Müşteriler GARANTİ’de

Hürriyet Haber
16.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Garanti Bankası 2000 Yılı Sorunu konusundaki çalışmalara 1996'da başladı. Bilgi teknolojisi sistemlerinin yenilenmesi kapsamında 1997-1998 yıllarında toplam 65 milyon dolarlık harcama yapıldı. Çalışmalar Doğuş Grubu'na bağlı olan Garanti Teknoloji şirketi tarafından gerçekleştirildi. Şirkette halen 260 dolayında personel çalışıyor. Garanti Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Rüştü Karaca, banka müşterilerinin 1 Ocak 2000 tarihinde kredi kartı, ATM, çek havala vs. işlemlerinde hiç bir sorunla karşılaşmayacaklarını söyledi. Karaca, 2000 yılı projesi kapsamında acil durum kurtarma planı hazırlandığı belirtti. Müşterilere yönelik olarak kullanıcı yardım masaları ve halkla ilişkiler konularının da belirlendiğini kaydetti. Karaca, Garanti Bankası'nın 2000 Sorunu çalışmalarını anlattı.

Garanti Bankası 2000 Sorunu konusunda çalışmalarına ne zaman ve nasıl başladı? Sorunun çözümü konusunda nasıl bir planlama yapıldı?

- Garanti Bankası 1996'dan beri geliştirdiği veya bakım yaptığı bütün uygulamalarını 2000 yılı uyumlu hale getirmektedir. Ayrıca 2000 Projesi adı altında bir proje Mart 98'de başlatılmış ve proje grubuna donanım, yazılım, PC ve orta boy sistemler, iletişim ve altyapı uzmanları dahil edilmiştir. Bu ekibin büyük çoğunluğu full time olarak bu projede çalışmaktadır.

2000 Sorunu konusunda bugüne kadar hangi çalışmalar yapıldı? Gelinen nokta nedir?

- Garanti Bankası gelişimi ve iş hedefleri gereği olarak bütün iletişim altyapısını, küçük ve orta boy sistemlerini, ATM'lerini, ana bilgisayarlarını, tape disk gibi donanımlarını ve bunların sistem yazılımlarını 1997 yılından itibaren tamamen yenilemiştir. Bu yenilenme kapsamında satın alınan birimler 2000 yılı uyumludur. 2000 Yılı Projesi çerçevesinde ana sistem bankacılık uygulamalarının yüzde 80'i tarih sahası büyütme ve pencereleme teknikleri kullanılarak 2000 yılı uyumlu hale getirilmiştir. Halen uygulamalarımızın çevrimi sürmektedir.

65 MİLYON DOLARLIK BÜTÇE

Çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayrıldı? Bugüne kadar yapılan harcama miktarı ne kadar?

- Garanti Bankası'nın 1997 ve 1998 IT (bilgi teknolojisi) yatırım bütçesi toplam 65 milyon dolar civarındadır. Bu bütçenin çok büyük bir kısmı yukarıda bahsedilen alt yapı yenilenmesine harcanmış, dolayısıyla iş gerekleri ile 2000 yılı uyumluluk problemi birleşerek bankaya büyük bir avantaj sağlamıştır. Ayrıca 2000 Yılı Projesi kapsamında alınacak danışmanlık sertifikasyon ve test yazılımları için 300 bin dolar civarında bir bütçe ayrılmıştır.

Garanti Bankası müşterileri 1 Ocak 2000 tarihinde kredi kartı, ATM, çek, havale vs. işlemlerinde herhangi bir sorunla karşılaşacaklar mı?

- Hayır. Garanti Bankası uygulamalarından veya alt yapısından kaynaklanan hiçbir problemle karşılaşmayacaklar.

2000 Sorunu konusunda müşterilerin şikayetlerini giderme ya da sorularını yanıtlamaya yönelik bir ekip kurulması sözkonusu oldu mu?

- 2000 Yılı Projesi kapsamında acil durum kurtarma planı hazırlanmış ve bu planda kullanıcı yardım masaları ve halkla ilişkiler konuları da belirlenmiştir.

İŞ ORTAKLARI UYARILDI

Garanti Bankası iş ortaklarını 2000 Sorunu’nu giderme konusunda uyardı mı? Bu konuda ortak bir çalışma yapılıyor mu?

- Garanti Bankası iş ortakları ile karşılıklı olarak 2000 yılı konusunda sürekli iletişim halindedir. Ayrıca Merkez Bankası ve Bankalar Birliği'nin yaptığı çalışmalar takip edilmekte, yönlendirmelerine uymaktadır.

Garanti Bankası, 2000 sorunu konusunda kendi çalışanlarına yönelik eğitim çalışması yaptı mı?

- Garanti Bankası çalışanları yazılı doküman, elektronik posta ve genel toplantılar gibi yöntemler kullanarak bu konuda sürekli bilgilendirilmektedirler.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı