit istendiğinde vade farkıyla yükseltiyorlar. Dolayısıyla fiyata duyarlı müşterilerin bunları dikkate alması gerekiyor."

TUTACAĞIMIZ SÖZÜ VERİRİZ: Teknosa’nın sektörün lideri olduğunu, ayrıca Sabancı’nın "Sa"sını taşıdığını kaydederek, şunları söyledi: "Biz asla kısa dönemli akıl peşinde değiliz. Tutamayacağımız sözleri asla vermeyiz. Örneğin eğer indirim duyurmuşsak, gelen müşterilerimize bunu yansıtmayı görev biliriz."

Teknosa Akademi’yle ayrılan personel oranı yüzde 30’a indi

TEKNOSA Genel Müdürü Mehmet Nane, ilk dönemlerinde mağazalardaki satış görevlilerinin iş değiştirme oranının yüzde 90’larda olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Sabancı Üniversitesi’nden destek alarak, bir sosyal sorumlulum projesi mantığıyla Teknosa Akademi’yi devreye soktuk. Teknoloji marketlerinde çalışmayı düşünenleri 1 aylık eğitimden geçiriyoruz. Milli Eğitim’den onaylı sertifika veriyoruz. Eğitimden geçenlerin ille de bizimle çalışma gibi bir zorunlulukları yok. Teknosa Akademi’yle birlikte satış görevlilerimizde iş değiştirme oranı yüzde 30’a düştü. Çünkü, oralardan mağaza müdürü veya daha üst görevlere gelebileceklerini görmeye başladılar."

9 milyar dolarlık pazarı fırsat gibi görüp geldiler

MEHMET
Nane, beyaz eşya dahil elektronik pazarının 10 milyar dolar düzeyinde olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: "Bunun 7.5 milyar dolarlık bölümü elektronik eşya pazarından oluşuyor. Türkiye’d7e 32 bin satış noktası var. Elektronik eşya pazarının ancak 1 milyar dolarlık bölümü organize perakendecilerin elinde. Bunun da yarısını Teknosa gerçekleştiriyor. Yabancı rakiplerimiz, ’Organize elektronik marketlerin pazar payı 1 milyar dolar, dolayısıyla boşta 9 milyar dolarlık bir büyüklük var’ düşüncesiyle geldiler. Ancak, Türkiye’de bayilik sisteminin elinden o işi koparıp almak hiç de kolay değil."

Hedefimiz 5 yıllık dönemde 1 milyar dolar

MEHMET
Nane, Teknosa’nın 55 ilde faaliyet gösterdiğini belirterek, şunları söyledi: "Her hafta bir mağaza açıyoruz. Yıl sonuna kadar Türkiye’deki mağaza sayımız 205’e çıkacak. ’Cep mağaza’ sayımız da 307a yükselecek. Önümüzdeki 5 yıl içinde ciromuzun 1 milyar doları bulmasını hedefliyoruz."
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı