Gündem Haberleri

    Müşteri gözünden şirket analizi

    Hanife BAŞ
    16.04.2004 - 22:18 | Son Güncelleme:

    Trio Monitor, çalışan memnuniyeti, müşteri profili belirleme ve müşteri memnuniyetini ölçmeye yönelik hizmet paketiyle şirketlerin çalışan ve müşteri memnuniyetini ölçmelerine yardım edecek.

    Müşterilerim ne kadar memnun? Şirket performansım nasıl görülüyor? Müşterilerimin memnuniyetini nasıl ölçebilirim?

    Müşteri ilişkileri yönetimi ölçümleme ve değerlendirme araçları sayesinde şirketler müşterilerinin kendilerini nasıl gördüğünü belirleyebiliyor ve bu soruların cevaplarına ulaşabiliyorlar. Bu amaçla, pazar araştırması, gizli müşteri araştırması, promosyon çalışmaları ve müşteri ilişkileri yönetimi yaptırıyorlar. Müşterinin memnuniyetinin tam olarak öğrenilebilmesi için bu yöntemlerin hepsinin bir arada yapılması gerekiyor.

    Pazarda bu açığı gören Trio Araştırma ve Tanıtım, bütün bu hizmetleri Trio Monitor adını verdiği hizmet paketinde topladı. Şirketin yönetici ortağı Gülnur Özerman, Trio Monitor'le müşterilerin, satış, dağıtım kanallarının, tedarikçilerin ve çalışanların nabzını tutarak müşteri ilişkileri ve İK yönetiminde etkili kararlar alınmasını sağladıklarını söylüyor.

    Trio Monitor'le bir şirketin çalışanlarının, bayilerinin belirlenmiş kalite standartlarını ne kadar uyguladığı ve müşterilerin bunu nasıl gördüğünü ölçtüklerini kaydediyor:

    ‘‘Ölçümlemenin yararı gerektiği anda, anlamlı ve objektif geri bildirim vermesidir. Araştırmalar sadece performansın ölçülmesinin bile verimliliği ve kaliteyi yükselttiğini gösteriyor. Tom Peters'in 'Hangi işi ölçümlersen, o iş iyi yapılır' sözü ölçümlemenin önemini ortaya koyuyor.‘‘

    Yöneticilerin öngörüye ihtiyacı olduğunu dile getiren Özerman, bunun için de sürekli izlemeleri ve geri bildirim almaları gerektiğini söylüyor.

    ARAŞTIRMA MODÜLÜ

    Şirketin diğer ortağı Ayşe Eyüpoğlu, Trio Monitor'un her türlü satış ve hizmet zinciri için kullanılabileceğini dile getiriyor. Trio Monitor hizmet paketi restoranlar, oteller, hazır giyim mağazaları, bankalar, benzin istasyonları, marketler, havayolu şirketleri, teknik servisler ve danışma hatlarında kullanılabiliyor.

    Trio Monitör'ün içinde çalışan memnuniyeti, tedarikçilerin kurumu algılamaları ve çalışma şartlarından memnuniyet düzeylerini ölçme, imaj izleme, müşteri profili belirleme, müşterilerin ürün ve hizmetlerden beklentilerini ölçmeye yarayan araştırma modülleri bulunuyor.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı